ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 76081
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۲۰
  • 75 بازدید
  • ارسال توسط :
مدافعان حرم هر گونه خیال خام حمله به ایران را باطل کردند

مدافعان حرم هر گونه خیال خام حمله به ایران را باطل کردند

حسین هژبری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد انگیزه جوانان ایرانی برای دفاع برابر تروریست ها گفت: حس رشادت طلبی، آزادگی و استقلال خواهی و قهرمانی همواره در ایرانیان همواره وجود داشته است و اگر به سوابق حضور آنها در جنگ های مختلف نگاه کنیم، این امر کاملا مشخص است.معاون اسبق […]

حسین هژبری روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مورد انگیزه جوانان ایرانی برای دفاع برابر تروریست ها گفت: حس رشادت طلبی، آزادگی و استقلال خواهی و قهرمانی همواره در ایرانیان همواره وجود داشته است و اگر به سوابق حضور آنها در جنگ های مختلف نگاه کنیم، این امر کاملا مشخص است.
معاون اسبق پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با بیان این که گوهر اصلی اسلام به ویژه مذهب تشیع عزت طلبی است، افزود: سابقه کهن ایرانی و تاریخ مردمی که برای ایستادگی و آزادگی تلاش کردند وقتی در کنار اسلام قرار گرفت، پدیده ای را ایجاد کرده که در دوران ما منجر به ظهور مدافعان و شهدای حرم شد.
وی با اشاره به دوران هشت ساله دفاع مقدس یادآور شد: با پایان جنگ تحمیلی بسیاری افراد تصور می کردند جوانان ایرانی هیچگاه در جنگ شرکت نمی کنند؛ اما اینجا شور و شعور فاطمی و حسینی دوباره به صحنه آمد و جریان دفاع از حرم را در مردم ایجاد کرد.
فرمانده سابق بسیج فرهنگیان همچنین با اشاره به اهمیت رهبران در جوامع گفت: نگاه مردم به رهبران است؛ رهبر معظم انقلاب به درستی تشخیص دادند که اگر بیرون مرزها نمی جنگیدیم باید در مرزها می جنگیدیم و امروز بسیار مسلم است اگر داعش سوریه و عراق را به چنگ می آورد یک روز خوش برای ایران نمی گذاشت؛ یعنی امنیت این کشورها به شدت فروپاشیده بود.
وی با تاکید بر تغییر ماهیت جنگ ها گفت: امروز جنگ ها انفرادی نیست و بیشتر موشکی است، اگر قرار بود در مرزها بجنگیم پیکره سرزمینی که در دفاع مقدس از دست دادیم، امروز باز تخریب می شد و از بین می رفت.
رئیس پیشین سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور جنگ در مرزها را موجب صدمات چندجانبه دانست و ادامه داد: این تلفات غیر از تلفات جانی است.
وی تصریح کرد: اگر ما مثلا به دلیل اینکه داعش در ایران نیست، استراتژی دفاعی نداشتیم؛ تلفات کشور بیشتر می شد.
وی با اشاره به سخت گیری های فراوان در اعزام نیرو به سوریه و عراق برای مقابله با داعش گفت: در بحث مدافعان حرم به شدت سخت گیری داشتیم، در حالی که بسیجی داوطلب زیاد بود اما اجازه نمی یافتند به سوریه بروند. بیشتر مدافعان حرم پاسداران وظیفه هستند که دوره ها و آموزش های خاص دیده اند یا بعضی بسیجی هایی که مدت طولانی عضو بسیج بوده اند و معمولا باسابقه هستند.
هژبری با تاکید بر سبقت گرفتن نیروهای مختلف بسیجی حتی در آموزش و پرورش برای دفاع از حرم در سوریه گفت: با وجود این نیروها، تشخیص این بود ایران در مقابله با داعش و سوریه مشاوره های نظامی دهد و در طرح های عملیاتی به دلیل سابقه موفق دفاع مقدس کمک کند.
این کارشناس تعلیم و تربیت مقابله با داعش را متضمن این نکته دانست که «هر کشوری این اشتباه را بکند یا بخواهد به ایران حمله کند، دوباره مردم را قطعا به همین شکل در صحنه می بیند».
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، با آغاز اعلام خلافت گروه تروریستی داعش در عراق در سال 2011 و گسترش فعالیت های این گروه تروریستی در سوریه، مدافعان حرم داوطلبانه پای در میدان نهادند و از حریم مرزهای ایران و مردم بی دفاع سوریه و عراق دفاع کردند.
مدافعان حرم در جنگ با تکفیری ها از جان مایه گذاشتند و حضور این جوانان در عرصه جنگ با داعش و تکفیری های جنایتکار بیانگر تأثیرگذاری مدافعان حرم است.
علمی**9157*2017

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.