ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 74779
  • ۲۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
  • 354 بازدید
  • ارسال توسط :
مثلث شوم استکبار می‌خواهد اسلام را از محتوا خالی کند

مثلث شوم استکبار می‌خواهد اسلام را از محتوا خالی کند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل ازشبکه خبری تهران نیوز ، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد. ائمه جمعه شهر تهران […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل ازشبکه خبری تهران نیوز ، نماز عبادی – سیاسی جمعه امروز با حضور پرشور مردم خداجو و آحاد مختلف جامعه در میعادگاه‌های نماز جمعه شهر تهران و تمام شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف استان تهران اقامه شد.

ائمه جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران در خطبه‌های امروز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به بیان نکات اعتقادی و مسائل روز پرداختند.

شبکه خبری تهران نیوز برای آگاهی بیشتر مخاطبان خود مشروح خطبه‌های نماز جمعه شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران را منتشر کرد که در ادامه متن این خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

مشروح خطبه‌های نماز جمعه استان تهران:

 

امام جمعه موقت تهران: وحدت کلمه اصلی‌ترین وظیفه امروز جهان اسلام است

آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران ضمن توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: دشمنان اسلام از همان قدیم مخالفت می‌کردند. وهابیت از همان ۳۰۰ سال قبل شروع به تفرقه‌افکنی بین مسلمانان کرد.

وی افزود: برخی از این شیوخ وهابی خیلی فعال بودند و زبان‌های فارسی و عربی و قرائت قرآن را هم یاد گرفتند تا تاثیر بیشتری داشته باشند. از ۸۰ سال قبل هم دولت سعودی بر مبنای رشد دادن تکفیر و وهابیت شروع به کار کرد.

امام جمعه موقت تهران یادآور شد: مردم عادی از این موضوع خبر نداشتند اما این دسیسه به تدریج روشن شد و امروز مثلث شوم واشنگتن، تل‌آویو و ریاض شکل گرفته است.

آیت‌الله امامی کاشانی در ادامه با اشاره به جنایات این مثلث شوم در منطقه عنوان کرد: چند سال پیش بنده کتابی را مطالعه می‌کردم که دفاعیه یک دانشجوی دکتری در دانشگاه عربستان سعودی بود. این دفاعیه در سراسر اسلام پخش شد.

وی در تشریح این دفاعیه گفت: خلاصه مطلب این بود که خلاصه قیام امام حسین(ع) در برابر یزید، حرام چرا که یزید، خلیفه وقت بود و باید در برابر خلیفه مطیع بود. آن‌ها با طرح این موضوع می‌خواستند آثار ایثار و شهادت را از بین ببرند.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: اگر قطره خون شهدایی که در سوریه و مناطق دیگر به زمین ریخت، دنبالش را بگیریم به گودال قتلگاه و خون مقدس سیدالشهدا(ع) می‌رسیم.

آیت‌الله امامی کاشانی ادامه داد: اکثر ادیان و مذاهب از روز عاشورا به بزرگی یاد می‌کنند. این خبیث عربستانی اخیرا نطقی کرده و گفته که ایران به نام صاحب الزمان(عج) می‌خواهد جهان اسلام را بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه از اظهارات این جوان‌ تعجب نمی‌کنم، ابراز داشت: من بیشتر از علمای حجاز تعجب می‌کنم چرا که ما ۱۴۷۶ روایت مهدوی درباره منجی و مصلح در کتب معتبر اهل سنت داریم.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: این مثلث شوم از سه ضلع قدرت آمریکا، سیاست صهیونیست و دو قدرت ایدئولوژی و پول سعودی است. کار ایدئولوژی شامل خالی کردن اسلام از محتوا می‌شود.

آیت‌الله امامی کاشانی با اشاره به روایات قرآنی تشریح کرد: ابوجهل هم می‌گفت من پول دارم و چون پول دارم، حاکم هستم.

وی وحدت کلمه را وظیفه اصلی جهان اسلام دانست و یادآور شد: وحدت کلمه در برابر طاغوت برای همه جهان اسلام اجباری است. امروز تمام شعارهای دشمنان برای محو قرآن و شخص پیامبر اکرم(ص) است.

امام جمعه موقت تهران بخش دیگر اظهاراتش را به تبیین شعار سال اختصاص داد و افزود: مسئله بازار ارز و پول یک حقیقتی است که بر دوش ما می‌باشد.

آیت‌الله امامی کاشانی در پایان خاطرنشان کرد: وقتی همه ملت‌ها متحد شدند و نظرات و قلوب هم یکی و هم‌چنین تصمیم‌گیری‌ها هم مشترک و هماهنگ شد، شعار “حمایت از کالای ایرانی” محقق می‌شود.

 

امام جمعه ری: ارتش ایران امروز قدرتمندترین ارتش منطقه است / عربستان بر طبل خالی می‌کوبید

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی شاهچراغی در خطبه‌های نماز عبادی_ سیاسی جمعه شهرری که با حضور پرشور آحاد مختلف جامعه در مصلی بزرگ آستان مقدس حضرت عبدالعظیم علیه‌السلام برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: حضرت امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه‌السلام در وصف پرهیزگاران می‌فرمایند: «متقین دل‌هایی غمگین و اندوهگین دارند، مومن در ظاهر بشاش و شادمان است اما در باطن غمگین است و غمی جان کاه وجود او را فراگرفته است.

وی گفت: در آیات قرآن غم و حزن در کنار هم آمده است، انسان پرهیزگار نگران است که مبادا نسبت به وظایف خودش کوتاهی کرده و یا حق‌الناسی بر گردن داشته باشد و همچنین نسبت به آینده حزن دارند که آیا می‌توانند کارش را انجام دهد.

امام جمعه شهرری افزود: کسی که چشم به مال مردم دارد اندوهگین است، کسی که نسبت به مسائل دنیا غصه بخورد طوری به خدا وارد می‌شود که حزن‌ناک است.

وی عنوان کرد: حزن به معنای دل‌شکسته نیز است، هر چیزی شکسته شود ارزش آن پایین می‌یابد اما دل شکسته قیمت پیدا می‌کند و باید در این لحظه دعای آن برآورده می‌شود.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با بیان این‌که یکی از ابعاد سبک زندگی اسلامی آداب معاشرت است، گفت: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله وسلم در سیره خود به آداب معاشرت توجه ویژه‌ای داشتند. یکی از آداب معاشرت برخورد با خانواده است، خانواده مهم است. در محیط خانواده مردان و زنان غیور در خانواده پرورش می‌یابد.

وی با بیان این‌که امام صادق علیه‌السلام می‌فرماید «معاشرت شما با خانواده زیبا باشد»، افزود: پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله وسلم زندگی را به سه بخش تقسیم کرده بودند، بخشی برای خدا و بخشی را برای خانواده قرار داده بود، نشست و برخواست و … و بخشی را با مردم. نباید توجه به خانواده مورد بی‌توجهی قرار بگیرد. نشست و برخواست با خانواده مهم است، این روزها نشست و برخواست‌های خانواده‌ها با وجود شبکه‌های اجتماعی تحت‌الشعاع قرار گرفته است، شبکه‌های اجتماعی در محیط خانواده‌ها نیز وقت خانم‌ها، آقایان و فرزندان را گرفته است.

خطیب نماز جمعه شهرری خاطرنشان کرد: خیرخواهی و مهربانی با خانواده یکی دیگر از آداب برخورد با خانواده است، پیامبر مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله وسلم توجه ویژه‌ای به این مهم داشتند. حضرت مهربان‌ترین فرد با خانواده بود. پیامبر در محیط خانواده نرم‌ترین برخورد را با خانواده داشتند. در خانواده به افراد توجه ویژه‌ای داشت.

وی گفت: پیامبر عظیم‌الشان اسلام در محیط خانواده بیشتر امور را خودشان انجام می‌دادند. هرگز کاری را روی دوش فرد دیگری نمی‌گذاشتند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: عدالت در خانواده یکی دیگر از آداب معاشرت است، پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله وسلم عدالت در خانه و نسبت به اهالی خانه رعایت می‌کرد و توجه ویژه‌ای به این مهم داشتند.

امام جمعه شهرری در خطبه‌ دوم نیز پس از توصیه همگان به تقوای الهی اظهار داشت: امام صادق علیه‌السلام فرمودند اگر دوست دارید از یاران امام زمان عجل‌الله تعالی فرجه الشریف باشید از دعا برای فرجش غافل نشوید و تقوا داشته باشید و از کارهایی که حلال و حرام آن مشخص نیست پرهیز کند و اخلاق داشته باشید.

وی با تبریک فرارسیدن عید سعید مبعثدر تشریح اهمیت تلاش‌های پیامبر مکرم اسلام صلی‌الله علیه و آله وسلم گفت: پیامبر در شرایطی بود که جامعه در جهالت و ذلت آشکاری زندگی می‌کرد و اعتقادی به چیزی نداشتند و برای خودشان از خرما بت درست می‌کردند و هر وقت گرسنه می‌شدند آن بت را می‌خوردند و چند دستگی در بین مردم آن زمان بود. دختران را زنده به گور می‌کردند.

حجت‌الاسلام شاهچراغی افزود: پیامبر دودستگی را به برادری اسلامی تبدیل کردند. انقلاب اسلامی نیز کاری را کرد که پیامبر عظیم‌الشان صلی‌الله علیه و آله وسلم با امت اسلامی کرد. به برکت انقلاب اسلامی عزت، استقلال و …. برای ملت ایران به ارمغان آمد.

وی با اشاره به این‌که در آستانه ماه شعبان هستیم، خاطرنشان کرد: ماه شعبان فضایل و برکات ماه رجب را دارد با اضافات ، ماه صدقه، استغفار و توبه است. مناجات شعبانیه برترین مناجات است.

امام جعه شهرری گفت: ماه رجب و شعبان راه ورودی به ماه رمضان و ماه خدا است.

 

ارتش ایران مردمی، برای مردم و مدافع ملت است

وی با اشاره به فرارسیدن ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی عنوان کرد: ارتش جمهوری اسلامی با سه ویژگی برتر از ارتش‌های جهان است. ارتش جمهوری اسلامی ایران دارای قدرتی جدای قدرت ارتش‌های دیگر است، قدرت ایمان و اسلام و برتری این نیرو وجود عشق و ارادت به خدا و اسلام در پیکره این ارتش است.

حجت‌الاسلام شاهچراغی بیان داشت: امروز سربازانی که در ارتش جمهوری اسلامی ایران خدمت می‌کنند آموزش دین و احکام دین را دارند و انس و الفت آن‌ها با اسلامی بیش از گذشته می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتشی مردمی است، خاطرنشان کرد: در رژیم گذشته، ارتش در خدمت رژیم پهلوی و حافظ منافع آن بود، اما امروز در خدمت مردم است و ملت ایران همراهی ارتش با آن‌ها را در عرصه‌های مختلف همچون زلزله و …. لمس کردند و به‌واقع ارتش در کنار مردم است.

امام جمعه شهرری با بیان این‌که ارتش جمهوری اسلامی ایران مردمی و برای مردم است و مدافع مردم است، گفت: امروز ارتش ایران اسلامی قدرتمندترین ارتش منطقه است.

وی ادامه داد: امروز انقلاب اسلامی دنبال زمین‌گشایی و .. نیست دنبال ارزش‌ها است و در برابر کسانی که با ذهن باطن می‌خواهند به مردم ضربه بزند، ایستاده است.

 

آمریکا و هم‌پیمانانش ۷ سال سوریه را به خاک و خون کشیدند / سوریه مظهر عجز و ناتوانی آمریکا است

حجت‌الاسلام شاهچراغی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آزادسازی دو شهر دیگر کشور سوریه از دست متجاوزان گفت: با آزادی شهرهای باقیمانده در اشغال متجاوزان این کشور بعد از هفت سال جنایت آمریکا و داعش که ضربه‌های فراوانی به مردم سوریه زدند، این کشور در آستانه آزادی کامل قرار دارد و در تاریخ درج خواهد شد که آن‌ها چه جنایتی در سوریه کردند.

وی اظهار داشت: آمریکا بعد از این شکست ذلیلانه داعش و هم‌پیمانان خودش در سوریه توطئه جدیدی را آغاز کرد. دروغ بزرگی که سوریه از بمب شیمیایی استفاده کرده است و آن را بهانه‌ای برای ماندنش در سوریه کرد.

امام جمعه شهرری افزود: امروز عربستان سعودی نیز با وعده پرداخت پول‌های زیاد به آمریکا خواستار حضور این جنایتکاران در سوریه است.

 

وی عنوان کرد: آمریکا با همراهی انگلیس به‌دنبال حمله به سوریه هستند و این روزها از جنگ و بمباران سوریه سخن به میان می‌آورند.

 

آمریکا به سوریه حمله کند همان روز اول طعم شکست را می‌چشید

خطیب جمعه شهرری خطاب به سردمداران آمریکا و انگلیس تاکید کرد: مطمئن باشید اگر روزی سوریه حمله کنید همان روز اول طعم شکست را می‌چشید.

وی گفت: شما هفت سال در سوریه هیچ غلطی نکردید. اگر روزی حضورتان در سوریه ۷۰ سال هم طول بکشد بازهم شکست‌های پیاپی را لمس خواهید کرد.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به سخنان مسئولان عربستان سعودی مبنی بر این‌که پای ایران و حزب الله را از منطقه قطع می‌کنیم، گفت: آل‌سعود با این جوان ناپخته چقدر خرج کردید که صدام را نگه دارید اما نتیجه آن این شد که عراق در کنار ایران قرار گرفت، هزینه زیادی کردید تا به سوریه و لبنان ضربه بزنید اما امروز سوریه و لبنان در کنار ایران است.شما هزینه کردید لیبی را همراه خودتان کنید اما امروز انصارالله و … در کنار ایران هستند و در ترکیه هم هزینه کردید اما امروز ترکیه در کنار ایران است و به ایران پیوسته است.

امام جمعه شهرری در پایان با تاکید بر این‌که عربستان بر طبل خالی می‌کوبد، تصریح کرد: عربستان به زودی با سرنوشت صدام و …. مواجه می‌شود.

امام جمعه خیرآباد: رژیم صهیونیستی نمی تواند به محور مقاومت ضربه وارد کند

حجت ‌الاسلام‌ جعفر طزری امام جمعه خیرآباد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خیرآباد بیان کرد: امروز زندگی ما بخاطر دوری از آموزه های اسلامی دچار مشکلاتی شده است.

وی افزود: یکی از آموزه های اسلامی بحث قناعت در زندگی است، اینکه انسان به نیازهای واقعی بسنده کند و در جهت بر طرف کردن آنها تلاش کند در مقابل این روحیه، روحیه مصرف گرایی، تجمل گرایی و اسراف است که هر سه مورد از نظر اسلام مردود است.

امام جمعه خیرآباد با بیان اینکه بعضی از مواردی که نام بردیم از گناهان کبیره است و زندگی را با مشکلاتی مواجه کرده است، گفت: انسان باید شبانه روز سعی و تلاش کند تا روزی کسب کند و آن را در جهت مصارف غیر واقعی خرج کند.

امام جمعه خیرآباد گفت: از امیرالمومنین(ع) سوال شد حیات طیبه چیست؟ و ایشان فرمود قناعت است، انسان برای اینکه روحیه قناعت در او زنده شود دو مطلب را باید مورد توجه دهد.

حجت الاسلام طزری ادامه داد : یکی اعتقاد به اینکه هر چه مصارف انسان از زخارف دنیا کمتر باشد حساب انسان آسانتر خواهد بود چرا که می دانیم طبق فرمایش حضرت علی(ع) در حلال اموال حساب است یعنی از راه حلال بدست آورده ای و باید حساب آنها را پس بدهی، پس هرچه کمتر مال و ملال داشته باشیم حساب زودتر و آسانتر برای مان خواهد بود.

وی گفت: دومین مطلب اینکه روحیه قناعت موجب راحتی مرگ و جان کندن خواهد بود زیرا هرچه مال کمتر باشد، تعلق انسان به مال کمتر خواهد بود.

وی تصریح کرد: اگر انسان این دو مطلب را باور کند هرگز دنبال اسراف، مصرف گرایی و تجمل گرایی نخواهد رفت.

امام جمعه خیرآباد در خطبه دوم نمازجمعه این هفته خیرآباد با اشاره به اینکه در آستانه مبعث پیامبر(ص) بزرگ اسلام قرار داریم گفت: خداوند در قرآن هدف از بعثت را تربیت انسان ها می داند و پیامبران آمدند تا انسانها را از بیماری های روحی و آلودگی نجات دهند و انسان ها را به مقام خلیفه الهی سوق دهند.

حجت الاسلام طزری افزود: حضرت امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه می فرماید هدف از بعثت، زنده کردن عقل است، عقلی که انسان را به سوی عبادت خداوند می کشاند.

وی ادامه داد: امروز متأسفانه علی رغم پیشرفت های علمی، انسانها از نعمت عقل کمتر استفاده می کنند و بیشتر کارها و برنامه های ما بر اساس تقلید است و همین تقلید دست و پای ما را بسته است.

امام جمعه خیرآباد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی در آغاز سال گفت: حل مشکلات اقتصادی کلید دارد و با توجه به ظرفیت درونی، کلید حل مشکلات در داخل کشور است و این تفکر کسانی را که کلید حل مشکلات را در خارج می دانند باطل می کند.

وی بیان کرد: یکی از راه های حمایت از کالاهای ایرانی فراهم کردن شرایط صادرات است، ما از ظرفیت همسایگی با ۱۵ کشور برخوردار هستیم.

حجت الاسلام طزری ادامه داد: اگر بتوانیم به جای اینکه به دنبال رابطه با چند کشور گرگ اروپایی همچون فرانسه، آلمان و انگلیس باشیم با کشورهای همسایه رابطه اقتصادی را تقویت بخشیم و سهمی از بازارهای آنان را داشته باشیم، هم تولید و اشتغال صورت گرفته است و هم از کالاهای داخلی حمایت شده است.

امام جمعه خیرآباد ضمن بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد حمله هوایی به پایگاه نظامی در استان حمص بودیم، گفت: متأسفانه چند تن از فرزندان نظام اسلامی که در سوریه جزء مستشاران نظامی بودند به شهادت رسیدند.

وی تصریح کرد: هرچند رژیم صهیونیستی آشکارا این حمله را به عهده نگرفته است اما این اقدام توسط آنان صورت گرفته است تا از این طریق به جمهوری اسلامی پیام دهند که حمله به اسرائیل عواقب خطرناکی دارد و از طرفی در مقابل اقدامات روسیه و جبهه مقاومت است.

حجت الاسلام طزری گفت: استکبار باید بداند با این اقدامات و اقدامات دیگر هرگز نخواهد توانست به محور مقاومت ضربه اساسی وارد کند و این اقدامات باعث امنیت رژیم غاصب نخواهد شد بلکه همانطور که مقام عظمای ولایت فرمودند، اسرائیل تا ۲۵ سال آینده نخواهد بود و بزودی نماز جماعت در بیت المقدس برگزار خواهد شد.

 

 

امام جمعه شریف آباد: افزایش تحریم علیه ایران برای مهار قدرت نظامى و نفوذ منطقه اى

حجت‌الاسلام خداپرست در خطبه‌های نماز جمعه شریف‌آباد با تبریک مبعث رسول گرامى اسلام عنوان کرد: بعثت آغاز رسالت آخرین پیامبر الهى و دعوت به اسلام به‌عنوان آخرین دین ، و قرآن معجزه جاویدان و آخرین کتاب اللهی است.

امام‌جمعه شریف‌آباد دعوت انسان‌ها به توحید ونشان دادن راه سعادت دنیوى و اخروى براى بشر را مهم‌ترین هدف بعثت معرفی کرد و ادامه داد: تعلیم و تربیت و آموزش جامعه در سایه تعالیم قرآن به‌عنوان کتاب دستورات و قوانین زندگی انسانیت همچنین نجات انسان‌ها از بندگی و بردگی در برابر طاغوت از دیگر اهداف می‌باشد.

خطیب نماز جمعه تکمیل شدن اخلاق بشر با رشد و تعالی انسان را مرتبط دانست و دراین‌باره اظهار داشت: با رعایت اخلاق و ارزش‌های اخلاقى در جامعه و عمل به اصول اخلاقى، سعادت و هدایت بشر تأمین می‌شود و پیامبر در طول زندگى خود بهترین رفتار اخلاقى را عملى ساخته بود.

قاسم خداپرست ۲۷ فروردین روز ارتش را تبریک گفت و ادامه داد: حماسه‌آفرینی‌های دلاور مردان ارتش جمهورى اسلامی ایران از پیوستن به صفوف مردم انقلابى در ماه‌های آغازین پیروزى انقلاب اسلامى ، تا سرکوب حرکت‌های ضدانقلابی و حضور ارتش مکتبی دوشادوش نیروهای سپاه و بسیج در بسیارى ازعملیات هاى پیروزمندانه جنگ تحمیلى، تقدیم هزاران شهید و جانباز از افتخارات ارتش است.

این مقام مسئول با اشاره به عزت جمهورى اسلامى بیان داشت: امروز کشور از همه مقاطع بیشتر مورد آماج تهدیدات، تحریم‌ها و فشارهاى نظامى، سیاسى، اقتصادى ، فرهنگی ، تقویت جریان تکفیرى و جنگ‌های نیابتى در منطقه توسط نظام سلطه است اما با استعانت از عنایات الهى و حمایت‌های مردمى و با تمام اقتدار، ایران توانسته اهداف و منافع ملى خود را بدون اتکای به دیگران دنبال کند.

نماینده مقام معظم رهبری هدف تشدید فشار و درخواست ترامپ از اروپا برای افزایش تحریم علیه ایران را مهار قدرت موشکى و نظامى ، نفوذ منطقه‌ای ایران همچنین پیشرفت‌های علمى و هسته‌ای عنوان کرد و ادامه داد: آن‌ها برای رسیدن به اهداف خود اقدام به برهم زدن انسجام داخلى ایران با حمایت از آشوب‌ها و اغتشاشات ، تضعیف موقعیت و جایگاه ولایت‌فقیه و نقش رهبرى نظام اسلامى از طریق شبهه افکنى نموده‌اند.

حجت‌الاسلام خداپرست درباره ابعاد پشت پرده حمله رژیم صهیونیستى به پایگاه تیفور سوریه اظهار کرد: با توجه به حضور مستشاران ایرانى در این پایگاه ، آن‌ها خواستند پیام هشدارى به ایران ارسال نماید و زمینه‌سازی محور آمریکایى – صهیونیستى براى شروع فصل جدید تنش و بحران در منطقه را آغاز نمایند همچنین پاک‌سازی غوطه شرقى و بخش مهمى از مناطق اشغالى سوریه از گروه‌های تکفیرى ، زمینه بازگشت ثبات به سوریه و تهدید شدن امنیت فلسطین اشغالى از ابعاد این حمله است.

خطیب نماز جمعه شریف‌آباد درباره راهکار تحقق شعار سال گفت: برنامه‌ریزی دقیق و صحیح برای استفاده از همه‌ی ظرفیت کشور، ضرورت شناسایى استعدادها و ظرفیت‌های مغفول واقع‌شده و حمایت از تولید داخل با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های بسیار گسترده کشور وضعیت به‌مراتب بهتر خواهد شد.

 

امام جمعه قرچک: تمام مشکلات و بحران ها کشور قابل پیش بینی و پیشگیری است

حجت الاسلام و المسلمین حجت اله اسماعیلی امام جمعه شهرستان قرچک در خطبه های  نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت:  امروز سعادت یا شقاوت و بدبختی کشور در دست مسئولان است و مسئولان می توانند کشور، مردم و جوانان را سعادتمند کنند.

وی گفت: اگر به شعار سال گذشته عمل می شد، قطره چکانی و میلی متری کار نمی شد، امسال مشکلات اقتصادی ما کمتر بود، هر چه نسبت به برنامه های داخلی و اقتصاد مقاومتی تعطیل وتوجه نکنیم ، دشمن را قوی و رقیب معاند را جسور و پر طمع کردیم و به دشمن کمک کردیم .

اسماعیلی افزود: تولید و اشتغال تبدیل به یک سری حرکتهای بی پایه و بی اساس، روکاری و رونمایی و آمار دروغین، واگذاری اعتبارات برخی وابستگان سیاسی شده است.

وی تاکید کرد: باید مشکل ارزی را با حساب و کتاب و برنامه های اصولی و حقیقی حل کرد و با صدور بخش نامه و اطلاعیه و رجز خوانی، حل نمی شود،باید طرحها قابل اجرا باشد، تولید کننده ارز، دولت و دریافت کننده، دولت و مصرف کننده، دولت و توضیع کننده هم دولت است، هیچ عامل دیگری تاثیر ندارد تا بگردن دیگری انداخته شود ربطی هم به تحریم ندارد، هیچ اتفاقی رخ نداد، نه قیمت نفت مشکل پیدا کرد نه فشار مالی از بیرون بود و فقط مسئله مدیریتی است.

امام جمعه قرچک تصریح کرد: ما باید تمام تلاشمان را بکنیم تا به هر صورتی که ممکن است، خط اصولی دفاع از مستضعفین را حفظ کنیم و تمام مشکلات و بحران ها قابل پیش بینی و پیشگیری است، نباید گذاشت بحران بوجود بیاید بعد هم تصمیم عجولانه و غیر واقعی گرفته شود.

وی گفت: عده ای از جان برکفان و مجاهدان نستوده و غیور در این کشور و دیگر کشورهای اسلامی مثل لبنان و یمن هستند که با تبعیت و فرمانبری به موقع و عمل به رهنودهای مقام معظم رهبری لحظه لحظه تولید قدرت می کنند و به پیش می روند و دشمن را وحشت زده کردند، از آنها یاد بگیریم.

اسماعیلی با اشاره به موشک انصار الله یمن کرد: اصابت موشک نقطه زن انصار الله یمن به وزارت دفاع عربستان در ریاض، سران سعودی را بشدت وحشت زده کرد  و توجه افکار عمومی به تحولات سوریه را که هر لحظه منتظر اتفاقی بودند تغییر داد.

وی افزود: رج خوانی عربستان برای حمله به سوریه و شیطنت بن سلمان تبدیل به کاووس شد که باید به فکر جان خود باشد، در عملیات پهبادی هم بسیار موفق بودند، معرکه ترامپ هم ناکام شد و یک شبه لحن سخنش عوض شد، خواستار مذاکره با روسیه شد ، انگلیس و فرانسه دلالان هم که اعلام حمایت و همراهی با آمریکا داشتند پشیمان شدند.

امام جمعه قرچک تصریح کرد: عقلای کشورهای متحد به دولتهاشان اعلام کردند دنباله روی ترامپ دم دمی مزاج نشوید ، او مرد شماره یک بلوف های توخالی است، حالا همه فهمیدند شهداء مدافع حرم چه قدرتی آفریدند.

وی با اشاره به ۲۹ فروردین سالروز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: شهداء ارتش بویژه افتخار ایران اسلامی و افتخار شهر و دیارمان شهید ستاری  وهمچنین شهید صیاد شیرازی، در اوج نا باوری دشمنان نقاش و شیطان صفت که قصد سوء و فتنه در ارتش را باید گرامی داشتند.

اسماعیلی در پایان خاطرنشان کرد:  امروز ارتش قهرمان ما با افزایش توان و قدرت بازدارندگی به حصن حصین انقلاب تبدیل شده است و امروز نیروهای مسلح ما بدون هیچ توجهی به خواستهای ابلحانه و بی اساس استکبار و هم پیمانش بسرعت به سمت تقویت وتجهیز نیازهای لازم بپیش می رود، مجهز بودن به ابزار دفاعی برای دفاع از خود وهمه مظلومان عالم لازم و واجب است .

 

امام جمعه موقت اسلامشهر: برخود وظیفه شرعی بدانیم و کالای ایرانی مصرف کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین علی قلی پور در خطبه‌های نماز جمعه ۲۴ فروردین‌ماه با توصیه به تقوا گفت: پیامبر در ابتدای دعوت خود دستورالعمل‌هایی را برای دعوت به خدا مطرح کرد اول اینکه لا اله الله بگویید چراکه آنچه در عالم هستی مؤثر است فقط اراده خداوند است دوم اینکه به پدر و مادرتان بدی نکنید بزرگترین نعمت بعد از خداوند متعال وجود پدر و مادر است خداوند در کنار اطاعت از خود به اطاعت از پدر و مادر توصیه کرده است.

وی ادامه داد: سومین دستورالعمل این است که فرزندان خود را به خاطر فقر نکشید خدا می‌گوید ما هستیم که روزی او را می‌رسانیم چهارم اینکه به فحشا نزدیک نشوید، با ظاهر و باطن و قلب خودتان به گناهان نزدیک نشوید پنج اینکه آدم نکشید چراکه خداوند این کار را حرام کرده است مگر به‌حق. حق هم گفته‌شده در اینجا قصاص، زنای محسنه و کفر بعد از ایمان است. ششمین دستورالعمل این است که به مال یتیم نزدیک نشوید چراکه یتیم نه می‌تواند از خود و نه از مال خود دفاع کند و جز خداوند کسی را ندارد.

امام‌جمعه موقت اسلامشهر اضافه کرد هفتمین دستورالعمل این است که در خریدوفروش عدالت را در نظر بگیرید و پیمان‌ها و ترازوهایتان عادلانه باشد و کسی در خریدوفروش با شما آسیب نبیند وقتی صحبت می‌کنید عدالت را در نظر بگیرید ولو اینکه طرف شما فامیل، هم‌حزبی یا خانواده شما باشد ایشان می‌فرمایند که این‌ها صراط مستقیم است و به راه‌های دیگر نروید که دچار تفرقه می‌شوید.

وی با اشاره به عید مبعث به‌عنوان بزرگترین حادثه تاریخ بشریت گفت: خداوند یک انسان را که از خودمان به ما مهربان‌تر و اولی بود ولی کرد تا ما را به زندگی سالم راهنمایی کند و مردم را اصلاح و فساد را ریشه‌کن و آنان را باخدا آشنا کند پیامبری که مشکلات مردم برای او سخت بود و برای هدایت مردم حریص بود.

خطیب نماز جمعه اسلامشهر تأکید کرد: مردم گاهی در ایمان سستی می‌کردند و پیامبر این را می‌دید و تأسفی می‌خورد که قرآن می‌گوید این تأسف در حال آسیب رساندن به پیامبر بود ایشان ۲۳ سال بعد از بعثت زحمت کشیدند و شب و روز نداشتند و هیچ توقعی نداشتند مگر محبت به اهل‌بیتشان که آن‌هم مایه سعادت مردم است.

وی اعلام کرد: خداوند به برکت اخلاص و ایثار پیامبر آیین و دین او را یاری کرد و قول داده این برنامه در تمام جهان غلبه پیدا کند و این نور هرگز خاموش نشود. خداوند حافظ و نگهبان این دین است بعد از پیامبر، اولیای الهی و انسان‌های آزاده این پرچم را بدست گرفتند تا به ما برسد امروز وظیفه ما حمایت از دین و نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام قلی پور با اشاره به سالروز وفات حضرت ابوطالب و فضائل ایشان گفت: ایشان ۴۲ سال از پیامبر حمایت کردند خداوند در دنیا و آخرت به او امتیاز داد یکی از امتیازات دنیوی ایشان این است که ۱۲ امام را از ذریه او قرارداد در آخرت نیز روایت است اگر ابوطالب تمام اهل زمین را شفاعت کند خداوند شفاعت او را می‌پذیرد. پیامبر سال رحلت ایشان را سال غم نامیدند.

وی با اشاره به در پیش بودن روز ارتش و نیروی زمینی گفت: ارتش یکی از نیروهایی است که از اوایل انقلاب به مرم پیوستند امام نیز یکی از روزها را به نام ارتش نام‌گذاری کردند تا نشانه سربلندی این عزیزان باشد. دشمن می‌خواست ارتش منحل شود و همیشه در حال توطئه است همان‌طور که در صدر اسلام توطئه داشتند و ۸۰ جنگ را به پیامبر تحمیل کردند همان‌طوری که پیامبر موفق شدند انشاالله این نظام هم هرروز موفق‌تر می‌شود.

امام‌جمعه موقت اسلامشهر با اشاره به سال حمایت از کالای ایرانی گفت: از کالای خودمان باید حمایت کنیم اگر کالای ایرانی وارد خانه شود خانه بابرکت می‌شود کالایی که کفر درست کرده برکت از خانه را می‌برد. برخود وظیفه شرعی، عقلی، عرفی بدانیم و کالای ایرانی مصرف کنیم. همه عزیزان تولیدکننده سعی کنند کالای باکیفیت تولید کنند. کار را درست و محکم انجام دهید هم سازندگان تلاش کنند کالای باکیفیت بسازند مسلمان نباید خیانت کند چراکه خداوند خائنین را دوست ندارد.

وی با اشاره به نوسانات بازار ارز گفت: مردم و صرافان و دست‌اندرکاران دولت را برای تنظیم بازار ارز یاری کند افرادی که ارز می‌فروشند به درآمد کم بسنده کنند و بازاری درست نکنند که امروز ارز ۵ هزار تومان و فردا ۶ هزار تومان باشد.

 

امام جمعه موقت ورامین: فضای مجازی کشور تحت نفوذ سازمان‌های جاسوسی است

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه‌های امروز نماز عبادی _ سیاسی ورامین که با حضور پرشور اقشار مختلف جامعه برگزار شد، پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی ضمن گرامیداشت ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی اظهار داشت: امروز به لطف خدا ایران اسلامی دارای ارتشی مقتدر است که با زعامت فرماندهی کل قوا مدافع کشور است، امروز ارتش و سپاه و نیروی انتظامی که حسن حصین ایران اسلامی و خار چشم استکبار جهانی و صهیونیست‌ها هستند.

وی در ادامه با اشاره به شعار سال «حمایت از کالای ایرانی» گفت: وابستگی اقتصادی کشور، یکی از سیاست‌های استکباری و استعماری در طول تاریخ ایران است، آن‌ها همواره می‌خواستند و می‌خواهند کشور ایران که از نظر منابع خدادادی بی‌نظیر یا کم نظیر است، را وابسته نگاه دارند.

امام جمعه موقت ورامین با بیان این‌که در گذشته همه قدرت‌های استکباری بر سر ایران و حضور در این کشور منازعه داشتند، عنوان کرد: قدرت‌های جهان حکام سر سپرده را در ایران سر کار می‌آوردند، تا مانع سودجویی‌های آن‌ها نشوند، اما انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) بر تمام این ذهنیت‌ها و عملکردهای منفی خط بطلان کشید و به ملت ایران خودباوری داد و شعار کلیدی «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را مطرح کرد و امروز به لطف رهبری‌های حکیمانه امام(ره) و خلف صالح ایشان، رهبر معظم انقلاب، ایران از نظر سیاسی از مستقل‌ترین کشورهای جهان است.

 

ضرورت بصیرت و دشمن‌شناسی

وی ادامه داد: امروز کشور ما هیچ وابستگی به نظام سلطه ندارد و خود بر اساس مبانی فکری و اعتقادی خود تصمیم می‌گیرد و به همین دلیل امروز مورد هجمه همه جانبه از سوی دشمنان قرار داریم و دشمنان فرهنگ، اخلاق و ارزش‌های دینی و انقلابی ما را مورد حملات ناجوانمردانه قرار دادند و برخی هم در غفلت به سر می‌برند، اگرچه تا به امروز ملت رشید و انقلابی ایران با هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان ایستادگی کردند، ولی باید با آگاهی بیشتر و بصیرت، توطئه‌های دشمنان را شناخته و آن‌ها را خنثی کنیم.

خطیب جمعه ورامین بیان داشت: یکی از حوزه‌هایی که دشمنان سعی کرد، در آن ما را به بردگی بکشانند، حوزه اقتصادی است، آن‌ها همواره می‌خواستند ما را کشوری کاملاً وابسته، درب‌های کشور برای کالاهای خارجی باز و دارای مشکل در خلاقیت، ابتکار و اختراع بسازند، ولی به برکت انقلاب اسلامی امروز در قله‌ای رفیع ایستادیم و در باب علم و فناوری زیرساخت‌های کشور فراهم است و در زمینه‌های مختلف آماده پیشرفت هستیم، البته تبلیغات تخریبی دشمنان از خارج و نفوذی‌های داخلی آن‌ها سعی در وارونه نشان دادن این مطلب دارد.

 

تشریح موانع خودباوری

وی با برشمردن موانع خودباوری در کشور گفت: باور نداشتن ظرفیت‌های داخلی توسط برخی از مسئولان، بی‌اطلاعی عمومی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی، کم‌کاری افراد به‌ویژه مدیران و مسئولان در بخش‌های مختلف، اعتماد به نسخه بیگانگان، عمل کردن به سیاست‌های بانک جهانی و کنوانسیون‌های بین‌المللی، بی‌توجهی به درون‌زایی اقتصاد، قبیله‌گرایی سیاسی و جناحی، عدم مبارزه جدی با فساد، اتکا به نفت، سبک زندگی مصرف‌گرا، اسراف‌گر و زیاده‌روی در این موارد و رفاه‌طلبی و عدم تعصب به اقتصاد ملی از جمله موانع عدم خودباوری در کشور است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران افزود: باید با خودباوری نسبت به توانمندی کشور و نهراسیدن از برندهای خارجی و اطمینان بر این‌که می‌توانیم رقیب جدی آن‌ها باشیم به درون‌زایی اقتصاد کشور کمک می‌کند، باید به خود بیاییم و برای تولید کشور ارزش قائل شویم، در بسیاری از حوزه‌ها با اجناس خارجی رقابت داریم، اما هنوز خودمان را باور نکردیم.

 

فضای مجازی کشور تحت نفوذ سازمان‌های جاسوسی است /جوانان ایران در این عرصه نباید منفعل عمل کنند

وی خطاب به مسئولان کشور گفت: یکی از گرفتاری‌های ما در حوزه فضای مجازی است، در هیچ کجای دنیا فضای مجازی را در اختیار بیگانگان نمی‌گذارند، اما ما این حوزه را به دست کسانی سپردیم، که تحت نفوذ سازمان‌های جاسوسی قرار داشته و در صدد تخریب بنیان‌های فکری، سیاسی، اخلاقی و اعتقادی کشور هستند، گویا همه وابسته به تلگرام شده‌اند، چرا جوانان عزیز و خلاق ما که امروز در حوزه‌های پزشکی، نانو، موشکی، هوافضا و سایر عرصه‌ها در دنیا حرفی برای گفتن دارند در این عرصه عاجز باشند.

حجت‌الاسلام محمودی گفت: همه شاهدیم، از زمانی که تصمیم گرفته شد در این حوزه وارد شویم، چندین شبکه پیام‌رسان داخلی راه‌اندازی شد، که به خوبی می‌تواند جایگزین تلگرام و فضای مجازی بیگانه باشد، البته ممکن است نقص‌هایی وجود داشته باشد، ولی مگر تلگرام از ابتدا این‌گونه بوده است، ولی باید به خودمان بها دهیم.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب مدت‌ها است، در خصوص فضای مجازی دستورات اکیدی داشتند، گفت: باید به توصیه‌های ولی امر مسلمین اهمیت بیشتری دهیم.

امام جمعه موقت ورامین با انتقاد از بی‌توجهی دولت‌مردان و سیاستگذاران به توصیه‌های مراجع عظام تقلید و رهبر معظم انقلاب تصریح کرد: چرا در حوزه اقتصاد و بانکداری اسلامی باید شاهد این نابسامانی‌ها باشیم، چرا باید به دلار این قدر وابسته باشیم، باید اقتصاد کشور را از تکیه به دلار نجات دهیم.

 

امام جمعه قدس: تمام بشریت با مبعث رسول اکرم (ص) زنده شد

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین سید ابوالقاسم میراحمدی ظهر امروز در خطبه اول نماز جمعه این هفته شهر قدس که در مصلای این شهر و با حضور پرشور اقشار مختلف مردم برگزار شد، اظهار کرد: خودم و همه شما نمازگزاران و مؤمنان را به رعایت تقوای الهی دعوت می‌کنم، چراکه همین تقوا است که در پایان یاری‌دهنده است.

وی بیان کرد: روزی شخصی نزد پیامبر آمد و مشکلات خود را با او در میان گذاشت ولیکن هر بار پیامبر یک سخن را برای وی باز گو می نمود و آنگاه که انسان با مشکلاتی دنیوی روربه رو خواهد شد می بایست از خداوند در خواست کمک نموده و نا امید نشود زیرا خالق اشرف مخلوقات خدا است، خدایی که در در هر زمان بنده خود را به حال خود رها نکرده و آن را بیهوده خلق نکرده است.

وی ادامه داد: چه راهنمایی بهتر از کتاب قرآن برای آگاهی انسان نسبت به خدا و گام نهادن در مسیر الهی، هر چیزی زینتی دارد، زینت قران قرائت کردن آن با صدایی رسا است، قرآن کتابی است که در هر عصر و زمانی گفته های جدید و مربوط به آن دوره را دارد چرا که کتاب قرآن مربوط به زمان و شخص خاصی نمی باشد و متاسفانه امروزه برخی ازجوانان در ازای درک، دریافت معنا و مفاهیم نیکوی قرآن و تدبر در تفاسیر آن در پی حاشیه سازی و عیبجویی هستند.

امام جمعه شهر قدس در ادامه بیان کرد: فروشگاه های بزرگ مدینه و مدینه که صاحبانی عرب ندارند و قطعا با سرمایه گذاری کشورهای غربی مانند آمریکا، انگلیس و حتا صهیونیست ها بنا شده اند و این در نام ها و نشان های آن ها کاملا مشهود است، حالتی غیرمتعارف از آن چه در فروشگاه ها و مغازه های کوچک شهر مشاهده می شود، دارند.

میراحمدی تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) در واقع با مبعوث شدن به پیامبری و با خلق نیکوی خود سبب شد که بشریت از جهالت و ظلمت نجات یابد و مسیر سربلندی و سعادت را طی کند.

وی بعثت پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) را روزی تاریخی و بزرگ‌ترین و مهم‌ترین حادثه تاثیرگذار عالم بشریت دانست و گفت: در آن روز بشر از تاریکی و ظلمت نجات یافته و به اوج عزت و اقتدار می‌رسد و همه مسلمین جهان باید قدر و منزلت این نعمت بزرگ الهی را پاس دارند و راه بعثت را ادامه دهند.

 

امام جمعه ملارد: دشمنان میدانند اوج قدرت ایران ، ولایت و رهبری است

حجت الاسلام حسینی در خطبه های نماز جمعه شهرستان ملارد با تشریح بیانات پر برکت مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیرو های مسلح گفت: در این کشور در زمان قاجار بیگانگان در جنوب فقط چند گلوله توپ شلیک کردند و از ترس شرق کشور را به دشمن دادند اما در زمان پهلوی علاوه بر دادن خاک به دشمن باید بیگانگان برای کشور ما تصمیم گیری میکردند ولی امروز با قدرت جلوی این دشمنان ایستادیم.
خطیب جمعه ملارد در ادامه گفت: برای گرفتن ایران ۸ سال جنگ را به ما تحمیل کردند و در گذشته آمدند و تفکرات و لشگریان طالبان و داعش و دیگر تروریست هارا جلوی ما علم کردند ولی ما با قدرت ایستادگی کردیم که اینها نشان دهنده قدرت نظامی و سیاسی ماست.

وی در ادامه گفت: دشمنان در نظر پردازی هایشان هم گفته اند اوج قدرت ایران ولایت و رهبری ایران است. دشمنان میخواهند مارا در زمینه های سیاسی، هسته ای، موشکی، سایبری، وحدت و…. مارا به انحراف بکشند ولی نمیتوانند و باید قدر این قدرت و نعمت را بدانیم

حجت الاسلام حسینی در پایان تاکید کرد : آمریکا و دیگر همپیمانانش در منطقه دست خالی برگشتند و سیلی محکمی خوردند و میخواهند عربستان را بدوشند ، اینها باید بدانند اگر خطری ایران را تحدید کند گور خود را کنده اند.

 

امام جمعه پاکدشت: انقلاب اسلامی نشأت گرفته از معبث است

حجت‌الاسلام حسن لزومی ضمن تبریک به مناسبت مبعث حضرت رسول اکرم گفت: پیغمبر اسلام در سرزمین حجاز مبعوث شد که قرآن درباره آن می‌فرماید:” مردم آن سرزمین در ضلالت کامل بودند” و ازنظر اخلاقی بیشترین انحطاط را داشتند و پیامبر آن‌قدر برای آن‌ها زحمت کشید تا مجاهد فی سبیل الله شدند.

امام‌جمعه پاکدشت در همین رابطه ادامه داد: انقلاب اسلامی ما نشئت‌گرفته از مبعث می‌باشد، کشور ما زمان طاغوت در جاهلیت مدرن به سر می‌برد که با انقلاب، امام خمینی(ره) مردم را نجات داد۰

خطیب نماز جمعه پاکدشت با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش ما سرآمد ارتش‌های جهان و یک نیروی باایمان است، فرماندهان ارتش ولایت مدار هستند و این ارتش حافظ مردم ، آن‌قدر اقتدار دارد که هیچ کشوری فکر تجاوز به خاک کشور را هم نمی‌تواند در سر داشته باشد.

این مقام مسئول درباره پیروزی ارتش سوریه در دوما اظهار: طراحی‌های اصلی در غوطه شرقی با ایران است و این پیروزی شکست ذلیلانه ای برای آمریکا و هم‌پیمانانش می‌باشد، به همین علت دروغ بزرگ استفاده سلاح شیمایی توسط ارتش سوریه را مطرح نمودند.

حجت‌الاسلام لزومی درباره اظهارنظرهای عربستان این جوان نامرد دائم الشرب معتاد و وهابی که عنوان کرده است نمی‌گذارد پای حزب‌الله لبنان و ایران در سوریه بماند گفت: گذشتگان خبیث آل سعود بودند که در ۸ سال جنگ با عراق ۶۵ میلیارد دلار به صدام کمک کردند اما اکنون می‌بینیم عراق در دستان ایران است ، هر جا که عربستان علیه ایران پول خرج کرد جواب معکوس گرفت.

 

امام جمعه فیروزکوه: مسئولین قبل از بیان گرفتاری توسط مردم باید مشکلات را رفع کنند/اقبال به نسل جوان برای رفع مشکلات وجود ندارد

حجت الاسلام والمسلمین امیری ارجمند، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، ضمن تبریک مبعث حضرت رسول (ص) گفت: بحث امروز را به سبک زندگی اسلامی در پرتو بعثت پیامبر اسلام (ص) اختصاص می‌دهیم؛ هدف خداوند از فرستادن انبیا رساندن بشر به اهداف عالیه است؛ زندگی در دنیا به زحمت انداختن و چند صباحی زندگی کردن نیست؛ پیامبران آمدند تا انسانی که ارزشمندترین مخلوق خداوند است، را به انسان کامل تبدیل کنند و به مقامات عالی برسانند؛ از جمله اهداف خداوند از بعثت پیامبران آزادی بشر از بند ظلم، رفع اختلاف بین مردم، ایجاد ارتباط صحیح بین خالق و مخلوق، اصلاح بین الناس و غیره بود.

وی در ادامه افزود: هیچ امتی در قیامت نمی‌تواند بگوید برای ما پیامبری نیامده است؛ هیچ دینی نیست که بگوید خدا برای ما نماز نیاورده است، مگر دین الهی نباشد؛ پیامبران آمده‌اند هم عمران و آبادی دنیا و هم آخرت ما را داشته باشند.

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه با طرح این سوال که آیا ما نیاز به وحی و قرآن داریم یا عقل انسان کافی است، خاطر نشان کرد: در پاسخ به این سوال باید گفت گرچه عقل انسان راهگشا است ولیکن چه بسیار موقعیت‌ها که استدلال انسان عاجز است؛ بعد از پیامبران هم امامان ضرورت داشتند، حتی در این زمان هم امام زمان (عج) و نائب ایشان را داریم.

وی در خطبه‌های دوم نماز عبادی-سیاسی جمعه تصریح کرد: خوشا به حال انسان‌هایی که در پی اصلاح اخلاقی، فردی، اجتماعی هستند؛ خوشا به حال کسانی که در پی اصلاح بین دو نفر و دو گروه و دو قبیله هستند؛ هر کسی برای رضای خدا گام بردارد ثواب می‌برد و از مقربین خواهد بود؛ بالاترین هدف بعثت انبیا تقرب الهی بود، کسی که صلح بین دو گروه را ایجاد می‌کند جزو مقربین خواهند بود؛ مقربین مقام بسیار بالایی در آخرت دارند؛ مقربین بالاترین درجه انسان کامل را دارند.

حجت الاسلام و المسلمین امیری ارجمند در ادامه تاکید کرد: قبل از اعلام گرفتاری توسط مردم، مسئولین مشکلات را برطرف کنند؛ مردم نیز در اعلام مطالبه ها و خواسته‌های خود کوتاهی نکنند؛ ما مطالبه گر هستیم و مسئولین باید پاسخگو باشند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در آغاز سال، بیان کرد: رهبری تاکید کردند که ظرفیت‌های انسانی و طبیعی بسیاری در کشور داریم و اگر این ظرفیت‌ها را شناسایی کنیم، می‌توانیم در بحث اقتصاد مقاومتی و حمایت کالای ایرانی پیشرفت خوبی داشته باشیم؛ به ما فهماندند که نمی‌توانیم، در حالی که ما علاقه و عشق به خود نداریم و باید باور کنیم که می‌توانیم؛ اقبال به نسل جوان و ظرفیت‌های این نسل وجود ندارد؛ ما قدرت چهارم دنیا هستیم و می‌توانیم در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشیم.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به حرکات و تحرکات اخیر آمریکا علیه سوریه، تاکید کرد: وقتی مقاومت ایران، سوریه و سوریه را دیدند عقب‌نشینی کردند؛ ترامپ اذعان کرد در سوریه تروریسم را از بین بردیم؛ این سخن محور مقاومت و حزب الله است که از زبان او خارج می‌شود، آبروی آمریکا در سوریه با جنایت‌ها و جنگ‌افروزی‌ها از بین رفته است؛ استفاده‌کنندگان از سلاح‌های شیمیایی کشورهایی جز همین کشورهای اروپایی و آمریکا نیستند.

وی بیان داشت: امروز خود مقامات آمریکا اذعان دارند به دروغ ایران را متهم به استفاده از سلاح شیمیایی و هسته‌ای می‌کنند.
وی با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی گفت: اوایل انقلاب عده‌ای به دنبال منحل کردن ارتش بودند، در این ارتش بابایی‌ها و اردستانی‌ها داشتیم و این موفقیت‌ها در جنگ تحمیلی بدون وجود ارتش و این افراد امکان‌پذیر نبود.

 

امام جمعه قیامدشت: آمریکا از سوی لابی صهیونیسم کنترل می شود

حجت اسلام سید حسین امیری با تبریک ۲۷ ماه مبارک رجب؛ مبعث رسول گرامى اسلام حضرت محمد مصطفى(ص) بیان داشت: مبعث روز برانگیخته شدن انسانیت و کمالات در ظلمات و جهل است روزی که نور الهی در میان تاریکی‌ها و تاریک جهالت درخشید و راه‌های سعادت به روی جامعه بشری گشوده گشت.

امام‌جمعه قیام دشت با اشاره به واقعه بعثت رسول گرامى اسلام(ص) گفت: این رخداد بزرگ‏ترین واقعه دینى واله‌ی است چراکه آغاز رسالت آخرین پیامبر الهى و شروع دعوت به آخرین دین یعنى اسلام و آخرین کتاب و معجزه جاویدان یعنى قرآن است به همین دلیل این واقعه الهى، از اهمیت و منزلت والایى در اعتقادات دینى برخوردار هست.

خطیب نماز جمعه قیامدشت درباره صیانت از حریم خصوصى مردم در پیام‏رسان‏هاى داخلى‏ عنوان کرد: یکى از دغدغه‏هاى مطرح‌شده براى کاربرانى که قرار است از پیام‌رسان‌های داخلى استفاده نمایند، موضوع «امنیت حریم خصوصى» است که رهبر معظم انقلاب  نیز به آن تأکیددارند.

این مقام مسئول در همین رابطه ادامه داد: در دیدارى که ظهر دوشنبه با جمعى از مسئولان و مدیران نظام داشتند، رهبری با ابراز خرسندى از تبدیل‌شدن مطالبه ایجاد پیام‏رسان‏ها و شبکه‏هاى اجتماعى داخلى به مطالبه‏اى عمومى، تأکید کردند: «مسئولان باید امنیت و حریم داخلى مردم و کشور را حفظ کنند و تعرض به امنیت و حریم داخلى مردم «حرام شرعى» است.

سید امیری با اشاره به التهابات در بازار سکه و ارز گفت: قیمت دلار به‌گونه‌ای وارد کانال شش هزار تومان شد تا شاهد رکوردشکنى قیمت ارز در بازار باشیم، اکنون همه نیروهاى کشور اعم از قواى سه‏گانه و نهادهاى گوناگون البته با حمایت و همراهى مردم براى برون‏رفت از وضعیت بد اقتصادى باید آستین همت را بالا زده و براى ایجاد اقتصاد درون‏زا و خوداتکا در تحقق شعار سال ، اقدامات جدى انجام دهیم.

امام‌جمعه قیامدشت درباره تبیین منویات حضرت آیت‏الله خامنه‏اى رهبر معظم انقلاب اسلامى روز یک‌شنبه ۱۹فروردین‌ماه در دیدار جمعى از فرماندهان ارشد نیروهاى مسلح بیان داشت: ایشان دوران کنونى را دوران عزت جمهورى اسلامى ایران دانستند و تأکید کردند: علت تهاجم‏هاى بى‏سابقه کنونى بر ضد نظام اسلامى، قدرت روزافزون این نظام است.

وی در همین راستا ادامه داد: دشمنان از این قدرت فزاینده به‏شدت احساس خطر کرده‏ و حملات خود را افزایش داده‏اند و با مرورى بر تاریخ گذشته ایران، هیچ مقطعى را نمى‏توان یافت که کشور این‏گونه آماج تهدیدات، تحریم‏ها و فشارهاى گسترده نظامى، سیاسى، اقتصادى قدرت‏هاى سلطه باشد اما درعین‌حال بتواند بااقتدار و توان کم‏نظیر، اهداف و راهبردها و منافع ملى خود را بدون اتکای به دیگران دنبال کند.

حجت‌الاسلام امیری درباره تهدیدات اخیر آمریکا اظهار داشت: آمریکا از سوی لابی صهیونیسم کنترل می‌شود و هدف اصلی آن‌ها این است هر کشوری که در خاورمیانه ظرفیت مقابله با صهیونیسم را داشته و مخالف توسعه‌طلبی‌های اسرائیل باشد به هر ترتیبی باید نابود شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.