ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 74985
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۷:۰۴
  • 85 بازدید
  • ارسال توسط :

سفر هیئت اروپایی به صنعا برای بررسی اوضاع یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که این هیئت اروپایی این بار به صورت علنی به صنعا سفر کرده است. هیئت‌های اروپایی قبلا به صورت محرمانه به یمن می‌رفتند. این هیئت شامل اعضایی از پارلمان اروپا و مسئولان […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روزنامه القدس العربی، یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که این هیئت اروپایی این بار به صورت علنی به صنعا سفر کرده است. هیئت‌های اروپایی قبلا به صورت محرمانه به یمن می‌رفتند. این هیئت شامل اعضایی از پارلمان اروپا و مسئولان حقوقی هستند.

به گفته منبع مذکور این هیئت که به بهانه بررسی اوضاع انسانی به صنعا رفته، درباره اوضاع سیاسی و طرح سیاسی اروپایی برای توقف جنگ در یمن صحبت خواهد کرد.

خبرگزاری سبأ اعلام کرد که هشام شرف، وزیر خارجه دولت انصارالله روز یکشنبه با هیئت آژانس توسعه و همکاری سوئیس با ریاست مانوئل بیسلر، معاون مدیرکل این آژانس دیدار کرد.

شرف در این دیدار تأکید کرد که هیچ راهکار نظامی برای حل اوضاع انسانی یمن وجود ندارد بلکه باید بحران از طریق روند سیاسی مسالمت‌آمیز که به صلح دائم منجر شود، حل شود.

این خبرگزاری جزئیاتی از این هیئت و شخصیت‌های آن نداد اما منابع آگاه اعلام کردند که این هیئت شامل شخصیت‌های سیاسی و پارلمانی اروپایی است که قصد دارند طرح اروپا برای حل سیاسی در یمن را بررسی کنند. کشورهای اروپایی قصد دارند به زودی طرحی را به طرف‌های یمنی به شکل مستقیم یا از طریق مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن ارائه کنند.

القدس العربی دو ماه پیش از تحرک اروپا برای حل بحران یمن با سفر محرمانه به مناطق این کشور و دیدارهای متعدد با طرف‌های مختلف یمنی خبر داده بود. این تلاش‌ها از حمایت و موافقت ضمنی سازمان ملل برخوردار است.

منابع سیاسی یمنی می‌گویند بسیاری از تحرکات اروپایی‌ها نشان دهنده وجود حمایت سیاسی اروپایی از انصارالله است.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.