ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 74738
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۶:۰۹
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
عربستان در صدر واردکنندگان سلاح آلمانی قرار دارد

عربستان در صدر واردکنندگان سلاح آلمانی قرار دارد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز جمعه خبرگزاری ترکیه ‘ آناتولی’ وزارت اقتصاد آلمان با صدور بیانیه ای روز گذشته پنجشنبه این مطلب را به مجلس این کشورعنوان کرد.بر اساس این بیانیه، ارزش مجوزهایی که دولت آلمان برای عربستان در چهار ماهه اول سال گذشته صادر کرده افزون بر […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از روز جمعه خبرگزاری ترکیه ‘ آناتولی’ وزارت اقتصاد آلمان با صدور بیانیه ای روز گذشته پنجشنبه این مطلب را به مجلس این کشورعنوان کرد.
بر اساس این بیانیه، ارزش مجوزهایی که دولت آلمان برای عربستان در چهار ماهه اول سال گذشته صادر کرده افزون بر 48 ملیون یورو است.
بیانیه وزارت اقتصاد آلمان حاکی است قطر هم سلاح به ارزش 27.3 ملیون یورو در چهار ماهه اول 2018 از آلمان وارد کرده است واین امر در مقایسه با واردات سلاح دوحه از آلمان در مدت مشابه سال 2017 که فزون بر 505 هزار یورو بود حاکی از افزایش چشمگیر است.
بر اساس این بیانیه به صورت کلی دولت آلمان مجوز صادرات سلاح به ارزش 880 ملیون یورو در چهار ماهه اول سال 2018 را صادر کرد این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته مجوز صادرات سلاح به ارزش 2.2 ملیار یورو را صادر کرده بود.
این بیانیه به شمار کشورهای وارد کننده این سلاح ها ویا نام آنها اشاره ای نکرد.
بر اساس گزارش رسانه های آلمانی ،این کشور ( آلمان) در چهار ماهه اول سال جاری هشت قایق جنگی کوچک به عربستان صادر کرد.
در همین راستا این بیانیه افزود: همه دستگاه ها و وزارتخانه های دولت آلمان در حال حاضر چگونگی اجرای متن توافق تشکیل دولت جدید میان راستگرایان ( حزب مسیحی) وچپگرایان ( حزب سوسیالیست دمکرات) در خصوص توقف صادرات سلاح به کشورهای شرکت کننده به صورت مستقیم در جنگ با یمن از جمله عربستان را بررسی می کنند.
بر اساس این گزارش ،منع صادرات سلاح به کشورهای شرکت کننده به صورت مستقیم در جنگ با یمن که در توافق ائتلاف حاکم آمده است در مورد توافقنامه های صادرات سلاح که در آینده نزدیک امضا می شود نیز قابل اجرا است واین امر مربوط به قبل از روی کار آمدن دولت جدید در 14 مارس گذشته(23 اسفند) نیست.
هنوز مقامات عربستانی نسبت به این بیانیه واکنشی نشان نداده اند.
سازمان های بین المللی حقوق بشری ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان برای تجاوز به یمن را مسئول جنایات علیه غیرنظامیان این کشور طی سه سال گذشته از 2015 تاکنون می دانند.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن 'عبدربه منصور هادی' رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی هیچ دستاوردی برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده است.
خاورم** 1453 **1663**

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.