ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 75290
  • ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶
  • 413 بازدید
  • ارسال توسط :
دلیل اصلی تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه/ آیا کشورهای عربی به سوریه نیرو اعزام می کنند؟

دلیل اصلی تصمیم ترامپ برای خروج از سوریه/ آیا کشورهای عربی به سوریه نیرو اعزام می کنند؟

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،«عبدالباری عطوان»نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی به آخرین تحولات سوریه پرداخت و نوشت: تردید زیادی در این زمینه داریم که یکی از کشورهای عربی که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا با آنها تماس گرفت برای […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران،«عبدالباری عطوان»نویسنده و تحلیلگر مشهور عرب در تحلیلی به آخرین تحولات سوریه پرداخت و نوشت: تردید زیادی در این زمینه داریم که یکی از کشورهای عربی که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا با آنها تماس گرفت برای آن که به شمال شرق سوریه نیرو بفرستند تا جای نیروهای آمریکایی( که تعداد آنها نزدیک به 2هزار نیرو است) را بگیرند،به این خواسته پاسخ مثبت بدهند؛ نیروهایی که به دلایل خطراتی که طی هفته های آینده در سایه واکنش به تجاوز سه جانبه به سوریه  با آنها رو به رو  می شوند، خروج شان از سوریه قطعی است.

ترامپ در راستای اجرای وعده های انتخاباتی خود در آوریل سال 2016 گام بر می دارد.ترامپ در آن زمان وعده داد که نیروهای آمریکایی حاضر در سوریه را به کشور باز می گرداند؛ وعده ای که سه هفته پیش بر آن تأکید کرد و هشدارهای ژنرال هایش را زیر پا گذاشت و فاش کرد که کشورش 70 میلیارد دلار در سوریه هزینه کرد بدون آن که سودی برایش داشته باشد.

چیزی که ترامپ را نگران می کند گزارش های اطلاعاتی است که از سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به وی رسیده است و حکایت از آن دارد که گروه های نظامی هوادار ایران پس از پایان کار داعش در شهر«موصل» در عراق و محدود شدن داعش در نوار باریکی به طول 15 کیلومتر در طول شرق فرات در جنوب «الحسکه» سوریه  اکنون آماده حمله به نیروهای آمریکایی در چارچوب جنگ چریکی گسترده هستند.

« لشکر الباقر» که یکی از گروه های نظامی اصلی است که در کنار ارتش سوریه با گروه های مسلح و تروریست ها جنگید و تعداد مبارزان آن بیش از 5هزار نیروست و (به ادعای عبدالباری عطوان) مورد حمایت ایران و ژنرال «قاسم سلیمانی» است،فرماندهانش رسما جنگ چریکی علیه ارتش آمریکا در سوریه و عراق را اعلام کردند و جنبش «النجباء» که بخش مهمی از  الحشد الشعبی عراق است که با گروه تروریستی داعش در عراق جنگید نیز اعلام کرد که همین کار را در هفته های آینده انجام می دهد و مقدمه چینی و آمادگی ها در این زمینه آغاز شده است. جنبش نجباء بر اساس برخی تخمین های غیر رسمی نزدیک به 15 هزار مبارز دارد و نیز یک شبکه تلویزیونی و رهبران سیاسی و نظامی داخل عراق دارد. همچنین «حزب الله» لبنان را نیز نباید فراموش کنیم.

روزنامه «وال استریت ژورنال» که به کاخ سفید نزدیک است هیاهویی در منطقه به پا کرد زمانی که فاش کرد  ترامپ می خواهد نیروهایی از کشورهای عربی به ویژه کشورهای محور اعتدال یعنی مصر، عربستان سعودی، قطر، امارات و اردن  به جای نیروهای آمریکایی در سوریه جایگزین کند و کشورهایی نیز که نمی خواهند نیرو اعزام کنند باید در پرداخت چهار میلیارد دلار برای تأمین مالی این نیروها و تجهیزات نظامی شان مشارکت کنند.

آقای«عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستا ن سعودی همه را غافلگیر کرد زمانی که خبر از آمادگی عربستان سعودی برای اعزام نیرو به سوریه داد لیکن این شرط را تعیین کرد که کشورش در چارچوب ائتلافی این کار می کند که ایالات متحده آمریکا آن را رهبری می کند اگر تصمیمی برای توسعه آن در این زمینه گرفته شود.

ما بر این باور نیستیم  مصر که حاضر نشد به یمن نیرو اعزام کند به خواسته بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا که با «عباس کامل» رئیس سازمان اطلاعاتش تماس گرفت و از وی خواست که به سوریه برای حمایت از طرح استقلال کردها، نیرو بفرستد،پاسخ مثبت دهد؛ نیروهایی که ممکن است تبدیل به هدفی برای جنگ چریکی شوند که گروه های نظامی مورد حمایت ایران و در مناطق خارج از کنترل دولت به راه می اندازند.

گروه داعش نیز که جنگ خونینی علیه نیروهای مصری در شبه جزیره سینا به راه انداخته است، حضور هر گونه نیروی مصری در شرق فرات را شکار ارزشمندی می بیند.بر اساس برخی ارزیابی ها داعش در شرق فرات همچنان حضور قوی دارد و تعداد عناصرش به 15 هزار عنصر در منطقه ای می رسد که از جنوب الحسکه آغاز می شود و تا «البوکمال» در مرزهای عراق می رسد.

نمی دانیم که  آقای الجبیر بر چه اساسی اعلام کرد که کشورش آماده اعزام نیروهایش به سوریه است؛کشوری که درگیر جنگ سختی در یمن طی سه سال گذشته بوده است.اگر عربستان سعودی فقط تعداد اندکی از نیروهایش را برای جنگ به یمن فرستاده است و آنها را نیز فقط محدود به مرزهای جنوبی خود کرده است چگونه می خواهد به سوریه نیرو بفرستد و همین مساله درباره امارات شریک عربستان در جنگ یمن انطباق دارد و نیز بر قطر هم انطباق دارد که ترس این را دارد که چهار کشور تحریم کننده اش(عربستان،امارات، مصر و بحرین) به پایتختش حمله کنند و نظامش را تغییر دهند.

به احتمکال قریب به یقین این کشورهای حاشیه خلیج فارس چهار میلیارد دلاری که ترامپ خواسته میان خود تقسیم کنند و این مبلغ نیز صرف نیروهای مزدور شرکت «بلک واتر» شود که برخی از یگان هایش اکنون در یمن  می جنگند؛ همانطور که در کنار نیروهای آمریکایی در عراق جنگیدند.

«ایریک پنس» رئیس شرکت بلک واتر اذعان کرد که تماس هایش با مسئولان کشورهای حاشیه خلیج فارس را به منظور پر کردن خلا احتمالی در پی خروج نیروهای آمریکایی توسط یگان های نظامی از مزدوران آغاز کرده است و مساله فقط مساله پول است که در هر صورت آن هم آماده است به ویژه آن که اگر ترامپ دستورش را بدهد، مگر کسی می تواند با خواسته هایش مخالفت کند؟

سخن گفتن ترامپ درباره خروج از سوریه و یافتن نیروهای عربی یا مزدور برای جایگزین شدن آنها به جای نیروهای آمریکایی به بهانه مبارزه با داعش و جلوگیری از ایران و همپیماناش برای پر کردن خلا به وجود آمده، اولا اذعان به شکست است و دوما صدور دستور آمریکا برای خروج از منطقه خاورمیانه به شکل تدریحی و کلی و واگذار کردن صحنه سوریه به همپیمانان روس و ایرانی دمشق است تا هر کاری دل شان بخواهد در آن بکنند.

تجاوز سه جانبه بهانه ای برای این فرار احتمالی آمریکا از سوریه و تنها گذاشتن گروه های مسلح سوری و همپیمانان شان در خلیج فارس و ترکیه به حال خود تا با سرنوشت  های شان به تنهایی رو به رو شوند…والله اعلم.

 

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.