ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 75068
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۵:۰۹
  • 194 بازدید
  • ارسال توسط :
علنی شدن اختلافها بین ائتلاف متجاوز به یمن/ جلوگیری امارات از بازگشت عبدربه به یمن

علنی شدن اختلافها بین ائتلاف متجاوز به یمن/ جلوگیری امارات از بازگشت عبدربه به یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی 21، "عبدالملک المخلافی" وزیر امور خارجه دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور  مستعفی و فراری عربستان در یمن فاش کرد که اختلافات با ابوظبی مانع از بازگشت عبدربه منصور هادی به عدن در جنوب یمن […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری عربی 21، "عبدالملک المخلافی" وزیر امور خارجه دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور  مستعفی و فراری عربستان در یمن فاش کرد که اختلافات با ابوظبی مانع از بازگشت عبدربه منصور هادی به عدن در جنوب یمن شده است.

رژیم سعودی از بیش از سه سال پیش در قالب ائتلافی از جمله با امارات و بحرین حمله همه جانبه خود به یمن را آغاز کرد. رژیم سعودی از دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده خود در یمن حمایت می کند که عدن را به عنوان پایتخت موقت خود انتخاب کرده است. در مقابل ، از چند ماه پیش زمزمه های اختلافات گسترده ای بین عربستان و امارات درقبال اوضاع جنوب یمن به گوش می رسد. براساس گزارشهای موجود، امارات با تشکیل گروههای شبه نظامی طرفدار خود در جنوب یمن ، در تلاش برای سلطه بر این منطقه با بیرون راندن شبه نظامیان عبدربه منصور هادی است.

در همین راستا، عبدالملک المخلافی وزیر امور خارجه دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و دست نشانده عربستان در گفت وگو با بخش عربی شبکه تلویزیونی "بی بی سی" به طور رسمی فاش کرد: اشکالات و تضادهایی با امارات و ائتلاف عربی (تحت رهبری عربستان) وجود دارد که باید حل شود.

وی افزود: "دولت (عبدربه منصور) گفت وگوی گسترده ای را با ائتلاف برای اصلاح اختلافات و تضادها به منظور رسیدن به یک چارچوب متناسب با نقش آن در ( آنچه المخلافی آن را ) حمایت از مشروعیت (در یمن خواند،) آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که احمد المسیری معاون نخست وزیر و وزیر کشور دولت دست نشانده سعودی نیز سه روز پیش از اشتباهات و برخوردهای دوگانه عربستان و امارات با عدن و ادامه باقی ماندن عبدربه منصور هادی در ریاض انتقاد کرد.

المسیری گفت: "نبودن عبدربه منصور هادی باعث چالش زیادی برای دولت (به ادعای وی) قانونی شده است."

وی افزود: "اختلافات بین عبدربه منصور هادی و مسئولان در ابوظبی به مرحله ای رسیده است که حضور عبدربه منصور در عدن از نظر امارات غیرقابل پذیرش است".

المسیری گفت: "عبدربه هادی سفیر یمن در ریاض نیست بلکه (به زعم المسیری) رئیس جمهور است و باید در پایتخت کشورش حضور داشته باشد".

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.