ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 76191
  • ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۵۱
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
تکمیل زیرساخت های اربعین نباید تعطیل شود

تکمیل زیرساخت های اربعین نباید تعطیل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین اظهار کرد: سال گذشته با تلاش مجموعه مدیران بیش از 98 میلیارد اعتبار برای تکمیل زیرساخت ها و 17 میلیارد اعتبار نقدی برای اربعین تخصیص یافت.وی با اشاره به تمهیدات بسیار خوبی که سال […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی روز دوشنبه در جلسه ستاد اربعین اظهار کرد: سال گذشته با تلاش مجموعه مدیران بیش از 98 میلیارد اعتبار برای تکمیل زیرساخت ها و 17 میلیارد اعتبار نقدی برای اربعین تخصیص یافت.
وی با اشاره به تمهیدات بسیار خوبی که سال گذشته برای تردد زوار اربعین صورت گرفت، ادامه داد: طبق آماری که اعلام شد هیچ تردد غیر قانونی و غیر مجاز از مرز مهران صورت نگرفت و نظم و امنیت بسیار خوبی در این ایام حاکم شد.
نماینده عالی دولت در استان ایلام با تأکید بر تدوین طرح جامع سند اربعین یادآور شد: دستگاه های مختلف می بایست طرح و برنامه های خود در اربعین را احصاء و برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت خود را در قالب یک سند تخصصی تدوین کنند و با تشکیل یک کمیته تلفیق اسناد تمام دستگاه ها جمع آوری و یک سند جامع در بحث اربعین تدوین شود.
سلیمانی دشتکی اضافه کرد: نقش دوایر دولتی در سند جامع اربعین باید مشخص و این سند باید با محوریت مردمی کردن کنگره بزرگ اربعین تدوین شود ، نقش اصلی را مردم در بحث اربعین ایفا نمایند و دستگاه های دولتی باید نسبت به ایجاد زیرساخت ها و رفع مشکلات اقدام نمایند.
وی ادامه داد: همچنین در این سند برنامه ریزی های امنیتی، جانمایی ایستگاه های صلواتی و موکب ها و برنامه های چندگانه تدوین شود که در صورت باز بودن یا بسته بودن مرز خسروی و یا راه اندازی مرز چیلات چه اقداماتی باید صورت گیرد.
رئیس ستاد اربعین استان ایلام با اشاره به نقش موثر مردم در اربعین تاکید کرد: مردم عاشقانه و مشتاقانه در ایستگاه های صلواتی و موکب های برای استقبال از زوار اربعین فعالیت می کنند و باید این فرهنگ را گسترش دهیم ، ورود دستگاه های دولتی در این حوزه باید محدود شود ، البته باید برنامه ریزی و جانمایی در خصوص برپایی موکب صورت گیرد که باعث ایجاد ترافیک و راه بندان نشود.
سلیمانی دشتکی با انتقاد از تعطیلی برخی از پروژه های اربعین افزود: هیچ یک از پروژه های زیرساختی و راه های اربعین نباید تعطیل شود و دستگاه های مربوطه باید نظارت مستمر بر این پروژه ها داشته باشند.
وی ارائه یک طرح امنیتی قوی، مکاتبه در خصوص اختصاص ردیف اربعین به استان از هم اکنون برای پیگیری اقدامات و زیرساخت های اربعین و تشکیل کمیته حمل و نقل اربعین برای ارزیابی مشکلات و خلاء ها و اتخاذ تصمیمات برای ایام اربعین را از جمله اقدامات عملیاتی در این خصوص دانست.
3032/6119
انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.