ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 74564
  • ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴
  • 372 بازدید
  • ارسال توسط :
رئیس جمهور فرانسه از فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی دفاع کرد

رئیس جمهور فرانسه از فروش تسلیحات نظامی به عربستان سعودی دفاع کرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» روز سه شنبه ضمن دفاع از فروش تسلیحات نظامی ساخت فرانسه به ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن مدعی شد که نگران بحران انسانی موجود در این کشور است و تا پیش از فرارسیدن تابستان، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «امانوئل ماکرون» روز سه شنبه ضمن دفاع از فروش تسلیحات نظامی ساخت فرانسه به ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی علیه یمن مدعی شد که نگران بحران انسانی موجود در این کشور است و تا پیش از فرارسیدن تابستان، کنفرانسی با محور بحران یمن برگزار خواهد کرد.

گفتنی است که فشارهای داخلی بر امانوئل ماکرون جهت عقب نشینی از حمایت تسلیحاتی فرانسه از عربستان سعودی و امارات متحده عربی- که رهبری یک ائتلاف علیه حوثی های یمن را برعهده دارند- رو به افزایش است.

بنابر نتایج یک نظرسنجی جدید، حدود ۷۵ درصد از مردم فرانسه از رئیس جمهور این کشور می خواهند که صادرات تسلیحات نظامی به عربستان سعودی و امارات متحده عربی را به حالت تعلیق درآورد.

چندین گروه مدافع حقوق بشر نیز هشدار دادند که در صورت عدم امتناع دولت فرانسه از فروش تسلیحات نظامی به ائتلاف سعودی، به اقدام قانونی متوسل خواهند شد.

این در حالی است که امانوئل ماکرون در یک کنفرانس خبری با حضور «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی ادعا کرد: «از زمان آغاز درگیریها در یمن، فرانسه یک فرآیند بسیار دقیق را اتخاذ کرده است که به موجب آن، فروش تمام تسلیحات نظامی به صورت مورد به مورد و برمبنای یک معیار محکم که بازتاب رعایت قوانین بین المللی بشردوستانه (!) و [محاسبه] ریسک آسیب رسانی به غیرنظامیان است، تجزیه و تحلیل می شوند».

لازم به ذکر است که فرانسه سومین کشور صادرکننده تسلیحات نظامی در جهان است و کشورهای عربستان سعودی و امارات متحده عربی در شمار بزرگترین مشتریان تسلیحات نظامی فرانسه قرار دارند.

برخلاف بسیاری از متحدان فرانسه، تشریفات صدور مجوز برای صادرات تسلیحات نظامی این کشور فاقد هرگونه سازوکار نظارت و موازنه (Checks or Balances) است. صادرات تسلیحات نظامی فرانسه باید در کمیته ای به ریاست نخست وزیر و با حضور وزرای دفاع، امور خارجه و اقتصاد فرانسه تصویب شود. این مجوزهای صادرات- که جزئیات آن به اطلاع عموم نمی رسد- در صورت کسب تأیید به ندرت مورد بررسی و بازبینی قرار می گیرند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.