ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 7450
  • ۳۰ تیر ۱۳۹۵ - ۲:۱۶
  • 112 بازدید
  • ارسال توسط :
مرحوم سلحشور الگویی برای علاقه‌مندان به هنر اسلامی است/ فعالان حوزه اقتصادی، روحیه انقلابی ندارند/ فتنه‌های جدید عمار می‌خواهد

مرحوم سلحشور الگویی برای علاقه‌مندان به هنر اسلامی است/ فعالان حوزه اقتصادی، روحیه انقلابی ندارند/ فتنه‌های جدید عمار می‌خواهد

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حسن عباسی سه‌شنبه‌شب در آیین گرامیداشت عمار هنر انقلاب، مرحوم «فرج‌الله سلحشور» در مهدیه شهر آبسرد اظهار کرد: امیدواریم در تحقق علوم انسانی نسل جوان ما توفیقات گسترده‌ای پیدا کنند. وی افزود: یاد و خاطره انسان بزرگی که زندگی خودش را برای […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حسن عباسی سه‌شنبه‌شب در آیین گرامیداشت عمار هنر انقلاب، مرحوم «فرج‌الله سلحشور» در مهدیه شهر آبسرد اظهار کرد: امیدواریم در تحقق علوم انسانی نسل جوان ما توفیقات گسترده‌ای پیدا کنند.

وی افزود: یاد و خاطره انسان بزرگی که زندگی خودش را برای هنر دینی خرج کرد و میدان‌هایی را درنوردید که از ابزار امروزی سینما به عنوان یکی از هنرهای شاخص مقوله هنر فاخر استفاده کند، گرامی می‌داریم.

*مرحوم سلحشور الگویی برای جوانان علاقه‌مند به هنر اسلامی است

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: مرحوم فرج‌الله سلحشور به عنوان کسی است که اثر هنری آن در جهان اسلام بیش از یک میلیارد نفر بیننده داشت؛ سریال یوسف پیامبر(ص) را بیش از یک میلیارد و 200 میلیون نفر در سراسر دنیا در ده‌ها شبکه تلویزیونی مشاهده کردند.

عباسی تصریح کرد: در اثر ارتباطات انسان‌های ولایت‌مدار است که می‌توان پیام قرآن و اسلام را با ابزار جدید به شکل گسترده به جهان منعکس کرد و امروز سلحشور نمونه و الگویی برای جوانانی علاقه‌مند به اسلام و هنر اسلامی است.

وی ادامه داد: مرحوم سلحشور در طول عمر خود در مسیر انقلاب اسلامی و در دوران دفاع مقدس و سپس در قدرت نرم حرکت کرد؛ وی الگوی شخصیتی است که خیلی از جوانان علاقه‌مند به هنر می‌توانند مسیر آن را دنبال کنند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز بیان کرد: شخصیتی به نام سیدمرتضی آوینی داشتیم که الگوی بسیاری از جوانان بود که خوشبختانه تکثیر شد و امروز در سینمای مستند صدها جوان خوشفکر و ذوق داریم که وارد عرصه هنر شدند و توانستند از زبان گویایی امروز حرف حق را بزنند؛ مطمئناً آینده سینمای مستند در ایران بسیار درخشان خواهد بود.

عباسی با اشاره برگزاری جشنواره عمار اضافه کرد: در دو سال اخیر در جشنواره عمار بیش از 2 هزار کار رسیده و این بسیار حائز اهمیت است؛ یعنی امروز بیش از 2 هزار جوان دوربین دست می‌گیرند و به موضوعاتی در زوایای پنهان جامعه و زندگی مردم می‌پردازند که به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباطی با مناسبات انقلاب و اسلامی و حرکت آینده دارد.

وی افزود: همین حرکت در سینمای داستانی شکل گفته و امروز بسیاری از شاگردان شهید آوینی آثار سینمایی تولید می‌کنند که بسیار برای جامعه ارزشمند است.

*سینما به سمت ابتذال آپارتمانی حرکت می‌کند/ نقش مؤثر شخصیت‌ها در جنگ‌های روانی

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز گفت: از سال گذشته تاکنون کارهای شاخص همچون «چ» و «بادیگارد» از هنرمندان برجسته به نمایش درآمده و این در شرایطی است که سینما به سمت سینمای مبتذل آپارتمانی حرکت می‌کند؛ در برخی از این فیلم‌های آپارتمانی دو تا سه خانواده مشکلات روحی، روانی و اخلاقی دارند و مخاطب سینمایی که یک سری نفسانیات دارد را در 90 دقیقه تماشا می‌کند؛ در این وانفسا انسان‌هایی هستند که با سینمای بسیار هنری نقش‌های بزرگی را ایفا می‌کنند که حائز اهمیت است.

عباسی تصریح کرد: امروز در جمع کسانی حضور داریم که تلفیق بین معنویت و انقلاب فکر و فرهنگ را با هنر امروزی گرامی می‌دارند و از طریق بزرگداشت نام انسان بزرگی چون سلحشور در این راستا گام برمی‌دارند.

وی بیان کرد: در جنگ صفین در صفوف مسلمانان مقابل نیروهای معاویه مشکلاتی به وجود آمده بود و برخی‌ها مخالف‌خوانی می‌کردند و ترفندهای عمر و عاص باعث شده بود که دشمن در جنگ روانی نیروهای خودی را سست کند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز ادامه داد: در چنین شرایط انسان بزرگی همچون حضرت عمار یاسر در جای جای جبهه و اعضای سپاه حضور پیدا می‌کند و مردم را راهنمایی و سپاهیان را توجیه می‌کند؛ تا بزرگانی همچون عمار در کنار امام علی(ع) بودند، یک دستی سپاه حفظ شده بود، اما وقتی انسان‌های تأثیرگذار و کسانی که می‌توانند سخنی بیان کنند در جبهه خودی نباشند، عملیات روانی دشمن مؤثر واقع می‌شود.

عباسی با بیان اینکه خیلی‌ها در دانشگاه‌‌ها استاد سخن گفتن هستند، اظهار کرد: در کشور 70 هزار استاد دانشگاه و 700 هزار نفر معلم در نظام آموزش و پرورش، علمای بسیار بزرگی در حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید گسترده‌ای و جامعه طویل و عظیم 5 هزار نفری سینماگران را داریم که می‌توانند در جامعه روشن‌گری کنند و تأثیرگذار باشند.

وی با اشاره به فتنه سال 88 که حق و باطل با هم ممزوج شدند، افزود: فتنه نشان می‌دهد وقتی که شرایط سخت به وجود می‌آید، چه کسانی می‌توانند حق را از باطل تشخیص دهند و اطمینان داشته باشند که باید صریح‌تر در صحنه باشند و تردید را به حداقل برسانند.

*خیلی از خواص در فتنه سال 88 دچار تردید شدند/ عده‌ای در فضای آرام جامعه سر یکدیگر کلاه می‌گذارند

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان اینکه در چنین شرایطی یک کسی همچون سلحشور، یک عمار با ابزار سینما وارد صحنه می‌شود، گفت: در فتنه خیلی‌ها دچار تردید هستند و اگر انسان‌هایی که خواص هستند به موقع عمل نکنند، اتفاقاتی رخ می‌دهد؛ مقام معظم رهبری فرمودند که تشخیص، تصمیم و اقدام به موقع خواص در وقت مقتضی، اسلام را نجات داده و مسیر را نیز عوض می‌کند.

عباسی تصریح کرد: حفظ نظم حکومت مسئله بسیار مهمی است و شوخی‌‌بردار نیست و ما مشاهده کردیم در شبی کشور ترکیه بهم ریخت و بسیاری نیز در این خصوص دستگیر شدند؛ امروز به واسطه شهدا فضای امنی وجود دارد و خیلی‌ها در این فضای امن تجارت می‌کنند و سر یکدیگر هم کلاه می‌گذارند.

وی ادامه داد: در این خصوص، خیلی‌ها در آرامش به دانشگاه و حوزه علمیه می‌روند، اما ذره‌ای که تلاش کنند تا فکر جدید داشته باشند، ندارند؛ امروز عده‌ای برای تأمین امنیت از جان خود می‌گذرند و باید در اقتصاد نیز از جان خود گذشت.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با بیان اینکه چرا باید خودرو را از خارج وارد کنیم و واقعاً نمی‌توان خودر را در این کشور تولید کرد، بیان کرد: چطور می‌توان بدون حتی وارد کردن یک قطعه پیچ موشک بالستیک تولید کنیم و به فضا برویم و نیز به سوخت 20 درصد انرژی هسته‌ای دست پیدا کنیم و خاری در چشم دشمنان شد تا دانشمندان هسته‌ای ما را در خیابان ترور کردند.

عباسی خاطرنشان کرد: چطور شهید تهرانی‌مقدم می‌تواند بدون امکاناتی موشک بسازد، ما نمی‌توانستیم خودروی پیکان را به بنز تبدیل کنیم؛ چون نمی‌خواستیم و کسانی که در این حوزه کار می‌کنند، روحیه انقلابی ندارند؛ مقام معظم رهبری به حوزه علمیه، دانشگاه‌ها، سپاه و صداوسیما و جامعه تأکید می‌کند که انقلابی باشید.

وی افزود: انقلابی بودن یعنی اینکه کسی حاضر باشد از جان خود مایه بگذارد و امروز در این راستا شهدای مدافع حرم را مشاهده می‌کنیم؛ در ماه مبارک رمضان 50 بمبی که قرار بود در تهران منفجر شود و به دست دستگاه اطلاعاتی خنثی شد، انفجار یکی از آنها باعث می‌شد تا برخی قیمت امنیت کنونی را بدانند.

*برخی با وجود مشاهده مشکلات کشور اقدامی برای رفع آن نمی‌کنند

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز تأکید کرد: برخی‌ها امروز کنار نشسته‌اند و مسائل و مشکلات کشور را مشاهده می‌کنند، اما اقدامی برای رفع آن انجام نمی‌دهند؛ مطمئناً دینی که حرکت داشته، تغییرآفرین باشد و زمینه مهدویت را به وجود بیاورد با مفاسد جامعه نمی‌تواند کنار بیاید.

عباسی با بیان اینکه وقتی امثال کسانی همچون مرحوم سلحشور به دنبال ساخت فیلم‌های مذهبی می‌روند، دشمن نمی‌تواند ساکت بنشیند، افزود: عمار سینمای انقلاب در دو بخش بعد و قبل از قحطی در سریال یوسف پیامبر(ص) نشان داد که چطور دین می‌تواند مشکلات اقتصاد را رفع کند.

وی در خصوص بودجه‌های فیلم‌های سینمایی گفت: اغلب بودجه‌های فیلم‌های ارزشی را نهادهای انقلابی داده‌اند؛ امروز بودجه تمام فیلم‌های بدون ماهیت‌ را نهادهای رسمی می‌دهند و وقتی فیلم‌های ارزشی از انقلاب و اسلام را بررسی کنید، متوجه خواهید شد که هزینه آن را نهادهای انقلابی داده‌اند.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: مرحوم سلحشور با تولید فیلم‌های متعدد به دنبال این بود که قصه انبیاء را به مردم بگوید؛ قصه انبیاء باید دل مردم را آرام کند

عباسی بیان کرد: آن کسانی که اعتباری دارند، اما آبرویشان را برای حفظ اسلام نگذاشته‌اند، آخرت خود را از دست داده‌اند؛ بسیاری در فتنه 88 مردود  شدند و سکوت کردند تا ببیند شرایط به نفع کدام طرف می‌شود

وی با بیان اینکه فتنه سال 1388 تمام شده، اما فتنه‌های جدید در راه است، افزود: فتنه‌های جدید امروز عمار می‌خواهند؛ فرج‌الله سلحشور از بین ما رفت، اما سلحشورهای جدید باید در صحنه حضور داشتند باشد، کسانی که عمار و انقلابی باشند.

*لزوم ساخت مستند زندگی شهدای مدافع حرم

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با اشاره به اینکه سقف خواسته‌های ما در انقلاب اسلامی ظهور امام زمان(عج) است، گفت: این انقلاب باید تا ظهور ایشان استمرار داشته باشد و مطمئناً اگر انقلابی نباشیم، این امر محقق نمی‌شود.

عباسی تصریح کرد: در عمار هنر انقلابی الگویی چون شهید آوینی و مرحوم سلحشور جلوی راه ما هستند که می‌توانیم با الگوگیری از آنها گام‌های بلندی را برداشت.

وی بیان کرد: انسان‌های بزرگی در سینما توانستند که حرف اسلام را انعکاس دهند؛ امروز دسته‌گل‌هایی که در سوریه شهید می‌شوند و آزادی را برای همه جهان به ارمغان می‌آورند، می‌توان از زندگی هر کدام فیلم سینمایی ساخت.

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز با تأکید بر توجه به روحیه عماری و روشن‌سازی ضرورت این روحیه در جامعه افزود: ارج می‌نهیم هنر سلحشورها و دیگر بزرگانی که در هنر انقلاب اقدامات مؤثری را انجام دادند و عمار هنر انقلاب را که به نسل جدید الگویی می‌دهد که قاسم سلیمانی بودن آرزوی خیلی‌ها باشد، ستایش می‌کنیم.

عباسی گفت: در جامعه امروز خیلی‌ها می‌خواهند فلان فوتبالیستی باشند و همیشه در تلویزیون مشاهده می‌کنیم که طلب‌کار هستند و برخی از آنها نیز جامعه خود را رها می‌کنند و برای بازی به کشورهای قطر، آلمان، ترکیه و … می‌روند و دلشان برای مردمشان نمی‌‌سوزد.

وی ادامه داد: تازه این افراد با کلی ادعا که پول‌های زیادی هم دریافت می‌کنند، باید اجنبی را از آن طرف دنیا بیاوریم و ماهانه یک میلیارد تومان به آن حقوق دهیم تا توپ زدن را یاد بدهند.

*حقوق میلیاردی مربی اجنبی فوتبال؛ برابر حقوق کمتر از یک میلیون تومانی جوانان

رئیس مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز تصریح کرد: برای اینکه به این فوتبالیست‌ها توپ زدن یاد دهند، مربی اجنبی می‌آورند و در سال 12 میلیارد تومان به آن می‌دهند؛ در صورتی که طبق قانون وزارت کار جوانان با مدرک لیسانس ما در ماه یک میلیون حقوق با کسر 180 هزار تومان عوارض و مالیات دریافت می‌کنند.

عباسی با بیان اینکه باید حداقل تا حداکثر حقوق در ایران هفت برابر باشد، بیان کرد: هفت برابر حقوق یک میلیون تومان جوانان حدود هفت میلیون تومان می‌شود؛ در صورتی که مربی فوتبال اجنبی یک‌هزار میلیون تومان در ماه حقوق می‌گیرد و صبح تا شب نیز تلویزیون ما در اختیار آن است و مسائل زندگیش را نشان می‌دهد؛ آن‌وقت جوانان ما با بدبختی لیسانس می‌گیرند و کار می‌کنند.

وی اضافه کرد: امروز قهرمانان واقعی کسانی هستند که به جنگ نفس خود می‌روند و با شجاعت خود شهید مدافع حرم می‌شوند؛ کسانی که دنیا را رها و از آزادگی دفاع می‌کنند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن