ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 74975
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۵:۵۵
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
تمام ارگان‌های فرهنگی و هنری کشور در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنند

تمام ارگان‌های فرهنگی و هنری کشور در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم اختتامیه چهارمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید در راه خدا جهاد کنید. در فقه ما جهاد معانی مختلف دارد و مهم‌ترین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در مراسم اختتامیه چهارمین دوره هفته هنر انقلاب اسلامی در حوزه هنری برگزار شد، اظهار کرد: خداوند می‌فرماید در راه خدا جهاد کنید. در فقه ما جهاد معانی مختلف دارد و مهم‌ترین معنای جهاد، مبارزه با دشمن درونی و بیرونی است.

وی ادامه داد: مبارزه با دشمن درونی، همان جهاد اکبر است. اما جهادی که در بیرون و با دشمن است، جهاد اصغر نامیده می‌شود. انقلاب اسلامی ایران یکی از مصادیق مبارزه با طاغوت بوده؛ با کسانی که رژیم دست نشانده بودند و به روش‌هایی در گذشته عمل می‌کردند که انطباق با دین نداشت و بر همین اساس قیام صورت گرفت و انقلاب سال 57 به رهبری امام خمینی (ره) تحقق پیدا کرد.

خاموشی همچنین گفت: باید انقلابی بمانیم، استقامت داشته باشیم و مسیر را درست طی کنیم. در واقعه کربلا، دو صف حق و باطل مقابل هم شکل گرفتند؛ در باطل، کسانی را پیدا می‌کنیم که زمانی در جنگ‌ها در رکاب امام معصوم(ع) بوده‌اند؛ اما امروز در صف باطل قرار گرفته‌اند. اینکه چرا به آن سمت رفته‌اند قابل مطالعه دقیق تاریخی است. اگر به انقلاب اسلامی هم توجه کنیم، پالایش‌های این‌چنینی را در طول زمان پیدا می‌کنیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی، در طول زمان درباره بصیرت و بینش انقلابی تذکر داده‌اند، عنوان کرد: معنای دم‌دستی این تذکر، این است که دشمن را بشناسیم و دشمن را با دوست اشتباه نگیریم و در صف دوستان بایستیم و مقاومت و ایستادگی کنیم تا به اهداف برسیم. اما فرسایش زمان و طراحی‌های دشمن، نیازمند نگاه تیزبین و دقیقی است. باید پرسید آیا طراحی دشمن، در جنگ تحمیلی، محاصره اقتصادی، جنگ رسانه‌ای و یا تحریم‌های اقتصادی یکی است؟ یا در حال تنوع طراحی و یارگیری از جبهه ما هستند؟

وی افزود: هر زمان درباره مدافعان حرم مطالعه می‌کنم، تواضع تمام در برابرشان دارم و معتقدم آن‌ها از ما بسیار پیشتر هستند. آن‌ها کسانی هستند که برای اسلام، آرمان‌ها و مکتب اهل بیت(ع) جانشان را در سرزمین‌های دیگر می‌دهند. آن‌ها برای محبت اهل بیت(ع)، از حرم و حریم اهل بیت(ع) دفاع می کنند. مدافعان حرم بسیار توانمند هستند و بسیاری بر سر مزارشان می‌روند و حاجت می‌گیرند. چرا که مدافعان حرم بصیرت دارند و می‌دانند دشمن می‌خواهد کشورمان را تضعیف کند. با چنین نگاهی باید بصیرت را روزبه‌روز افزایش دهیم. راه برون‌رفت از فتنه‌ها و طراحی‌های دشمن، بصیرت و تبعیت از رهبری معظم انقلاب اسلامی است.

خاموشی در پایان سخنانش گفت: به حوزه هنری تبریک عرض می‌کنم که به هنرمندان انقلاب اسلامی توجه دارد و پاسداشت این هنرمندان را برگزار می‌کند. اگر هنرمند متعهدی تعیین و معرفی می‌شود، دلیل بر این نیست که دیگران لیاقت این انتخاب را نداشته‌اند؛ ان‌شاءالله نوبت به دیگر هنرمندان انقلاب اسلامی خواهد رسید. البته دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها هم خوب است که این‌گونه فعالیت‌ها را انجام دهند؛ متولی هنر انقلاب اسلامی، تنها حوزه هنری نیست. بلکه تمام ارگان‌های فرهنگی و هنری و هنرمندان کشور، باید در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنند و کشورمان مهد هنر انقلاب باشد.

گفتنی است، این مراسم با حضور شخصیت‌های برجسته هنر انقلاب اسلامی، مدیران و مسئولان فرهنگی و هنری کشور و مدیران ستادی و استانی حوزه هنری همراه بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.