ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 74760
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹
  • 505 بازدید
  • ارسال توسط :
همه باید برای ایجاد امید در جامعه احساس وظیفه کنند

همه باید برای ایجاد امید در جامعه احساس وظیفه کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌ الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: این روزها مصادف است با ایام با سعادت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) است که بسیار روزهای با سعادتی است. وی افزود: […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار مهر، آیت‌ الله عباسعلی سلیمانی در خطبه های نماز جمعه این هفته زاهدان که در مصلای قدس برگزار شد، اظهار داشت: این روزها مصادف است با ایام با سعادت مبعث حضرت رسول اکرم (ص) است که بسیار روزهای با سعادتی است.

وی افزود: مصادف با چنین روزهایی بزرگترین واقعه تاریخی در درون غار حرا رخ داد و آخرین پیامبر برای هدایت بشریت مبعوث شد به گونه ای که از آن واقعه تا به امروز بشر همچنان مبهوت و متحیر عظمت پیامبر اکرم (ص) است.

امام جمعه زاهدان با تاکید بر اینکه درک و شناخت کامل از پیامبر گرامی اسلام (ص) برای همگان غیر ممکن است، ادامه داد: همانطور که بزرگان و پیشوایان دینی ما گفتند هر کسی فقط در حد توان و ظرفیت خود می‌ تواند به وصف این وجود مبارک بپردازد.

وی با اشاره به اینکه پیامبر (ص) مبعوث شد تا انسانیت و اخلاق را در زمین گسترش دهد، گفت: ایشان در کوتاه‌ترین زمان تمدنی را تشکیل دادند که بزرگترین تمدن‌ها را با حکومت بر قلب ها به تسخیر خود در آورد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: همه مسلمانان با هر گرایش مذهبی باید به دنبال عزت و بزرگی اسلام در دنیا باشند زیرا این روزها دشمنان با ایجاد تفرقه در میان مسلمانان به دنبال ضربه زدن به آن ها هستند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استراتژی دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: این روزها استفاده از فضای مجازی برای سیاه‌نمایی اوضاع داخلی کشور طرحی است که در اتاق فکر استکبار جهانی علیه نظام اسلامی ما برنامه‌ریزی‌شده است.

آیت الله سلیمانی افزود: رهبر معظم انقلاب همواره تاکید فراوانی برای ایجاد نشاط و امید در جامعه دارند از همین رو همگان باید برای ایجاد امید در جامعه احساس وظیفه کنند و از سخنان ایشان تبعیت کنند و در این زمینه حداکثر تلاش خود را به کار بگیرند.

وی ادامه داد: یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، نفوذ و گسترش اندیشه اسلام ناب محمدی و همچنین روحیه انقلابی در سطح منطقه و حتی در جهان است که این ظرفیت عظیم با ریختن خون صدها هزار شهید و فداکاری های صدها هزار جانباز و خون‌دل خوردن صدها هزار خانواده شهید حاصل‌ شده است.

امام جمعه زاهدان گفت: این شجره طیبه امروزه میوه‌های بسیاری داده که یکی از آن میوه‌ها به وجود آمدن نیروهای بسیجی و مخلص است که برای حفظ این اسلام در تمام منطقه حضور دارند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی امروز به عنوان الگویی مناسب در دنیا برای مبارزه با ظلم شناخته‌ می شود، بیان داشت: امروز فرهنگ بسیجی به خوبی به عراق، یمن، سوریه و لبنان منتقل شده و پیروزهای اخیر نیز به برکت ترویج همین فرهنگ بود.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای  انقلاب اسلامی افشا شدن چهره واقعی حکام عربستان سعودی است که به عنوان خادمان حرمین شریفین رویکرد ستیزه‌جویی نسبت به امت اسلام دارند که نمونه آن برخورد وحشیانه با مردم مسلمان و مظلوم کشور یمن است.

وی تصریح کرد: این اقدامات حکام سعودی بی‌اساس بودن تفکر وهابیت را بار دیگر نمایان کرد و امروز به برکت این افشاگری ها شاهد شکست‌های پی‌درپی عربستان در لبنان، سوریه، عراق، یمن و حتی در بحرین هستیم و این جز به برکت جمهوری اسلامی ایران محقق نشده است.

آیت الله سلیمانی افزود: دستاورد دیگر رسوا شدن نقشه ترکیه برای احیای مجدد امپراتوری عثمانی بود که قصد داشت رهبری جهان اسلام را با تقویت اخوان‌المسلمین به دست آورد اما حمایت از داعش و تجاوز دولت ترکیه به مرز سوریه برای حاکمان آن ابرو و اعتباری باقی نگذاشت.

وی با اشاره به اینکه فراموش‌نشدن مسئله فلسطین از دیگر دستاورد های انقلاب اسلامی ایران است، ادامه داد: این موضوع از مهترین خواسته‌های آمریکا و اسرائیل بود که نامه اسماعیل هنیه به رهبر معظم انقلاب و پاسخ ظریف و حساب‌ شده ایشان نشان‌دهنده دلبستگی مردم فلسطین به جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه زاهدان گفت: با وجود اینکه مردم فلسطین از اهل تسنن هستند اما ایران اسلامی در میان آن‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد و دیگر گرایش مذهبی برای هیچ یک از طرفین اهمیتی ندارد بلکه این عزت اسلام است که اهمیت دارد.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ این دستاورد ها باید با تکیه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با امید به پیش برویم، اظهار داشت: البته امید بخشی ایشان دلیل بر این نیست که نقص و ایراد در کار ما نیست و هیچ کمبودی وجود ندارد اما ترویج امید به ویژه در نسل جوان بسیار مهم است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.