ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 75376
  • ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹
  • 178 بازدید
  • ارسال توسط :
رای الیوم: آمریکا قصد ایجاد سه جبهه جدید در سوریه دارد

رای الیوم: آمریکا قصد ایجاد سه جبهه جدید در سوریه دارد

وی روز جمعه در روزنامه رای الیوم نوشت: روسیه، ایران، عراق و سوریه ائتلافی جدید برای روبرو شدن با طرح های آینده آمریکا به خصوص جایگزینی نیروهای عربی در سوریه در صورت خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تشکیل داده اند و آمریکا هم در تلاش برای تشکیل سه جبهه در شمال، مرکز و جنوب […]

وی روز جمعه در روزنامه رای الیوم نوشت: روسیه، ایران، عراق و سوریه ائتلافی جدید برای روبرو شدن با طرح های آینده آمریکا به خصوص جایگزینی نیروهای عربی در سوریه در صورت خروج نیروهای آمریکایی از این کشور تشکیل داده اند و آمریکا هم در تلاش برای تشکیل سه جبهه در شمال، مرکز و جنوب غرب سوریه با گروههای وابسته به خود است.
این تحلیلگر افزود: ترامپ بار دیگر سعی دارد تا هزینه هرگونه ماجراجویی در داخل سوریه از جمله مقابله با دولت این کشور را از جیب متحدان عربی خود بپردازند.
**ائتلاف جدید ایران، روسیه، عراق و سوریه
به گفته وی نشستی که روز پنجشنبه در بغداد برگزار شد و مسئولان نظامی و امنیتی بلندپایه از روسیه، سوریه، عراق و ایران در آن مشارکت داشتند تنها برای گفت و گو درباره مبارزه با تروریسم نبوده بلکه چه بسا آمادگی برای روبروشدن با طرح آمریکا برای خروج از سوریه و جایگزینی نیروهایی از عربستان، امارات، قطر ، اردن و مصر در این کشور بود.
وی افزود: همه طرح های دخالت امیز نظامی غربی ها و متحدان عربی آن ها در سوریه، عراق و لیبی و یمن به بهانه مبارزه با تروریسم و داعش بود اما اکنون با وجود به سر رسیدن عمر داعش در رقه سوریه ، موصل در عراق و بیشتر مناطقی که آن ها را اشغال کرده بود، برنامه های دخالت نظامی در کشورهای منطقه بیشتر شده و آمریکایی ها، غربی ها و برخی کشورهای عربی از آن ها پشتیبانی و حمایت می کنند که هدف آن تنها بهره کشی از عرب ها و مسلمانان و فروپاشی کشورها و ملت های آن ها است.
عطوان نشست چهارجانبه مقامات نظامی عراق، ایران، سوریه و روسیه و همزمان با آن حمله روز گذشته جنگنده های عراقی به مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را نشان از شکل گرفتن یک ائتلاف جدید برای مقابله با نیروهای آمریکایی در صورت باقی ماندن آنها در خاک سوریه یا جایگزین شدن نیروهای عربی به جای آنها دانست.
وی نزدیکی سوریه و عراق با نظارت ایران و روسیه را تحولی قابل توجه ارزیابی کرد و افزود: این تحول نشان از دور شدن تدریجی عراق از آمریکا به شکل نهایی دارد و بنا به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از های خبری از داخل عراق حیدرالعبادی نخست وزیر این کشور که همپیمان آمریکا در عراق محسوب می شود کم کم سعی دارد سلاح را بر دوش ایران بگذارد و محکوم کردن تجاوز سه گانه آمریکا، فرانسه و انگلیس به سوریه از سوی مقتدی صدر رهبر جریان صدر عراق نیز تایید کننده همین موضوع است اگرچه برخی در آن تردید دارند و آن را تاکتیک انتخاباتی محض از سوی وی می دانند.

**طرح ریزی آمریکا برای ایجاد سه جبهه جدید در سوریه
این تحلیلگر نوشت که در میان مراکز پژوهشی غربی و روسی این عقیده وجود دارد که طرح آمریکا تاسیس سه جبهه جدید در سوریه است:
نخست: تشکیل یک منطقه مستقل کرد شامل حسکه، قامشلی، منبج و عفرین با حمایت 30 هزارنیروی کرد که تحت نظر 20 پایگاه نظامی آمریکا در منطقه آموزش دیده و تجهیز نظامی می شوند.
دوم: ایجاد یک رژیم عربی- سنی شامل قبایل ‘شمّر’ سوریه که امتداد آن از جنوب حسکه تا دیرالزور در شرق فرات است . این نیروها بر میادین نفتی و گازی در این مناطق که نیمی از ذخایر انرژی سوریه در آن قرار دارند مسلط خواهند بود و به همین دلیل نیز آمریکا توجه خاصی به احمد الجربا یکی از شیوخ قبایل شمّر دارد.
سوم: تشکیل یک جبهه در جنوب سوریه. یک منبع نظامی روسی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که گروه های مسلح مخالف سوریه در جنوب غرب این کشور شامل عناصر موسوم به گروه ارتش آزاد سوریه و عناصر جبهه ‘النصره’ سعی دارند یک جبهه جدید با حمایت و نظارت آمریکا تشکیل دهند که شمار نیروهای آنها 12 هزار نفر است و در استان های ‘السویداء، القنیطره و درعا’ فعال خواهند بود.
ماریا زاخاروفا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز روز پنجشنبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از داد که مسکو اطلاعاتی درباره تلاش های مخالفان سوریه و جبهه النصره برای ایجاد یک جبهه جدید در جنوب سوریه با حمایت امریکا در اختیار دارد.

**نیروهای عربی ابزاری در دست غرب علیه سوریه
سردبیر رای الیوم اضافه کرد: ترامپ قصد دارد با خروج از توافق هسته ای با ایران با نیروهای عربی و اموال آن ها با ایران روبرو شود و درخواست از کشورهای عربی برای اعزام نیرو به شمال شرق سوریه نیز برای مقابله با نیروهای همپیمان ارتش سوریه و حمایت از دو رژیم کرد و عرب سنی در شرق فرات است.
عطوان نوشت: بیم آن وجود دارد که تحریک های آمریکا جواب دهد و نیروهای سعودی در شمال شرق سوریه و اردن در جنوب غربی این کشور حاضر شوند به خصوص که واشنگتن به ریاض وعده داده است به یک همپیمان اصلی آمریکا خارج از پیمان ناتو همانند ‘اسرائیل’، اردن، کره جنوبی تبدیل شود.
**اعراب آبستن جنگ های غرب و گاو نه من شیرده آمریکا
این تحلیلگر افزود: نتیجه حاصله این است که تل آویو 4 ملیارد دلار کمک سالانه آمریکا و نیز جدیدترین سلاح های زرداخانه آمریکا از جمله جنگنده های نظامی، موشک ها و تکنولوژی های نظامی جدید را به دست می آورد اما اردن به غیر از تلاش های بیهوده ، جنگنده های اف16 ، تانک های قدیمی و از رده خارج شده که صورت حساب آن ها در کمک های سالانه یک میلیاردی آمریکا به این کشور وصول می شود، چه چیزی به دست نمی آورد.
سعودی ها که میلیاردها دلار برای خرید سلاح های آمریکایی وجنگ به نیابت از واشنگتن در سوریه وجنگ یمن و جنگ در آینده خریداری می کنند، تنها فاکتور وهزینه همپیمانی با امریکا را می پردازند.
عطوان افزود : آمریکا در طول هفت سال جنگ سوریه و لیبی و سه سال جنگ یمن از کشورهای حاشیه خلیج فارس به لحاظ مالی، امنیتی و نظامی سوء استفاده کرده اما هنوز نیز از اموال و خون های آن ها سیر نشده است وبیشتر طلب می کند و این مایه تاسف که اعراب همچنان به باج خواهی های این کشور پاسخ مثبت می دهند.
خاورم**9366**1049

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.