ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 75210
  • ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۵۴
  • 72 بازدید
  • ارسال توسط :
گزارش سازمان ملل و دیده‌بان حقوق بشر از نقض حقوق مهاجران آفریقایی در یمن

گزارش سازمان ملل و دیده‌بان حقوق بشر از نقض حقوق مهاجران آفریقایی در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای دولت مستعفی یمن دست به “شکنجه، تجاوز و اعدام” مهاجران و پناهجویانی از شاخ آفریقا درون یک مرکز بازداشت در شهر بندری عدن و نیز اخراج اجباری آنها به سمت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای دولت مستعفی یمن دست به “شکنجه، تجاوز و اعدام” مهاجران و پناهجویانی از شاخ آفریقا درون یک مرکز بازداشت در شهر بندری عدن و نیز اخراج اجباری آنها به سمت دریا می‌زنند.

طبق آن، وزارت کشور دولت مستعفی یمن در واکنش به تحقیق دیده‌بان حقوق بشر گفت که فرمانده این مرکز اخراج شده و انتقال مهاجران به یک مرکز دیگر آغاز شده است. در بیانیه شامگاه سه‌شنبه این گروه آمده است، مرکز مذکور تحت کنترل دولت مستعفی یمن بوده اما نیروهای تحت حمایت امارات این مهاجران را بازداشت و به آنجا منتقل کرده بودند. امارات جزء اصلی ائتلاف تحت امر عربستان است که در سال ۲۰۱۶ در جنگ داخلی یمن مداخله کرد.

مقام‌های امارات و مقام‌های یمن در عدن به درخواست رویترز پاسخی ندادند. این ائتلاف تحت حمایت غرب سه سال است با حوثی‌ها می‌جنگد تا دولت عبد ربه منصور هادی را تثبیت کند. دولت او در عدن است اما هادی در عربستان زندگی می‌کند.

بیل فریلیک، مدیر حقوق پناهجویان در دیده‌بان حقوق بشر با درخواست از دولت مستعفی یمن برای مجازات عاملان گفت: نگهبانان در این مرکز بازداشت پناهجویان در عدن را ضرب و شتم می‌کردند، زنان و پسران را مورد تجاوز قرار می‌دادند و در قایق‌های مملو از آدم صدها تن را به دریا می‌فرستاند. این مرکز از اوایل ۲۰۱۷ چند صد مهاجر و پناهجو از اتیوپی، سومالی و اریتره را بازداشت کرده‌اند اما اکنون حدود ۹۰ مهاجر عمدتا از اریتره آنجا هستند.  

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل سه‌شنبه در گزارشی جداگانه گفت، گزارش‌هایی از بازداشت، سوءرفتار و اخراج اجباری مهاجران، پناهجویان و پناهندگان در یمن دریافت کرده اما از مکان وقوع آن اطلاعاتی ارائه نکرد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.