ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 7589
  • ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰
  • 84 بازدید
  • ارسال توسط :

طرح دوندگان جاده ولایت کشوری شده است

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، کوروش صبوریان در نشست خبری هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی جاده ولایت که امروز 3 مردادماه در مکان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه به لطف خدا وامام رضا(ع) قرار است هفتمین دوره طرح جاده ولایت را با حمایت اداره […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، کوروش صبوریان در نشست خبری هفتمین جشنواره فرهنگی ورزشی رضوی جاده ولایت که امروز 3 مردادماه در مکان اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: خوشبختانه به لطف خدا وامام رضا(ع) قرار است هفتمین دوره طرح جاده ولایت را با حمایت اداره کل ورزش وجوانان استان، وزارت ورزش و جوانان، آستان قدس رضوی و شهرداری مشهد برگزار کنیم.

وی ادامه داد: کاروان جاده ولایت از مسیر شلمچه به مشهد به صورت دو امدادی از روز جمعه 8 مرداد ماه در خوزستان آغاز می‌شود و به مدت 16 روز  ادامه دارد که  از استان‌های خوزستان، کهکیلویه و بویر احمد، فارس، یزد و خراسان جنوبی عبور کرده و و در نهایت وارد مشهد می‌شوند که امیدواریم با توجه به برنامه ریزی‌هایی که در این طرح نسبت به سال‌های گذشته انجام شده، شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

صبوریان در خصوص ملی شدن طرح جاده ولایت افزود: خوشبختانه با توجه به هماهنگی‌های زیاد و تعاملات با وزارت ورزش و جوانان این طرح ملی شده است و ما شاهد حضور دوندگانی از سایر استان‌ها که در مسیر حرکت ورزشکاران را همراهی می‌کنند، هستیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: خوشبختانه پیرو تصمیماتی که در وزارت ورزش و جوانان گرفته شده است قرار شد طرح جاده ولایت از استانی به کشوری تبدیل شود. در این راستا تمامی قسمت‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و برای اولین بار سایت جاده ولایت را نیز راه اندازی کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: دوندگان در این طرح مسافت 1960 کیلومتری شلمچه تا مشهد را در عرض 16 روز طی می‌کنند که در سالروز میلاد حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) در بارگاه ملکوتی این بزرگوار حضور داشته باشند.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: این طرح در ابتدا سختی‌های زیادی داشت اما خوشبختانه به لطف خدا و امام رضا(ع) هر سال بهتر و بهتر شد که امسال ما شاهد ورود آستان قدس و شهرداری در این طرح هستیم.

وی درباره پوشش خبری این طرح افزود: تنها موضوعی که در این طرح مظلوم واقع شده است پوشش نامناسب خبری ملی طرح جاده ولایت است که با توجه به تعاملاتی که با شبکه‌های یک و سه سیما و شبکه ورزش داشتیم، قرار است امسال این سه شبکه این طرح را پوشش خبری بدهند.

 صبوریان در خصوص نام گذاری این طرح با نام یادواره ی شهدای مدافع حرم گفت: ویژگی خاص این طرح نام گذاری این جشنواره با نام یادواره شهدای مدافع حرم می‌باشد که در این راستا ما 88 شهید ورزشکار مدافع حرم داریم.

وی درخصوص اقدامات خبری و مستندی این طرح اظهار کرد: در اقدامات خبری هم گروهی را برای این بخش به صورت حرفه ای در نظر گرفته ایم تا به همراه کاروان با این دوندگان عزیز همراه کنیم، امیدواریم صداوسیما خراسان رضوی هم همانند گذشته در امر پوشش خبری استانی ما را یاری کند.

وی درخصوص دوندگان این طرح اضافه کرد: خوشبختانه دوندگانی که برای این طرح انتخاب شده‌اند از تمامی ابعاد حرفه‌ای هستند. امسال با توجه به ملی شدن طرح جاده ولایت ما شاهد حضور دوندگانی از سایر استان‌های دیگر کشور هستیم که با یک ترکیب کشوری این طرح را در بارگاه ملکوتی علی‌بن موسی‌الرضا به پایان برسانند.

صبوریان در خصوص بودجه اختصاص یافته به این طرح خاطرنشان کرد: بودجه این طرح از سوی وزارت ورزش و جوانان، آستان قدس و شهرداری اختصاص یافته است.
 
حسین یوسفی، مدیرعامل تربیت‌بدنی آستان قدس رضوی نیز در این جلسه اظهار کرد: آستان قدس رضوی هم تمامی حمایت‌های لازم را از این طرح فرهنگی- ورزشی انجام خواهد داد. حضور در کاروان جاده ولایت توفیق و افتخاری است که هر فردی نمی‌تواند آن را کسب کند اگر به جریان‌هایی مثل جاده ولایت در کشور نگاه کنیم، می‌بینیم این برنامه‌ها زمینه ساز توسعه فرهنگی می‌شود.
 
وی افزود: خوشبختانه مردم و مسئولین رده بالای کشور در ستاد برگزاری این برنامه حضور دارند، چنین جشنواره‌هایی با گذشت زمان هر سال بیشتر به سمت تکامل حرکت کرده است اما باید توجه کنیم در رفع نواقص این برنامه رسانه نقشی کلیدی و اساسی دارد و اگر تلاش خبرنگاران و عکاسان برای انعکاس فعالیت‌ها نبود، این برنامه‌ به اینجا نمی‌رسید.

یوسفی گفت: امسال دو پرچم را در اختیار ورزشکاران قرار داده‌ایم که یکی برای دوندگان ثابت این طرح و دیگری برای علاقه‌مندانی است که در مسیر حضور دارند تا بتوانند به عنوان تبرک از پرچم حضرت رضا(ع) استفاده کنند.

وی ادامه داد: هشت هزار بسته فرهنگی در اختیار این طرح قرار داده‌ایم که در طول مسیر تقدیم علاقه‌مندان بارگاه ملکوتی علی‌بن موسی الرضا می‌شود. امیدواریم بتوانیم از این فرصت برای ارتقا فرهنگی جامعه برای ورزش استفاده کنیم.

انتهاي پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن