ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 76623
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
امروز واژه مدافع حرم واژه غریبی نیست/ ۲۴ اردیبهشت؛ زمان برگزاری اختتامیه رزمواره مدافعان حرم

امروز واژه مدافع حرم واژه غریبی نیست/ ۲۴ اردیبهشت؛ زمان برگزاری اختتامیه رزمواره مدافعان حرم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری اختتامیه نخستین رزمواره مدافعان حرم با حضور علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و جمعی از نمایندگان ستاد خبری جشنواره، صبح امروز یکشنبه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. در ابتدا، جعفری مدیر […]

امروز واژه مدافع حرم واژه غریبی نیست/ ۲۴ اردیبهشت؛ برگزاری اختتامیه رزمواره مدافعان حرمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری اختتامیه نخستین رزمواره مدافعان حرم با حضور علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و جمعی از نمایندگان ستاد خبری جشنواره، صبح امروز یکشنبه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد.

در ابتدا، جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی گفت: امروز واژه مدافع حرم واژه غریبی نیست. در سال های گذشته بر اساس یک برنامه پیچیده، دشمنان جریانی داعشی را ایجاد کردند که آن‌ها را به عنوان تکفیری می‌شناسیم. آنها امنیت منطقه را با چالش مواجه کردند. هدف گذاری آن‌ها جمهوری اسلامی بود و قرار بود کشور‌هایی که در اطراف ما هستند را ناامن کنند و حکومت و خلافت جدید را تشکیل دهند.

وی ادامه داد: آن‌ها اذهان عمومی را نسبت به اسلام بدبین کردند. اسلام هراسی و ایران هراسی را شکل دادند و ۹۰ درصد از سرزمین سوریه را اشغال کردند. همچنین بخش بسیاری از جغرافیای عراق به وسیله آن‌ها اشغال شد و حتی آن‌ها به نزدیک‌ترین مسافت کربلا و عتبات عالیات رسیدند. اما در نهایت، با حضور جمهوری اسلامی ایران و حضور چشمگیر علاقه مندان، جریان مقاومت شکل گرفت و ما بعد از ۴ سال شاهد توفیقات مقاومت هستیم و کل سرزمین عراق و بخش عمده سوریه آزاد شده است.

مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی عنوان کرد: الان جهان اسلام نفسی می‌کشد و مردم فهمیدند اسلام آمریکایی که امام خمینی (ره) مطرح کرده بود، چه رویکردی دارد و چه بلایی سر منطقه می‌آورد. عزیزانی که حماسه آفریدند، امنیت را به منطقه آورده‌اند. این مراسم و جشنواره (رزمواره) برای پاسداشت کسانی است که از زندگی خود گذشتند و در اوج جوانی وارد این مناطق شدند و جمع کثیری از آن‌ها را در قامت شهدای حرم می‌شناسیم. بنابراین گرامیداشت شهدای حرم و رزمندگانی که گمنام رفتند و آبروی ما را خریدند، بسیار مهم است.

وی افزود: جامعه هنری رسانه‌ای مثل همیشه قدردان ایثارگری هاست. تولید فیلم، سریال، عکس، کلیپ، موسیقی و حضور رسانه‌های تصویری کمک کرد تا فرهنگ دفاع مقدس، زنده بودن و پویایی خود را داشته باشد. رزمواره مدافعان حرم یک کار تخصصی و حرفه‌ای برای پاسداشت کسانی بود که برای امنیت و عزت ما سینه سپر کردند.

جعفری در خصوص بخش‌های مختلف این جشنواره اظهار داشت: بخش شنیداری به عهده رادیو ایران، بخش موسیقی به عهده معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش خبرگزاری و حوزه مطبوعات به عهده وزارت فرهنگ و ارشاد، بخش دیداری به عهده بسیج سازمان صدا و سیما و بخش مجازی به عهده معاونت مجازی سازمان صدا و سیماست.

وی تصریح کرد: مجموعاً دو هزار و ۴۴ اثر به دبیرخانه ارسال شد. در این میان ۵۱۰ اثر شنیداری،  ۱۱۰ اثر دیداری، ۲۰۲ اثر موسیقایی،  ۴۶۹ اثر مطبوعاتی،  ۱۶۱ اثر دیجیتالی، ۵۳۲ اثر مردمی به جشنواره ما رسید.

وی در خصوص زمان اختتامیه جشنواره اظهار کرد: اختتامیه نخستین رزمواره مدافعان حرم، ۲۴ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در مرکز همایش‌های باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد. در این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم تقدیر خواهد شد.

مقیسه مدیر کل بازار محتوای معاونت مجازی صدا و سیما هم گفت: بخش‌های مختلفی در این رزمواره حضور پیدا کرده اند. در بخش فضای مجازی ۵ محور را برای آثار در نظر گرفته بودیم؛ شبکه اجتماعی، سایت و وبلاگ، نرم‌افزار‌های کاربردی، طرح و تصاویر گرافیکی از محور‌های این جشنواره بودند. برای هر کدام از این محور‌ها هنرمندان آثار خود را ارسال کردند و در مجموع ۱۳۵ اثر پذیرفته شد.

سپس دربندی معاون امور مطبوعات داخلی ارشاد، در خصوص آثار ارسالی به این بخش عنوان کرد: مطبوعات و نشریات و خبرگزاری‌ها به صورت خودجوش کار‌هایی انجام می‌دهند و زمانی که این جشنواره فراخوان داد، در فاصله دو ماه کار‌هایی را ارائه دادند که تاکنون ۳۰۰ اثر در ۶ موضوع چند رسانه‌ای، تیتر، مقاله، یادداشت، عکس، گزارش خبری و مصاحبه خبری آثار خود را ارسال کردند.

طالبی نماینده بخش شنیداری نیز عنوان کرد: در بخش شنیداری نمایش رادیویی، متن رادیویی، آنونس، برنامه ترکیبی و مستند‌های رادیویی را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام رستگاران نماینده بخش دیداری هم اظهار کرد: ۱۷۰ اثر به این بخش ارسال شده است که ۶۰ مستند کوتاه و بلند، ۳۰ فیلم کوتاه و داستانی، ۷ انیمیشن، ۳۱ فیلمنامه، ۳۰ کلیپ و تیزر به این بخش ارسال شده است. همچنین در مراسم اختتامیه از ابراهیم حاتمی‌کیا و سیروس مقدم به خاطر آثار اخیر آن‌ها تقدیر به عمل می‌آید.

والی زاده معاونت فرهنگی هنری موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اظهار کرد: ۵۳۲ اثر در بخش مردمی دریافت کرده‌ایم که شامل فیلم کوتاه، کلیپ، عکس و دل نوشته می‌شود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.