ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 74550
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۲۷
  • 134 بازدید
  • ارسال توسط :
کوشکی: تغییر نماینده سازمان ملل در امور یمن دست عربستان را بست

کوشکی: تغییر نماینده سازمان ملل در امور یمن دست عربستان را بست

«محمدصادق کوشکی»، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص اهدافی که ریاض در چهارمین سال تجاوز به یمن دنبال می­‌کند، با اشاره به اینکه سعودی­‌ها از طریق فرآیند گفت‌وگوهای صلح به دنبال جبران ناکامی خود در یمن هستند، بیان داشت: عربستان ناچار به پذیرش شکست در یمن است. وی با توجه […]

«محمدصادق کوشکی»، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص اهدافی که ریاض در چهارمین سال تجاوز به یمن دنبال می­‌کند، با اشاره به اینکه سعودی­‌ها از طریق فرآیند گفت‌وگوهای صلح به دنبال جبران ناکامی خود در یمن هستند، بیان داشت: عربستان ناچار به پذیرش شکست در یمن است.

وی با توجه به دیدگاهی که ریاض پیش از آغاز تجاوز به یمن داشت، یادآوری کرد: برآورد سعودی­‌ها این بود که در یک جنگ کوتاه‌ مدت کمتر از یک ماه در یمن به اهداف خود می‌رسند. آن‌ها با همین چشم‌انداز حمله خود را به یمن شروع کردند؛ اما محاسبات ریاض نادرست بود و از ماه دوم جنگ تا به امروز ناگزیر به ادامه نبرد هستند.

تحلیلگر مسائل بین‌الملل با تأکید بر عدم تحقق اهداف عربستان در یمن اشاره داشت: سعودی­ها علیرغم میل خود چاره‌ای غیر از ادامه دادن جنگ ندارند. چون اگر بخواهند جنگ را بدون رسیدن به اهداف خود خاتمه دهند، به‌ شدت برای موقعیت آن‌ها در منطقه زیان‌بار است و اگر با ادامه جنگ به دنبال رسیدن به اهداف خود باشند، امکان­پذیر نیست.

وی با اشاره به تاکتیکی که عربستان پس از ناکامی در تجاوز به یمن در پیش گرفته است، تأکید داشت: تنها امید ریاض این است که با طولانی‎تر کردن جنگ طرف مقابل را وادار کند که از طریق فرآیند گفت‌وگوهای صلح اهداف سعودی را برآورده سازد؛ به عبارت دیگر آن‌ها با فشارهای بین‌المللی و مخصوصاً فشارهای انسانی یعنی تحریم و بمباران تلاش می­‌کنند مردم یمن را در برابر انصارالله قرار دهند.

کوشکی با توجه به بمباران مناطق غیرنظامی از سوی سعودی­ها گفت: آن­ها سعی می­‌کنند انصارالله زیر فشار مردم یمن ناگزیر شود که تن به خواسته‌های سعودی‌ها بدهد. به همین خاطر ریاض از ماه دوم جنگ تا امروز استراتژی خود را از راهبرد نظامی به فشار بر مردم تغییر داد و تلاش کرد اماکن مسکونی، بیمارستان‌ها، زیرساخت­های آب آشامیدنی و برق را هدف قرار دهد تا مردم انصارالله را وادار به تسلیم کنند. چنین اتفاقی در طی سه سال گذشته رخ نداده است.

وی با تأکید بر چشم­ انداز جنگ در چهارمین سال اشاره داشت: تمام تلاش نماینده سازمان ملل نیز در سه سال گذشته به محقق کردن اهداف سعودی معطوف بود؛ اما او نیز به نتیجه نرسید. دست سعودی‌ها با توجه به تغییر نماینده سازمان ملل بسته شده و چاره‌ای غیر از پذیرفتن این شکست بزرگ ندارند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.