ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 74059
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۳:۴۲
  • 431 بازدید
  • ارسال توسط :
مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح  پنجشنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

اخبار داخلی*******تهران – هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست دکتر «جهانگیری» معاون اول رییس­ جمهوری، به بررسی و تصویب ضوابط اجرایی بودجه سال 1397 کل کشور پرداخت .تهران- رهبر معظم انقلاب اسلامی علاج مسأله فلسطین را تقویت جناح مبارز و مقاوم در دنیای اسلام و تشدید مبارزه با رژیم غاصب و پشتیبانان […]

اخبار داخلی
*******
تهران – هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه خود به ریاست دکتر «جهانگیری» معاون اول رییس­ جمهوری، به بررسی و تصویب ضوابط اجرایی بودجه سال 1397 کل کشور پرداخت .
تهران- رهبر معظم انقلاب اسلامی علاج مسأله فلسطین را تقویت جناح مبارز و مقاوم در دنیای اسلام و تشدید مبارزه با رژیم غاصب و پشتیبانان آن دانستند و تأکید کردند: حرکت به سمت مذاکره با رژیم فریبکار و دروغگو و غاصب، خطای نابخشودنی بزرگی است.
آنکارا – رییسان جمهوری ایران، روسیه و ترکیه در پایان نشست آنکارا در بیانیه ای با بیان اینکه مناقشۀ سوریه هیچ راه‌حل نظامی ندارد، بر ادامه همکاری فعال خود درخصوص این کشور تاکید کردند.
قم – رئیس مجلس شورای اسلامی وجود 65 هزار طرح نیمه تمام ملی و استانی را از جمله مشکلات اقتصادی کشور بر شمرد و گفت: اتمام این طرحها نیازمند 600 هزار میلیارد تومان اعتبار است.
باکو – محمد جواد ظریف هنگام ورود به باکوگفت: اصراربیش از پیش دولت امریکا بر سیاست یکجانبه گرایی زنگ خطری برای صلح و امنیت بین المللی و جنبش عدم تعهد است.
وین – سفیر ایران در هلند در جلسه فوق العاده سازمان منع سلاحهای شیمیایی برای بررسی مناقشه روسیه و غرب در پرونده 'اسکریپال' ، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران قربانی سلاح شیمیایی و سکوت جهانی در این خصوص بوده است، نسبت به برخوردهای سیاسی در موضوع سلاحهای شیمیایی هشدار داد.
مسکو – رئیس جمهوری روسیه در پایان نشست آنکارا اطمینان داد: روسیه، ایران و ترکیه برای رفع مشکلات بشردوستانه در سوریه گام هایی هماهنگ تری خواهند برداشت.
تهران- وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به نامگذاری امسال و حمایت‌های رهبری و قوانین مصوب مجلس در حمایت از تولید ملی ، گفت: صدا وسیما در برنامه‌هایش تبلیغات نادرست و دروغ پخش نکند و برنامه‌سازی معکوس نشود.
اسلام آباد – گروه تکفیری تروریستی داعش در بیانیه ای مسئولیت ترور چهار شهروند مسیحی در مرکز ایالت بلوچستان پاکستان را بر عهده گرفت.
الجزیره – «سید علیرضا آوائی» وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران در اجلاس بین المللی عدالت در مغرب، گفت و گو را تنها راه برای برقراری صلح ، امنیت و عدالت در جهان دانست.
اخبارخارجی
********
تهران- 'هیات بین المللی نظارت بر مدیریت عربستان بر حرمین شریفین' با برگزاری کنفرانسی در تایلند، ضمن تاکید بر ناکامی عربستان در نحوه اداره اماکن مقدس مسلمانان، با بهره برداری سیاسی حج از سوی ریاض و سوء استفاده از درآمدهای حاصل آن در جنگ یمن، مخالفت کرد.
تهران – خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد؛ «یوسی کوهن» رئیس سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) چندی پیش در نشستی محرمانه، امضای برجام را «اشتباهی هولناک» خوانده و ابقای آن به شکل کنونی را «تهدیدی حیاتی» برای امنیت این رژیم دانسته است.
بغداد – یک نماینده پارلمان عراق با هشدار نسبت به تلاش های آمریکا برای بازگشت پیشمرگه های کرد به استان نفت خیز کرکوک گفت چنانچه بغداد این اجازه را بدهد جنگ داخلی بروز خواهد داد.
مسکو – وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، بر توسعه روابط ایران و روسیه در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: امیدوارم روابط دو کشور در حوزه دفاعی و نظامی بیش از پیش گسترش یابد.
بغداد – عضو پارلمان ملی عراق، سخنان بن سلمان ولیعهد سعودی در مورد عقیده مهدویت و نیز به رسمیت شناختن دولت یهودی (اسرائیل) در سرزمین فلسطین را نشان دهنده انحراف عقیدتی او دانست.
تهران – خبرگزاری اسپوتنیک روسیه چهارشنبه شب گزارش داد: آمریکا بمب افکن های مافوق صوت «بی -1 لنسر» را راهی پایگاه هوایی العدید قطر کرد.
مسکو – سخنگوی وزارت امورخارجه روسیه ادعای برخی رسانه های آمریکایی مبنی بر کمک تسلیحاتی روسیه به طالبان را رد کرد.
تهران – «ناداو ارغمان» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی (شاباک) رژیم صهیونیستی در دیدار با سرتیپ «عباس کامل» همتای مصری خود، به حماس هشدار داد که تل آویو به هر اقدامی که در آن امنیتش تهدید شود، پاسخ کوبنده می دهد.
تهران – خبرگزاری رویترز گزارش داد؛ هند هفته آینده به ایران طرح جدیدی برای توسعه میدان گازی «فرزاد ب» به ارزش سه تا چهار میلیارد دلار ، پیشنهاد می دهد.
دوحه – دولت قطر خواستار اقدام فوری جامعه جهانی برای حمایت از مردم فلسطین در مقابل حملات نظامیان رژیم صهیونیستی شد.
تهران – رسانه های یمنی گزارش دادند: ذخایر نفتی شرکت آرامکو عربستان در شهر جیزان در جنوب غرب این کشور، هدف موشک های بالستیک ارتش و کمیته های مردمی ارتش یمن قرار گرفت.
وین – یک روزنامه آلمانی گزارش داد که شمار سلفی ها در این کشور در پنج سال گذشته دو برابر شده و به حدود 11 هزار نفر رسیده و این در حالی است که صادرات سلاح آلمان به عربستان مروج اصلی تروریسم تکفیری نیز افزایش یافته است.
بلگراد – آلمان 3 هزار و پانصد شهروند بوسنی و هرزگوین را که غیر قانونی در این کشور اقامت دارند اخراج می کند.
لندن – «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس شامگاه چهارشنبه در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالفتاح السیسی، با تبریک پیروزی مجدد او به ریاست جمهوری مصر ادعا کرد که پایبندی علنی او در محترم شمردن دوره محدود ریاست جمهوری در مصر حامل پیام مهمی درباره دیدگاه او نسبت به آینده این کشور است.
بغداد- رئیس فراکسیون حزب الدعوه در پارلمان عراق نسبت به تشکیک نهادها و سازمان های آمریکایی در سلامت روند انتخابات و مکانیزم های کمیسیون عالی مستقل انتخابات این کشور هشدار داد.
تهران- خبرگزاری رویترز گزارش داد: تروریست های داعش برای نخستین بار پس از فروپاشی حکومت خود در عراق و سوریه، با انتشار بیانیه ای، باردیگر با ابوبکر البغدادی رهبر خودخوانده خود اعلام وفاداری و بیعت کردند.
تهران – نخست وزیر فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد که در توافق با احزاب مخالف دولت، 30 درصد کرسی‌های پارلمان این کشور حذف می شود.
نیویورک- معاون نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد با انتقاد از منهدم نکردن تسلیحات شیمیایی آمریکا، گفت: واشنگتن، لندن و پاریس با فریب و ارائه اطلاعات غلط به دنبال تسلط بر جهان و بازگرداندن سالهای استعماری هستند.
نیویورک- نماینده روسیه در سازمان ملل متحد از کشورهای غربی در متهم کردن دولت سوریه به استفاده از سلاح شیمیایی انتقاد کرد و گفت: این اقدام بدون وجود هیچ مدرک مستند، با انگیزه های سیاسی ستیزه جویانه انجام می شود.
وین – دولت اتریش قصد دارد در چهارچوب لایحه 'محافظت از کودکان' که قرار است تا تابستان آماده و به پارلمان ارائه شود، پوشیدن روسری برای کودکان در کودکستان ها و مدارس ابتدایی را ممنوع کند موضوعی که واکنش منفی مسلمانان را در پی داشته است.
نیویورک- سخنگوی کاخ سفید، خروج نیروهای آمریکایی را منجر به تقویت حضور ایران در سوریه ندانست و گفت: هدف ما این است که مسئولیت را به نیروهای محلی، متحدان و شرکایمان واگذار کنیم.
مسکو – مهلت 15 روزه سازمان ارتباطات جمعی روسیه به تلگرام برای دادن کلید رمزخوانی به سازمان امنیت فدرال روسیه (اف.اس.ب) چهارشنبه شب به پایان رسید و مسکو می تواند این شبکه اجتماعی را به دلیل تمکین نکردن از قانون، فیلتر کند.
تهران– خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از داد: دادستان‌های فدرال آمریکا خواستار بیش از 15 سال حبس برای «محمد هاکان آتیلا» معاون پیشین مدیر اجرایی «هالک بانک ترکیه» به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران شده‌اند.
اسلام آباد – وزیر کشور پاکستان با انتقاد از برخی سیاست های قدرت های بزرگ در جهان امروز گفت: آمریکا در بازگشت پناهندگان افغان سنگ اندازی می کند و به دنبال این است که این روند به کندی انجام شود.
بلگراد- آلمان 3 هزار و پانصد شهروند بوسنی و هرزگوین را که غیر قانونی در این کشور اقامت دارند اخراج می کند.
آنکارا- نشست سه جانبه حجت الاسلام حسن روحانی، رجب طیب اردوغان و ولادیمیر پوتین روسای جمهوری ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه در آنکارا برگزار شد و طرفین در خصوص برگزاری دور بعدی این نشست در تهران به توافق رسیدند.
تهران – یک مقام بحرینی روز چهارشنبه گفت که ذخایر میدان جدید کشف شده در سواحل غربی این کشور بالغ بر 80 میلیارد بشکه نفت تخمین زده می شود، با این احتساب، این کشور جزیره ای از رده 65 دارندگان ذخایر نفتی به رده نهم جهان صعود خواهد کرد.
شبس*1613*

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.