ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 75328
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۶:۳۹
  • 71 بازدید
  • ارسال توسط :
کارشناس غرب آسیا: ابوظبی به دنبال تسلط بر نهادهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی جنوب یمن است

کارشناس غرب آسیا: ابوظبی به دنبال تسلط بر نهادهای سیاسی، امنیتی و اقتصادی جنوب یمن است

«رضا میرابیان»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص اختلاف بین عبد ربه منصور هادی و ابوظبی، با اشاره به اینکه امارات به دنبال تسلط بر نهادهای امنیتی و اقتصادی جنوب یمن است، بیان داشت: سعودی­‌ها، یمن شمالی را اولویت خود می­‌دانند. وی با توجه به موقعیت کنونی منصور […]

«رضا میرابیان»، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم، در خصوص اختلاف بین عبد ربه منصور هادی و ابوظبی، با اشاره به اینکه امارات به دنبال تسلط بر نهادهای امنیتی و اقتصادی جنوب یمن است، بیان داشت: سعودی­‌ها، یمن شمالی را اولویت خود می­‌دانند.

وی با توجه به موقعیت کنونی منصور هادی گفت: او دیگر جایگاهی در صحنه سیاسی، امنیتی و نظامی یمن و مشخصاً یمن جنوبی ندارد. حتی در عدن نیز نتوانست استقرار پیدا کند و مجبور شد به ریاض برگردد. او یک نام و نشانی از یمن واحد گذشته است.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با تأکید بر تلاش ابوظبی برای تسلط بر یمن جنوبی اشاره داشت: منصور هادی در حال حاضر امکانات نظامی، امنیتی و سیاسی ندارد. اماراتی‌ها در یمن جنوبی دستور کار دیگری را دنبال می‎کنند؛ یعنی الزاماً سیاست‌های این کشور با عربستان مطابق نیست.

وی با اشاره به تداوم اختلافات ریاض و ابوظبی در مورد یمن تأکید داشت: امارات یک رقابت تنگاتنگ و در عین حال آرام و بدون سروصدا را با عربستان بر سر به دست گرفتن امکانات سیاسی، امنیتی و اقتصادی در یمن جنوبی دنبال می‌کند. این رقابت‎ها در برخی از استان‌های یمن جنوبی قابل مشاهده است.

میرابیان با توجه به طرد شدن منصور هادی از عرصه سیاسی یمن گفت: اماراتی‌ها در یمن جنوبی تلاش می­‌کنند یکه‌تاز صحنه سیاسی و امنیتی باشند. منصور هادی نیز یک بازمانده سیاسی است که تأثیری در یمن از جمله یمن جنوبی ندارد. اگر توافقاتی نیز صورت بگیرد، عملاً از عرصه سیاسی خارج خواهد شد و دیگر نامی از او باقی نخواهد ماند.

وی در پاسخ به این پرسش که «ابوظبی به دنبال اختلافات خود با ریاض در جنوب یمن چه اهرم­‌هایی برای تسلط بر این منطقه در دست دارد؟» بیان داشت: اماراتی‌ها دست بالا را در یمن جنوبی دارند. آن‌ها با تشکیل شوراهای استانی، نهادهای امنیتی و نظامی، تسلط بر بنادر حساس و سرمایه‌گذاری در بخش‌های نفت و گاز در عمل مناطق نفوذ و مناطق استراتژیک را به‌ خصوص در بحر عرب و خلیج عدن در اختیار می‌گیرند.

کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا با تأکید بر اولویتی که ریاض برای خود در قبال یمن تعریف کرده است، اشاره داشت: سعودی‌ها یمن شمالی، انصارالله و مرزهای جنوبی عربستان با یمن را در اولویت قرار داده­‌اند. لذا امارات در حال حاضر رقیبی در یمن جنوبی ندارد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.