ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 76603
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۴۳
  • 121 بازدید
  • ارسال توسط :
واکنش استاندار «سقطری» به اشغالگری‌ امارات در این جزیره

واکنش استاندار «سقطری» به اشغالگری‌ امارات در این جزیره

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هاشم سعد السقطری» استاندار «سقطری»، اقدامات و تجاوزات امارات در «ارخبیل» و تلاشش برای اشغال این استان راهبردی را محکوم کرد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) اظهار داشت: حضور نیروهای اماراتی در «أرخبیل» نقض آشکار کلیه قوانین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هاشم سعد السقطری» استاندار «سقطری»، اقدامات و تجاوزات امارات در «ارخبیل» و تلاشش برای اشغال این استان راهبردی را محکوم کرد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) اظهار داشت: حضور نیروهای اماراتی در «أرخبیل» نقض آشکار کلیه قوانین و عرفهای بین‌المللی و انسانی است و به منزله دخالت آشکار در امور کشورهای دیگر است.

هاشم سعد افزود: اقدامات مقامات امارات در ارخبیل به گونه‌ای است که انگار این بخش، بخشی از اراضی آنهاست و هیچ جای شکی نمی‌گذارد که بگوییم امارات و کشورهای بزرگ حامی آن به دنبال اشغال این منطقه و بازی با سرنوشت آن و سرمایه‌های بی‌نظیرش هستند.

استاندار سقطری تاکید کرد: اقدامان نیروهای اشغالگر اماراتی در ارخبیل، سرقت درخت‌های کهن و نادر، چپاول سنگ‌های مرجانی و هدف قرار دادن پرنده‌های نادر و …مقابل چشم و گوش دولت فراری «عبدربه منصور هادی» صورت می‌گیرد و این دولت به اشغالگران اجازه چنین اقدامات غیرقانونی را داده است.

وی از سازمانهای بین‌المللی در صدر آنها یونسکو خواست تا به وظیفه‌اش در قبال حفظ جزیره سقطری که در فهرست میراث جهانی و  ذخایر طبیعی جهانی ثبت است، عمل کنند.

استاندار سقطری در ادامه به نقش ساکنان و مردم حاضر در این جزیره برای مقابله با اشغالگران و برگزاری تظاهرات‌هایی در اعتراض به این تجاوز‌های امارات اشاره کرد و گفت که روزهای آتی شاهد راهپیمایی‌ها و تظاهراتهای مردمی در اعتراض به این اقدامات شیخ‌نشین امارات خواهیم بود.

وی به امارات درباره تداوم این سیاست در سقطری هشدار داد و گفت که دولت محلی در تماس مستمر با رهبران و شیوخ قبایل ارخبیل است که بر تداوم مقابله با اقدامات اشغالگران اماراتی تاکید دارند.

اختلافات بین دولت مستعفی و فراری یمن و امارات به عنوان دومین کشور بزرگ عضو ائتلاف عربی علیه یمن به رهبری عربستان سعودی، از یکسال قبل به دنبال اقدام «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن مبنی بر عزل  «عیدروس الزبیدی» استاندار عدن و وابسته به امارات، تشدید شد.

پنج‌شنبه پیش اخباری درباره اقدام نظامیان اماراتی در اشغال فرودگاه جزیره سقطری و اخراج نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن منتشر شد.کمیته نظامی عربستان سعودی نیز برای حل و فصل اختلافات پیش آمده بین امارات و دولت مستعفی یمن وارد جزیره سقطری شد و این در حالی است که منابع عربی از اعزام پنجمین هواپیمای نظامی امارات با چندین خودروی نظامی به این جزیره خبر می‌دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.