ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 76249
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۳:۴۹
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
موکب‌های ایرانی در نیمه شعبان پذیرای زائران عتبات هستند

موکب‌های ایرانی در نیمه شعبان پذیرای زائران عتبات هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، پیاده‌روی نیمه شعبان زائران حسین از نجف به کربلا یکی از برنامه‌های عراق است که مردم عراق برای میزبانی از زائران امام حسین(ع) برنامه‌های مختلفی دارند. یکی از این برنامه‌ها، پذیرایی و برپایی موکب‌ها در این مسیر است […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، پیاده‌روی نیمه شعبان زائران حسین از نجف به کربلا یکی از برنامه‌های عراق است که مردم عراق برای میزبانی از زائران امام حسین(ع) برنامه‌های مختلفی دارند.

یکی از این برنامه‌ها، پذیرایی و برپایی موکب‌ها در این مسیر است که هر ساله تعداد زیادی از عاشقان سیدالشهدا(ع) در نیمه شعبان هم‌زمان با میلاد امام عصر(عج) به کربلا مشرف می‌شوند چرا که زیارت امام حسین(ع) در این روز مورد تأکید بسیاری از سوی ائمه اطهار(ع) قرار گرفته است.

جمشید گودرزی قائم مقام رئیس ستاد بازسازی عتبات در اربعین در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف هم‌زمان با نیمه شعبان در کربلا، اظهار داشت: با توجه به اینکه زیارت امام حسین(ع) در نیمه شعبان در روایات مختلف مورد تأکید قرار گرفته است، بسیاری از کشورهای مختلف خود را به بین‌الحرمین می‌رسانند.

وی از برپایی موکب‌های ایرانی در مسیر حرم امام حسین(ع) و کربلا خبر داد و گفت: استان‌های مختلف کشور درخواست برپایی موکب نیمه شعبان در کربلا داشتند که با بررسی‌ها با برپایی تعدادی از این موکب‌ها در عراق به ویژه کربلا موافقت شد.

گودرزی با بیان اینکه مردم عراق در زمان‌های مختلف علاوه بر اربعین موکب برپا می‌کنند، خاطر نشان کرد: در این موکب‌ها از زائران پذیرایی می‌شود و خادمان حسینی با دل و جان به آن‌ها خدمت‌رسانی می‌کنند که در نیمه شعبان مردم عراق بیش از 500 موکب در مسیر کربلا برپا می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، پیاده‌روی نیمه شعبان پس از حماسه اربعین، بزرگترین زیارت کربلا به شمار می‌رود که این پیاده‌روی از یک تا دو روز قبل از نیمه شعبان آغاز می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.