ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 75735
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۰۱
  • 80 بازدید
  • ارسال توسط :
شکست سنگین طرفداران عبدالله صالح و نظامیان اماراتی در غرب استان تعز/ دست و پا زدن نیروهای سعودی در باتلاق مرگ + تصاویر و نقشه میدانی

شکست سنگین طرفداران عبدالله صالح و نظامیان اماراتی در غرب استان تعز/ دست و پا زدن نیروهای سعودی در باتلاق مرگ + تصاویر و نقشه میدانی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از کشته شدن علی عبدالله صالح ( رئیس جمهور اسبق یمن) شماری زیادی از طرفداران وی از جمله « طارق عفاش» ( برادر زاده عبدالله صالح) به سمت مناطق جنوبی گریختند و به شورشیان وابسته به منصور هادی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از کشته شدن علی عبدالله صالح ( رئیس جمهور اسبق یمن) شماری زیادی از طرفداران وی از جمله « طارق عفاش» ( برادر زاده عبدالله صالح) به سمت مناطق جنوبی گریختند و به شورشیان وابسته به منصور هادی ( رئیس جمهور مستعفی) و نظامیان اماراتی پیوستند.

در روزهای گذشته طرفداران عبدالله صالح و شورشیان وابسته به منصور هادی با پشتیبانی مستشاران و جنگنده های اماراتی حملات گسترده ای را علیه مواضع نیروهای ارتش و جنبش مقاومت انصارالله در غرب استان « تعز» انجام دادند.

در این عملیات مواضع نیروهای یمنی در منطقه « موزع» ( شرق و شمال پایگاه نظامی خالد) در غرب استان « تعز» هدف قرار گرفته شد اما نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله با وجود حملات هوایی سنگین موفق شدند نیروهای مهاجم را عقب برانند.

**برای مشاهده نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: در روزهای گذشته، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله توانستند حدود 154 تن از شورشیان را کشته و زخمی کنند و با شلیک موشک های ضدزره، حدود 27 خودروی نظامی مجهز به دوشکا و حمل سلاح را در این محور منهدم کنند.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای یمنی، 10 خودروی نظامی اماراتی را هم منهدم کردند، گفت: حملات طرفداران عبدالله صالح و شورشیان منصور هادی وارد پنجمین روز شده اما به نتیجه ای نرسیده است.

یگان موشکی انصارالله در عملیاتی دیگر مواضع شورشیان را با چند حمله دقیق در حومه پایگاه راهبردی « خالد» هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی را به تجهیزات نظامی آنان وارد کردند؛ در این حملات حدود 50 تن از شورشیان  کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، جنگنده ها و پهبادهای ائتلاف عربی هم در واکنش به حملات موشکی، بیش از 12 مرتبه مواضع رزمندگان انصارالله را در پایگاه خالد هدف قرار دادند اما به نتیجه ای دست پیدا نکردند.

جنگنده های ائتلاف عربی به منظور ایجاد رعب و وحشت در میان مردم، چندین مرتبه مناطق مسکونی مجاور بازار « البرح» را در منطقه « مقبنه» هدف قرار دادند و خسارت های زیادی را برجای گذاشتند.

از محور جنوبی استان ساحلی « الحدیده» خبر می رسد، رزمندگان یمنی با عقب راندن شورشیان وابسته به منصور هادی و نظامیان اماراتی، توانستند بخش وسیعی از شهرک « الحیس» را پاکسازی کنند و نیروهای مهاجم را به سمت مناطق شرقی « الخوخه» فراری دهند.

**برای مشاهده نقشه در اندازه بزرگ روی عکس کلیک کنید**

با پاکسازی های صورت گرفته، تلاش ائتلاف عربی برای قطع ارتباط  نیروهای یمنی با دریا و محاصره زمینی آنان با شکست روبه رو شده است؛ در حال حاضر، حدود 93 درصد استان الحدیده تحت کنترل نیروهای ارتش یمن و رزمندگان مقاومت انصارالله است.

خبرها در محور شمال غرب استان « الحجه» و مناطق هم مرز با عربستان حاکیست، شورشیان، نظامیان سودانی و سعودی همچنان در صحرای « المیدی» در حال دست و پا زدن هستند و با وجود پشتیبانی جنگنده های عربستانی ناکام مانده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از مشرق، بخش های وسیعی از صحرای « المیدی» همچنان تحت اشغال شورشیان است و رزمندگان انصارالله با وجود کمبود امکانات نظامی موفق شدند خسارت های سنگین مالی و جانی را به آنان وارد کنند.

شکست های شورشیان در این محور به حدی بوده که آنان صحرای « المیدی» را به باتلاق مرگ تشبیه کرده اند؛ رژیم سعودی قصد دارد با اشغال مناطق غربی استان « الحجه» راه ارتباطی استان « صعده» را با ساحل قطع کنند.

 

منبع: مشرق

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.