ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 75084
  • ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۶:۲۲
  • 111 بازدید
  • ارسال توسط :
مدافعان حرم، سربازان مظلوم -حسین فتح اللهی*

مدافعان حرم، سربازان مظلوم -حسین فتح اللهی*

مدافعان حرم گروه‌هایی هستند که عمدتا پس از تخریب مقبره حجربن عدی توسط گروه‌ تروریستی تکفیری جبهه النصره شاخه القاعده و تهدید این گروه‌های تروریستی مبنی بر حمله به حرم حضرت زینب(س)، با هدف مقابله با داعش و دیگر گروه‌های مهاجم و جلوگیری از پیشروی آنها از دهم اردیبهشت سال 1392 وارد ادبیات فرهنگی در […]

مدافعان حرم گروه‌هایی هستند که عمدتا پس از تخریب مقبره حجربن عدی توسط گروه‌ تروریستی تکفیری جبهه النصره شاخه القاعده و تهدید این گروه‌های تروریستی مبنی بر حمله به حرم حضرت زینب(س)، با هدف مقابله با داعش و دیگر گروه‌های مهاجم و جلوگیری از پیشروی آنها از دهم اردیبهشت سال 1392 وارد ادبیات فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت شدند.
چرا مدافعان حرم در سوریه حضور دارند؟ و اصلا چرا به کشورهای مظلوم منطقه کمک می کنند عده بی شماری از جوانان کشور سؤالاتی از این دست را در ذهن خود بارها تکرار می کنند البته به حق هم این سؤالات به ذهنشان خطور می‌کند اما خوب است در این مجال پاسخی روشن و مبین به این پرسش ها و اصلا نه فقط به جوانان بلکه به آحاد مردم به ویژه برای نسل های آینده داده شود.
باید همه بدانیم که هدف اصلی گروه های تکفیری که با حمایت همه جانبه قدرت های استکباری در سوریه و عراق حضور دارند، مقابله با ایران اسلامی است و دلیلش این است که جمهوری اسلامی باعث شده که همه ملت های آزادیخواه و تحت ظلم متوجه توانمندی خود در ایستادگی مقابل دشمن خود شده و این به معنای واقعی تحقق صدور پیام انقلاب اسلامی به جهان است.
در اصل 154 قانون اساسی جمهوری اسلای حمایت از ملت های محروم و مستضعف بیان شده است: «جمهوری اسلامی ایران سعادت انسان در کل جامعه بشری را آرمان خود می داند و استقلال و آزادی و حکومت حق و عدل را حق همه مردم جهان می شناسد.بنابراین در عین خودداری کامل از هر گونه دخالت در امور داخلی ملت های دیگر از مبارزه حق طلبانه مستضعفین در برابر مستکبرین در هر نقطه از جهان حمایت می کند.»
دفاع از حرم اهل بیت، تبعیت از ولایت و بصیرت می خواهد، اگر مسلمانی در این شرایط حساس مسئولیت پذیر نباشد و احساس مسئولیت نکند شرایط را نشناخته است، همچنان که امام علی(ع) می فرمایند: «نادان کسی است که بگذارد دشمن در خانه او با او درگیر شود».
ما یک تکلیف الهی برای دفاع از حرم، یک تکلیف ملی برای دفاع از حریم و یک تکلیف اساسی برای دفاع از حرم و مردم مظلوم سوریه و عراق داریم.
امروز دفاع از حرم، مصادیق بسیاری دارد که می تواند دفاع لسانی و بصیرتی باشد، باید از این حرکت بزرگ در جامعه حمایت کنیم، مردم را بصیرت داده و از کسانی که در این راه قدم بر می دارند، حمایت کنیم، این حمایت می تواند با حمایت های مالی یا مادی و در بزرگترین حالت خود، با نثار جان همراه شود.
امروز جامعه ما نیازمند بصیرت و آگاهی در دشمن شناسی و راهکارهای مقابل با دشمن است، بصیرتی که حتی به دشمن اجازه حمله ندهد، بصیرتی که باعث حذف دشمن می شود، بصیرتی که آنها را ناامید می کند و بصیرتی که سنت الهی را تثبیت می کند.
مدافعان حرم بخشی از ظرفیت‌های انقلاب اسلامی را شکل می‌دهند، اکنون وظیفه همه رسانه ها است تا این ظرفیت‌ها را در قالب بخش‌های مختلف هنری و رسانه‌ای به صورت نوشتاری، عکس و تصویر به عنوان یک سند غرور آفرین و تاریخی ملت غیور ایران اسلامی به ایران و جهان و نسل های کنونی و بعدی بشناسانند.

*خبرنگار اجتماعی ایرنا

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.