ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 76135
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
  • 373 بازدید
  • ارسال توسط :
تحولات انتخاباتی عراق|گمانه‌زنی‌ها درباره دولت آتی؛ واکنش هادی العامری به انتقادهای مقتدی صدر

تحولات انتخاباتی عراق|گمانه‌زنی‌ها درباره دولت آتی؛ واکنش هادی العامری به انتقادهای مقتدی صدر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراقی، کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق باقی مانده است و فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها و ائتلاف‌های انتخاباتی همچنان ادامه دارد. ائتلاف النصر: عدم مشارکت در انتخابات، به ادامه فساد کمک می‌کند "اراس حبیب" […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراقی، کمتر از دو هفته به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق باقی مانده است و فعالیت‌های انتخاباتی نامزدها و ائتلاف‌های انتخاباتی همچنان ادامه دارد.

ائتلاف النصر: عدم مشارکت در انتخابات، به ادامه فساد کمک می‌کند

"اراس حبیب" یکی از رهبران ائتلاف "النصر" گفت: صرف نظر از مشارک در انتخابات پارلمانی آینده به ادامه فساد کمک خواهد کرد.

وی با بیان "عدم حضور در پای صندوق‌های رأی هیچ فایده‌ای ندارد"، گفت: انتخاب نباید مبتنی بر گرایشات طایفه‌ای باشد، بلکه معیار انتخاب باید شایستگی باشد.

دبیرکل حزب کنگره ملی عراق گفت: انتخابات آینده، انتخاباتی برای تعیین سرنوشت است.

ائتلاف الفتح: تشکیل دولت آینده ممکن است بیشتر از قبل طول بکشد

"حنین القدو" یکی از رهبران ائتلاف "الفتح" امروز یکشنبه پیش‌بینی کرد که روند دولت آینده در مقایسه با تشکیل دولت‌های قبلی، بیشتر طول بکشد.

وی افزود: فهرست‌های الفتح، النصر و دولت قانون نتایج بسیار نزدیکی در انتخابات آینده به دست خواهند آورد و این امر تشکیل دولت آینده را بسیار سخت خواهد کرد.

این رهبر ائتلاف الفتح گفت: این نتایج بر عملکرد دولت و برنامه‌های آن تاثیر خواهد گذاشت و نخست‌وزیر آینده مجبور خواهد شد که برنامه‌ای توافقی بین فراکسیون‌های رقیب را به جای برنامه انتخاباتی‌اش اجرا کند.

القدو گفت که تشکیل دولت عراق با میانجیگری‌های کشورهای غربی و منطقه‌ای بزرگ برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها بین فراکسیون‌ها صورت خواهد گرفت.

ائتلاف دولت قانون: دولت اکثریت خیلی زود تشکیل خواهد شد

"محمد الصهیود" یک نماینده ائتلاف دولت قانون امروز یکشنبه گفت که تشکیل دولت اکثریت سیاسی زمان زیادی طول نخواهد کشید.

وی در گفت‌وگو با شبکه اشراق افزود: انتظار می‌رود که نتایج انتخابات در مدتی کوتاه اعلام شود و این امر به فراکسیون‌ها در تسریع تشکیل دولت آینده کمک خواهد کرد.

این نماینده ائتلاف دولت قانون  با بیان "دولت اکثریت با سرعت زیادی تشکیل خواهد شد" افزود: یک فراکسیون نمی‌تواند دولت را به تنهایی تشکیل دهد، بلکه برای جذب سایر فراکسیون‌ها به منظور تشکیل دولت اکثریت تلاش خواهد کرد.

الصیهود تاکید کرد تشکیل دولت اکثریت سیاسى نیازمند ١٦٨ کرسى است، به این ترتیب که فراکسیون‌هایی که دیدگاه‌های مشابهى دارند چه فراکسیون‌هایی که حامى سهمیه بندى هستند چه آنهایی که طرفدار اکثریت هستند، به منظور تشکیل دولت با یکدیگر ائتلاف کنند.

الخزعلی: انتخاب نخست‌وزیر آینده از اختیارات ائتلاف الفتح خواهدبود

"شیخ قیس الخزعلی" دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق گفت: نخست‌وزیر آینده کسی خواهد بود که ائتلاف فتح او را انتخاب کند یا مطابق شروط ائتلاف الفتح انتخاب شود.

ائتلاف دولت قانون: عامل اصلی پیروزی علیه داعش، نقش مرجعیت بود

"حسین المرعبی" نامزد ائتلاف النصر به ریاست حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق گفت که عامل اصلی پیروزی علیه گروه تروریستی داعش و بیرون راندن این گروه از خاک عراق، نقش مرجعیت و مدیریت آگاهانه حیدر العبادی نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح است.

وی افزود: ائتلاف النصر به رهبری العبادی تصمیم دارد که در سایه پیروزی علیه گروه تروریستی داعش به سمت بازسازی عراق، توسعه زیرساخت‌های دولت عراق حرکت کند.

المرعبی بر ضرورت توجه به سرمایه گذاری و ایجاد فضایی که شرکت‌های خارجی بزرگ را جذب کند، تاکید کرد.

واکنش العامری به انتقادات مقتدی صدر

هادی العامری رئیس ائتلاف "الفتح" امروز یکشنبه طی سخنانی در همایش انتخاباتی خود در استان بابل گفت: ما برای انتخابات نمی‌جنگیم و از کسی نمی‌خواهیم که برای تلاش‌هایی که انجام دادیم، به ما پاداش بدهد.

وی افزود: ما از کسی نمی‌خواهیم که برای ما نظر بدهد، پروژه امروز ما جدا از پروژه الحشدالشعبی است. پروژه ما فتح نام دارد که همان پروژه امام خمینی (ره) است.

مقتدی صدر رهبر جریان صدر گفته بود که ائتلاف الفتح در تبلیغات انتخاباتی خود از نام الحشدالشعبی سوء استفاده می‌کند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.