ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 74906
  • ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۸:۰۱
  • 108 بازدید
  • ارسال توسط :
اذعان روزنامه صهیونیستی:حمله به سوریه یک پیروزی برای اسد بود

اذعان روزنامه صهیونیستی:حمله به سوریه یک پیروزی برای اسد بود

تارنمای روزنامه صهیونیستی امروز (یکشنبه) در تفسیری افزود: ‘حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه بیش از اینکه شکستی برای حکومت اسد باشد، یک شکست برای ائتلاف تحت رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود’.آمریکا سحرگاه شنبه (دیروز) به همراه متحدانش انگلیس و فرانسه، به بهانه حمله شیمیایی به دومای سوریه، سه نقطه در این […]

تارنمای روزنامه صهیونیستی امروز (یکشنبه) در تفسیری افزود: ‘حمله آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه بیش از اینکه شکستی برای حکومت اسد باشد، یک شکست برای ائتلاف تحت رهبری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود’.
آمریکا سحرگاه شنبه (دیروز) به همراه متحدانش انگلیس و فرانسه، به بهانه حمله شیمیایی به دومای سوریه، سه نقطه در این کشور را هدف حمله موشکی و هوایی قرارداد.
تروریست های سوری مدعی شده اند که شهر دومای سوریه شامگاه شنبه هفته گذشته، هدف بمباران شیمیایی قرار گرفته و ‏در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن دیگر زخمی شدند‎. این در حالیست که دولت سوریه، هر گونه دخالتی را در این حمله شیمیایی رد کرده است‎.‎‏
ایران و روسیه این حمله را محکوم کردند و در مقابل نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و شماری دیگر از متحدان آمریکا در منطقه از آن حمایت کردند.
هاآرتص در ادامه تفسیر خود نوشت: این قدرت ها متوجه نشده اند که حمله موشکی به پایتخت این کشورعربی، صرف نظر از عملکرد حکومت اسد، هرگز مردم آنها را در حمایت از این ائتلاف غربی به خیابان ها نخواهد کشاند. حتی دشمنان حکومت اسد اوضاع را مشکل دیدند تا برای حملات هوایی غربی ها شادی کنند.
این حمله مشابه اقدام نظامی فرانسه، انگلیس و اسرائیل در سال 1956 علیه جمال عبدالناصر رئیس جمهوری مصر برای بحران سوئز است که به گوش مردم دنیای عرب آشنایی دارد. با استقامت ملت مصر و حمایت شوروی، ناصر به یک پیروزی سیاسی دست یافت که در سراسر دنیای عرب، کشورهای آمریکای لاتین و آسیا محبوبیت به دست آورد. پیام این ماجرا آشکار بود؛ پیروزی ملت عرب مقابل قدرت های امپریالیستی که مبارزه برای کسب آزادی و استقلال سیاسی و اقتصادی را به ملت ها القا می کنند.

* هاآتص: غربی ها کاری برای توقف کشتار یمن نکرده اند
در حالیکه غربی ها برای دفاع از حقوق بشر و ارزش های جهانی به خود افتخار می کنند، هیچ کاری را برای توقف کشتار در یمن انجام نمی دهند. اگر هدف آنها دفاع از حقوق بشر است توجه آنها همچنین باید به حکومت های عربستان و دیگر کشورهای عربی که دیکتاتوری اعمال می کنند، باشد.
آنها اگر دعوی دفاع از حقوق بشر می کنند، باید بدانند که مردم سوریه تفاوتی با مردم یمن یا فلسطین ندارد. رفتار رهبران غربی بار دیگر نشان داد که اقدام آنها برای به دست آوردن منافع روی نقشه است. هرکسی که به دنبال عدالت بیشتر در دنیا است ابتدا باید به مسائل کهنه تر در خاورمیانه مانند لزوم اعطای یک دولت مستقل به فلسطینی ها، بپردازد.
در سوریه و اکثر کشورهای عربی، از جمله آنها که مخالف حکومت اسد هستند، روشن است که حمله تحت رهبری آمریکا تغییری در توازن قدرت ایجاد نمی کند. بعید است که این حمله به یک توافقنامه جدید سیاسی منجر شود و در نهایت فقط برای نمایش قدرت این کشورها است.
ترامپ و شرکای او به فکر مردم سوریه نیستند، بلکه به فکر منافع خود و کشورهای ثروتمند عربی هستند. موضعی که آنها گرفته اند به تشکیل یک دولت دمکراتیک و آزاد در خاورمیانه نخواهد انجامید.
اروپام**3234**1479

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.