ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 76540
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۶
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزاری اولین نشست کمیته سعودی و دولت مستعفی یمن در جزیره  اشغال شده« سُقُطری»

برگزاری اولین نشست کمیته سعودی و دولت مستعفی یمن در جزیره اشغال شده« سُقُطری»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیئتی متشکل از مسئولان نظامی عربستان دیروز جمعه با یک فروند هواپیمای نظامی وارد فرودگاه جزیره سُقُطری شد، تا اولین نشست خود برای پایان مشکل این جزیره که اکنون تحت اشغال نیروهای اماراتی قرار دارد، برگزار کنند. امارات یکی […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری فارس، هیئتی متشکل از مسئولان نظامی عربستان دیروز جمعه با یک فروند هواپیمای نظامی وارد فرودگاه جزیره سُقُطری شد، تا اولین نشست خود برای پایان مشکل این جزیره که اکنون تحت اشغال نیروهای اماراتی قرار دارد، برگزار کنند.

امارات یکی از کشورهای عضو ائتلاف سعودی در جنگ علیه یمن است و اکنون بخش‌های زیادی از سواحل و اراضی جزیره «سقطری» را که دارای موقعیتی استراتژیک است، تحت کنترل خود گرفته است و می‎خواهد این جزیره مهم یمن را به مرکز نفوذش در خلیج عدن و شاخ آفریقا تبدیل کند.

شبکه الجزیره به نقل از یک منبع یمنی گزارش داد که اولین نشست کمیته سعودی و دولت مستعفی یمن در جزیره سقطری امروز شنبه، بدون نتیجه به پایان رسیده است.

منبع یمنی که نخواست نامش فاش شود، تاکید کرد که دولت مستعفی یمن در جزیره سقطری باقی می‌ماند تا مشکل پایان یابد.

او تاکید کرد که دولت مستعفی یمن در دیدار با اعضای کمیته سعودی خواستار اخراج نیروهای اماراتی از این جزیره شدند.

منابع یمنی میگویند که اماراتیها متعهد شدند که از سقطری خارج شوند، اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

کاربران فضای مجازی روز پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرده بودند که نظامیان اماراتی فرودگاه جزیره زیبای سقطری را اشغال کرده و نیروهای وابسته به دولت مستعفی را از آنجا اخراج کرده‌اند.

او با بیان اینکه این اقدام امارات تجاوز به شمار می‌رود، اعلام کرد که عربستان که خود سرکرده ائتلاف متجاوز عربی ضد یمن است، قول داده کمیته‌ای را برای بررسی حوادث اخیر این جزیره به منطقه اعزام کند.

این مقام یمنی که خواست نامش فاش نشود گفت که نیروهای اماراتی به مقامات و نیروهای دولت مستعفی یمن به ریاست «منصور هادی» از جمله «بن‌دغر»، نخست وزیر این دولت، اجازه خروج از این جزیره راهبردی را نمی‌دهند.

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» نیز دیروز در گزارشی اختصاصی نوشت که امارات متحده عربی جزیره استراتژیک سقطری را اشغال کرده است.

ایندیپندنت نوشت که عدم شفافیت در مورد اقدامات امارات در جزیره سقطری برخی گمانه زنی‌ها در خصوص نقشه این کشور برای اشغال این جزیره را بیشتر کرده است و از طرفی حرف و حدیث‌هایی در مورد اینکه منصور هادی جزیره مذکور را به مدت 99 سال به امارات اجازه داده است، شنیده می‌شود.

موقعیت راهبردی این جزیره که بین آسیا، جهان عرب و آفریقا قرار گرفته، امارات را برای اشغال آن تحریک کرده است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.