ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 74123
  • ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۱
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
ناکامی «پاتریوت» آمریکایی در برابر موشک‌های یمنی، هند را به خرید «اس-۴۰۰» روسی ترغیب کرد

ناکامی «پاتریوت» آمریکایی در برابر موشک‌های یمنی، هند را به خرید «اس-۴۰۰» روسی ترغیب کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع  روسیه هفته آینده برای نهایی کردن قرارداد خرید سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ به مسکو می‌رود؛ خریدی که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را نقض می‌کند. مقامات هندی گفته‌اند که بر اساس این قرارداد ۶ میلیارد دلاری، ۵ سامانه اس-۴۰۰ […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزیر دفاع  روسیه هفته آینده برای نهایی کردن قرارداد خرید سامانه پدافند موشکی اس-۴۰۰ به مسکو می‌رود؛ خریدی که تحریم‌های آمریکا علیه روسیه را نقض می‌کند.

مقامات هندی گفته‌اند که بر اساس این قرارداد ۶ میلیارد دلاری، ۵ سامانه اس-۴۰۰ تحویل هند خواهد شد. این قرارداد اما در حالی نهایی می‌شود که آمریکا از یک سو در پی اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه روسیه است و از سوی دیگر، در تلاش برای ایجاد اتحاد نظامی با هندی‌ها برای مقابله با توسعه قدرت نظامی چین است.

روزنامه نیویورک‌تایمز در خصوص احتمال تحریم هند به خاطر زیر پا گذاشتن این قانون داخلی آمریکا، از وزارت خارجه آمریکا سوال پرسیده و یکی از سخنگوهای این وزارتخانه، در پاسخ گفته: «ما در حال تعامل با چندین کشور برای منصرف کردن آنها از انجام خریدهای نظامی آتی (از روسیه) هستیم و این وزیر خارجه است که تصمیم می‌گیرد، که آیا اتفاق قابل‌تحریمی رخ داده یا نه.»

هند البته فقط از روسیه سلاح نمی‌خرد.

هندی‌ها علاوه بر داشتن روابط نظامی نزدیک با رژیم صهیونیستی، در یک دوره ۱۵ ساله، خرید نظامی خود از آمریکا را از سفر به ۱۵ میلیارد دلار رسانده‌اند. در حال حاضر، آمریکا بزرگ‌ترین فروشنده تسلیحات به هند است و روسیه در جایگاه دوم قرار دارد.

هند هفته آینده یک نمایشگاه بین‌المللی صنایع دفاعی برگزار می‌کند و گفته می‌شود که آمریکا و روسیه، هیئت‌های بزرگی را برای اعزام به این نمایشگاه و ترغیب هندی‌ها به خرید از خود، آماده کرده‌اند.

منابع نیویورک‌تایمز گفته‌اند که پس از تصمیم ترکیه برای خرید اس-۴۰۰ روسیه، اتخاذ این تصمیم از سوی هندی‌ها و بی‌توجهی به سامانه پدافند آمریکایی «پاتریوت»، موجب عصبانیت مقامات آمریکایی شده است.

این منابع افزوده‌اند که آمریکایی‌ها تلاش داشتند هند را به خرید پاتریوت ترغیب کنند ولی شکست این سامانه گران‌قیمت در دفاع از سعودی‌ها در برابر موشک‌های انقلابیون یمن، هند را از چنین خریدی منصرف کرده است.

انتهای پیام/ق

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.