ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 7621
  • ۰۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
کتاب های جدید برای بزرگسالان و کودکان در قفسه کتابفروشی ها

کتاب های جدید برای بزرگسالان و کودکان در قفسه کتابفروشی ها

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از روز دوشنبه خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا ‘کتاب تاریخ فقه اسلامی در سده های نخستین: از آغاز اسلام تا شکل گیری مکتب اصحاب حدیث متاخر ‘ نوشته حامد خانی منتشر شد.کتاب در چهار بخش اصلی با عناوین «کلیات و روش شناسی بحث»، «از قانون عرفی تا […]

به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از روز دوشنبه خبرنگار حوزه کتاب و ادبیات ایرنا ‘کتاب تاریخ فقه اسلامی در سده های نخستین: از آغاز اسلام تا شکل گیری مکتب اصحاب حدیث متاخر ‘ نوشته حامد خانی منتشر شد.
کتاب در چهار بخش اصلی با عناوین «کلیات و روش شناسی بحث»، «از قانون عرفی تا شریعت: مروری بر تحولات حقوقی، عبادی و منسکی جامعه عرب در آستانه ظهور اسلام»، «تحول شیوه های صدور حکم شرعی در دوران شکل نیافتگی علم فقه» و «جریان های فکری نیمه دوم سده دو قمری و پیدایی تدریجی فقه» چون یک علم سامان یافته است.
نویسنده در این اثر، رسالت محوری خود را معرفی علم تاریخ و بازنمایی ضرورت آشنایی با آن تشخیص داده است و به همین منظور کوشیده دانشجو را با نوع نگاه مورخانه، علوم یاری رسان به مورخان، شیوه ی تحلیل تاریخی، رابطه ی میان تاریخ و دیگر علوم اجتماعی و در نهایت، کاستی ها و نقاط ناپژوهیده در حوزه مطالعات تاریخ فقه اسلامی و منابع دست اول آن آشنا کند.
نشر نی کتاب مذکور را در 480 صفحه به بهای 280 هزار ریال در اختیار علاقه مندان قرار داده است .

**
انتشارات روایت فتح دو کتاب از مجموعه «نیمه پنهان ماه»، سه کتاب از جموعه «مدافعان حرم» و کتابی درباره شهیدان شاخص سال به نام «عبور از گذرگاه» منتشر کرد.
مهدیه داوودی، نویسنده کتاب نیمه پنهان ماه است که نوشته وی به قیمت 350 هزار ریال منتشر شده است.
زندگی نامه داستانی شهیدان طیبه واعظی دهنوی و فاطمه جعفریان نیز با عنوان «عبور از گذرگاه» به قلم فریبا انیسی به چاپ رسید.
شهید طیبه واعظی به عنوان شهید شاخص بسیج در سال 94 شناخته شده و شهیدان دهنوی و جعفریان از جمله زنان مبارز و انقلابی بودند که تحت تعالیم اسلام و آموزه های امام خمینی (ره) زندگی خویش را وقف مبارزه با رژیم ستم شاهی کردند و سرانجام شهید واعظی در 19 سالگی و شهید جعفریان در 16 سالگی توسط ساواک به مقام شهادت نائل شدند.
«عبور از گذرگاه» در 112 صفحه، به بهای 60 هزار ریال منتشر شده است.
کتاب های «مدافعان حرم1: شهید مهدی نوروزی، مدافعان حرم 2: شهید عبدالله اسکندری، مدافعان حرم 3: شهید حامد جوانی» به ترتیب به نویسندگی منصوره قنادیان، نجمه طرماح و حسین شرفخانلو به روایت زندگی این شهدا از زبان همسر، همرزمان و خانواده شهدا می پردارند.
هر سه کتاب به ترتیب بالا به بهای 55 هزار ریال 80 هزار ریال و 53 هزار ریال روانه بازار نشر شده اند.

**
کتاب فهمِ برشت به قلم والتر بنیامین و با ترجمه نیما عیسی پور و دیگران، از سوی انتشارات بیدگل به چاپ رسید.
‘یادداشت دبیر مجموعه»، «مقدمه مترجم»، «مقدمه»، «تئاتر اِپیک چیست؟»، «مطالعاتی برای یک نظریه در باب تئاتر اِپیک»، «شرحی بر اشعار برشت»، «یک درام خانوادگی در تئاتر اِپیک»، «سرزمینی که در آن نام بردن از پرولتاریا ممنوع است»، «تحشیه هایی بر شعرهایی از برشت»، «رمان سه پولی برشت»، «مؤلف همچون تولید کننده» و «مکالماتی با برشت»، بخش های مختلف این کتاب 188 صفحه ای را تشکیل داده اند.
کتاب فهمِ برشت با قیمت 160 هزار ریال از سوی انتشارات بیدگل عرضه شد.

**

‘مغز من و رنگ آمیزی’ همراه با ‘اردک خواب آلود’

مولف کتاب ‘مغز من و رنگ آمیزی’ بر این باور است که روزانه بیست دقیقه رنگ آمیزی چند طرح به ایجاد شبکه حالت پیش فرض و خلاقیت مغز کمک می کند
به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا ، حامد اختیاری اظهار داشت : وقتی چند دقیقه «کار اجرایی نکردن» بدون «خاموش شدن» را برای مغزمان فراهم می کنیم، شبکه ای از نقاط مختلف در مغزمان روشن میشود که به آن شبکه ی حالت پیش فرض میگویند.
وی افزود: استفاده ی منظم از رنگ آمیزی روزانه بیست دقیقه در اوج فشار کاری یا بعدازظهر، هنگام استراحت به تمامی افرادی که توانایی خلاقیت مغزشان نیاز دارند توصیه میشود.
مولفان، سپیده بخت و حامد اختیاری هستند که کتاب آنها به قیمت 100 هزار ریال
در بازار است.

** شعبان نژاد با «اردک خواب آلود»

کتاب «اردک خواب آلود» از مجموعه کتاب های مرغک در قالب داستانی تخیلی تلاش می کند تا علاوه بر آموزش عددها به کودکان، آن ها را با زندگی، تغذیه ، عادت ها و رفتار حیوانات آشنا کند.
به گزارش شهدای مدافع حرم به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون پرورش فکری، نویسنده این کتاب افسانه شعبان نژاد و تصویرگر آن عاطفه ملکی جو هستند.
هر یک از بال های اردک اختصاص داده شده به یک حیوان تا کودک با نوع تغذیه آن ها آشنا شود.
اردک کوچولوی داستان گرسنه است اما خوابیدن را بیشتر دوست دارد. او شش خواب می بیند و در هر خواب در قالب حیوانات مختلف می رود. اردک توی خواب اول یک قورباغه شد. جست زد و جست زد. چند تا پشه پیدا کرد و خورد اما خوشش نیامد. توی خواب دوم یک کلاغ شد و …
فائزه واشهری طراحی این کتاب را برای گروه سنی «الف» (3 تا 6 سال) انجام داده است.
کتاب «اردک خواب آلود» به قیمت هفتاد و دو هزار ریال در فروشگاه های عرضه ی محصولات فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به فروش می رسد.
فراهنگ** 9022**1085**1823

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

پاسخ دادن