ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 75670
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۵
  • 117 بازدید
  • ارسال توسط :
سیاهه جنایت‌های عربستان در مجالس عروسی و عزاداری در یمن

سیاهه جنایت‌های عربستان در مجالس عروسی و عزاداری در یمن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از  شبکه المسیره، ساعت 9 یکشنبه شب 22 آوریل 2018 هواپیماهای رژیم سعودی در آسمان استان حجه و منطقه‌ای که تعداد زیادی از مردم برای برپایی یک مراسم عروسی گرد هم آمده بودند، به پرواز درآمدند. این مراسم در یک […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرگزاری تسنیم به نقل از  شبکه المسیره، ساعت 9 یکشنبه شب 22 آوریل 2018 هواپیماهای رژیم سعودی در آسمان استان حجه و منطقه‌ای که تعداد زیادی از مردم برای برپایی یک مراسم عروسی گرد هم آمده بودند، به پرواز درآمدند. این مراسم در یک روستای دور دست از روستاهای منطقه بنی قیس برگزار شده بود.

جنگنده مذکور موشکی را به سمت زمین شلیک کرد تا این مراسم عروسی را به عزا تبدیل کند. دقایقی بعد یک موشک دیگر شلیک شد تا باقیمانده نجات یافتگان را نیز به کام مرگ فرو برد. به این ترتیب در چند دقیقه صدای خوشحالی مردم در این روستای کوچک به عزا تبدیل شد و داد و فریاد و گریه و شیون جای شادی و خوشحالی آنها را گرفت. 

حجم فاجعه به حدی بالا بود که بیمارستان الجمهوری در شهر حجه قدرت تحمل انتقال مصدومان و شهدای این حادثه را نداشت. این بیمارستان بلافاصله حالت فوق‌العاده بهداشتی اعلام کرده و از شهروندان خواست تا برای اهدای خون به بیمارستان بروند.

مسئولان بهداشتی تاکید دارند ابعاد و تلفات این جنایت بالاتر از حد تحمل سیستم بهداشتی این استان است و به همین علت قرار است تعدادی از مصدومان حادثه که حالشان وخیم است، به صنعا پایتخت یمن منتقل شوند.

با این وجود هواپیماهای متجاوز رژیم آل سعود به مدت دو ساعت جلوی ورود تیم‌های نجات از روستاهای مجاور را گرفتند تا مصدومان این حادثه که بسیاری از آنها زیر آوار گرفتار شده بودند، نجات پیدا نکنند. 

تا ساعت 2 نیمه شب، بیمارستان الجمهوری بیش از 20 شهید و بالغ بر 30 زخمی را به عنوان آمار اولیه این جنایت پذیرش کرد، اما تا پایان عملیات نجات که به کندی صورت می‌گیرد، امکان پیش‌بینی حجم قربانیان و مصدومان این حادثه وجود ندارد. به ویژه مراسم‌ عروسی و سوگواری در یمن که همواره مملو از شهروندان، از جمله کودکان است.

یک ساعت بعد جنایت دیگری از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی صورت گرفت که در نتیجه آن یک خانواده کامل متشکل از پدر و همسر و فرزندان آن با پرتاب دو موشک در منطقه الطینة در میدی جان خود را از دست دادند.

جنایت عربستان در مراسم عروسی انسان را به یاد جنایات وحشتناکی می‌اندازد که جنگنده‌های متجاوز سعودی در منطقه افلح الشام در استان حجه انجام دادند. در آن زمان نیز جنگنده‌ها مانع ورود تیم‌های امداد رسانی برای انتقال قربانیان و نجات مصدومان می‌شدند و حتی خودروهای تیم‌های اطلاع رسانی و خبرنگاران را نیز هدف قرار می‌دادند.

این جنایت مجموعه‌ای از جنایت‌های متجاوزان سعودی – اماراتی در هدف قرار دادن مراسم عروسی و سوگواری در یمن را به یاد انسان می‌اندازد که از جمله آنها می‌توان به جنایت صورت گرفته در عروسی منطقه 3 سنبان در استان ذمار و مراسم جشن زنان در المخأ و جنایت‌های صورت گرفته درمجالس سوگواری از جمله جنایت در مراسم عزاداری در «الصالة الکبری» در صنعا پایتخت یمن یا مرازم عزاداری در منطقه خب و الشعف در استان الجوفیا عزاداری زنان در منطقه ارحب در استان صنعا اشاره کرده که در نتیجه آنها صدها نفر از جمله کودکان بسیاری به شهادت رسیدند.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد بیش از 88 شهید و زخمی، آمار حملات متجاوزان سعودی به مراسم عروسی در استان حجه است که این رقم، آمار نهایی نیست. 33 نفر از این آمار به شهادت رسیده و 55 نفر دیگر زخمی شده اند. بالغ بر 30 نفر از مجروحان کودک هستند که حال تعدادی از آنها وخیم است.

سخنگوی وزارت بهداشت یمن گفت سازمان ملل متحد ثابت کرد نمی‌تواند جنایت های متجاوزان را متوقف کند و این همدستی، غیرقابل قبول است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.