ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 74857
  • ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :
یمن: حمله به سوریه نقض همه قوانین بین المللی بود

یمن: حمله به سوریه نقض همه قوانین بین المللی بود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا)، یک مقام مسئول در وزارت خارجه یمن روز شنبه، تجاوز نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس به برخی پایگاه های سوری را محکوم و اعلام کرد که این تجاوز هیچ پایه و اساس قانونی نداشت.وی از جامعه جهانی خواست از دستیابی به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری رسمی یمن(سبا)، یک مقام مسئول در وزارت خارجه یمن روز شنبه، تجاوز نظامی آمریکا، فرانسه و انگلیس به برخی پایگاه های سوری را محکوم و اعلام کرد که این تجاوز هیچ پایه و اساس قانونی نداشت.
وی از جامعه جهانی خواست از دستیابی به راه حل های سیاسی و دیپلماتیک پشتیبانی و از توسل به اقدامات نظامی خودداری کند تا امنیت و ثبات به سوریه بازگردد و جان غیرنظامیان سوری حفظ شود.
این مقام مسئول، اقدامات زشت دولت آمریکا، انگلیس و فرانسه در راستای دخالت در امور کشورها و تحمیل خود به عنوان قیم ملت ها محکوم کرد.
وی نسبت به پیامدهای این تجاوز سه جانبه بر امنیت و ثبات منطقه هشدار داد.
این مقام مسئول در وزارت خارجه یمن گفت: تجاوز عربستان و امارات به یمن نیز که با حمایت آمریکا و انگلیس انجام می شود و بدترین فاجعه انسانی جهان را رقم زده و امنیت و ثبان منطقه جنوب دریای سرخ و باب المندب را به خطر انداخته است.
آمریکا بامداد شنبه (25 فروردین) به همراه متحدانش (انگلیس و فرانسه ) دمشق و حمص سوریه را هدف حمله نظامی قرار دادند که بر اساس گزارش سانا، تمام موشک های شلیک شده متجاوزان به منطقه دنحه در 24 کیلومتری غرب حمص سرنگون شد.
وزارت دفاع سوریه اعلام کرد: در حمله بامداد امروز آمریکا، انگلیس و فرانسه، 110 موشک به خاک این کشور شلیک شده است.
سامانه های ضد هوایی سوریه با موشک های متجاوزان آمریکایی در دمشق و حمص سوریه مقابله کردند.
خبرگزاری رسمی سوریه همچنین اعلام کرد حملات موشکی متجاوزان آمریکایی و متحدانش ( فرانسه و انگلیس) به یک پایگاه نظامی در استان حمص سه غیر نظامی زخمی شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، وزارت اطلاع رسانی سوریه از شهروندان خواست به ادعاهای رسانه هایی که عمدا و یا بدون اطلاع به بزرگ نمایی اهداف تجاوز آمریکا و متحدانش اقدام می کنند، توجه نکنند.
صدها نفر از شهروندان سوری در میدان اموی شهر دمشق در حمایت از دولت و ارتش سوریه تجمع کردند. زندگی در دمشق بعد از تجاوز آمریکا و هم پیمانانش عادی است.
رسانه‌های غربی در روزهای گذشته مدعی استفاده دولت سوریه از تسلیحات شیمیایی در شهر دوما در غوطه شرقی سوریه شده اند و آمریکا، انگلیس و فرانسه به همین بهانه، برخی اهداف را در سوریه هدف حملات موشکی قرار دادند.
تروریست های سوری مدعی شده اند شهر دومای سوریه شامگاه شنبه (18 فروردین ماه) هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎.
دولت سوریه داشتن هرگونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرد و سفیر روسیه در سازمان ملل متحد هم ‏استفاده از سلاح شیمیایی را روش کثیف تروریست ها برای جلب توجه دانست.‎‏
به دنبال این حمله ادعایی شیمیایی، وزارت خارجه سوریه دعوت ‌نامه‌ای رسمی برای سازمان منع تسلیحات شیمیایی فرستاد و از این سازمان درخواست کرد تا تیم تحقیقاتی خود را به دوما بفرستد تا در آنجا در باره استفاده از سلاح شیمیایی تحقیق کنند.
دمشق در پی توافقی که در سال 2014 صورت گرفت، تمامی تسلیحات شیمیایی خود را به نمایندگان سازمان ملل متحد و سازمان منع سلاح های شیمیایی تحویل داده است و تاکنون هیچ مدرکی دال بر نقض تعهدات دمشق ارائه نشده است.
شبک**6116**3404

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.