ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 75020
  • ۲۷ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :
حمله هوایی به سوریه نشان دهنده ریاکاری غرب است

حمله هوایی به سوریه نشان دهنده ریاکاری غرب است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز، «نیل کلارک»، نویسنده و خبرنگار انگلیسی، در مصاحبه با راشاتودی گفت ریاض در چهارمین سال لشگرکشی به یمن مکررا از سوی گروه‌های حقوق بشر به کشتار غیرنظامیان متهم شده است. با این وجود هنوز گزارش مستقل و تایید شده‌ای در مورد استفاده از […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از افکارنیوز،

«نیل کلارک»، نویسنده و خبرنگار انگلیسی، در مصاحبه با راشاتودی گفت ریاض در چهارمین سال لشگرکشی به یمن مکررا از سوی گروه‌های حقوق بشر به کشتار غیرنظامیان متهم شده است. با این وجود هنوز گزارش مستقل و تایید شده‌ای در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در دوما وجود ندارد.

غرب از یک سو برای رهبران سعودی که به طور مستقیم و غیر مستقیم در بمباران‌های یمن دست داشته و منجر به فاجعه‌ای انسانی شده اند فرش قرمز پهن کرده است و از آن‌ها حمایت می‌کند. از سوی دیگر معیارهای اخلاقی را مطرح کرده و ادعا می‌کند کودکان در حمله شیمیایی ادعایی سوریه کشته شدند. آیا می‌دانید تاکنون چند کودک در بمباران‌های یمن کشته شده اند؟

کلارک در ادامه گفت غرب با ادامه فروش اسلحه به عربستان، این کشور را تغذیه و از آن در کشتار مردم یمن حمایت می‌کند.

طبق گزارش سازمان ملل، بین مارس 2015 (شروع تجاوز نظامی عربستان به یمن) تا فوریه 2018 تقریبا 6 هزار شهروند یمنی کشته و بیش از 9 هزار نفر زخمی شدند. سازمان عفو بین‌الملل در گزارش خود در ماه مارس اعلام کرد حداقل 36 حمله هوایی ائتلافی صورت گرفته که در تناقض با قوانین بین‌المللی انسان دوستانه است و بسیاری از آن‌ها جز جنایات جنگی محسوب می شوند. در این حملات 513 غیرنظامی از جمله 157 کودک کشته شدند.

کلارک افزود: «بنابراین ما از یک سو با مدارک و شواهد با مرگ کودکان در یمن مواجه هستیم. از سوی دیگر همین قدرت‌های حامی بمباران یمن، عامل بمباران در سوریه در واکنش به ادعای اثبات نشده حمله به کودکان سوری با استفاه از سلاح شیمیایی هستند.»

ماه گذشته «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و «امانوئل مکرون»، رئیس‌جمهور فرانسه، میزبان محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی، بودند. در نتیجه این دیدار «می» یک معامله بزرگ فروش تسلیحات نظامی، شامل 48 فروند جت تایفون را با ریاض امضا کرد. ترامپ و مکرون نیز در دیدار با بن سلمان، هر یک به ترتیب قراردادهایی به ارزش 12.5 و 350 میلیارد دلار برای فروش اسلحه به عربستان امضا کردند.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.