ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 74091
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۵۴
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :
بن سلمان در روزهای آینده به فرانسه می رود

بن سلمان در روزهای آینده به فرانسه می رود

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که ولیعهد عربستان در چند روز آینده به این کشور سفری رسمی خواهد داشت. مسائل فرهنگی و سرمایه‌گذاری و همچنین جنگ طولانی‌مدت در یمن از موضوع‌هایی است که در این سفر بر آن‌ها تمرکز خواهد شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران، به نقل […]

دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که ولیعهد عربستان در چند روز آینده به این کشور سفری رسمی خواهد داشت. مسائل فرهنگی و سرمایه‌گذاری و همچنین جنگ طولانی‌مدت در یمن از موضوع‌هایی است که در این سفر بر آن‌ها تمرکز خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه اعلام کرد که ولیعهد پادشاه عربستان هفته آینده به این کشور خواهد رفت. 

«محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، در روزهای آینده سفری رسمی به فرانسه خواهد داشت. انتظار می‌رود که وی در این سفر بر مسائل فرهنگی و سرمایه‌گذاری و همچنین جنگ طولانی‌مدت در یمن متمرکز شود.

یک منبع نزدیک به حکومت عربستان گفت: «بن سلمان، ۳۲ ساله، در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته آینده به‌طور رسمی به فرانسه سفر خواهد کرد و در طی این سفر درباره فرهنگ، گردشگری، سرمایه‌گذاری و فناوری‌های نوین گفت‌وگو خواهد کرد.»

در ماه دسامبر، نیویورک تایمز گزارش داد که شاهزاده سلمان مالک شاتو لویی چهاردهم، کاخی در نزدیکی منطقه «لوونسین» در غرب پاریس است که فاصله چندانی هم با کاخ ورسای ندارد. بنا به این گزارش، این کاخ در سال ۲۰۱۵ خریداری شده است. 

بن سلمان پس از بر عهده گرفتن سمت ولیعهدی عربستان در ماه ژوئن تاکنون به چند پایتخت غربی سفر کرده است. او از زمان به ارث بردن قدرت، اصلاحات بسیاری را در نظام پادشاهی و بسیار محافظه‌کار این کشور اعمال کرده است. 

از سوی دیگر، فشارهای زیادی نیز بر عربستان به‌خاطر نقشش در جنگ داخلی یمن وارد شده است. ائتلاف به رهبری عربستان از سال ۲۰۱۵ در جنگ با  انصارالله یمن مواضع آن‌ها را بمباران کرده و در تلاش است حکومت مستعفی و فراری این کشور را دوباره به قدرت برساند.

گروه‌های حقوق بشر از «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهوری فرانسه، خواستند که به محمد بن سلمان فشار بیاورد تا بمباران یمن را متوقف کند و محاصره این کشور را بردارد، چراکه این کار تاثیر مخربی بر غیرنظامیان دارد. 

سازمان ملل جنگ داخلی یمن را بدترین بحران انسانی می‌داند.

فرانسه یکی از کشورهای اصلی فروشنده سلاح به عربستان سعودی است و بسیاری از گروه‌های حقوق بشر این کشور را به‌خاطر این‌که از به‌کار نرفتن سلاح‌های فروخته‌شده‌اش در کارزار نظامی عربستان اطمینان حاصل نمی‌کند، سرزنش می‌کنند. 

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده که ده‌ها مدرک دارد که براساس آن عملیات نظامی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در یمن می‌تواند مصداق جنایت جنگی و شمار زیادی از غیرنظامیان باشد. 

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.