ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 76627
  • ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۴
  • 66 بازدید
  • ارسال توسط :
ارتش یمن: بیانیه پنتاگون ثابت کرد جنگ علیه یمن در وهله اول جنگی آمریکایی است

ارتش یمن: بیانیه پنتاگون ثابت کرد جنگ علیه یمن در وهله اول جنگی آمریکایی است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته سایت شبکه خبری المیادین، اشرف لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: اگر حمایت واشنگتن نبود، دست‌های آن در منطقه هرگز جرات نمی‌کردند حتی یک تیر به سوی یمن شلیک کنند. لقمان اظهار داشت: بیانیه منتشر شده از سوی پنتاگون درباره […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نوشته سایت شبکه خبری المیادین، اشرف لقمان، سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: اگر حمایت واشنگتن نبود، دست‌های آن در منطقه هرگز جرات نمی‌کردند حتی یک تیر به سوی یمن شلیک کنند.

لقمان اظهار داشت: بیانیه منتشر شده از سوی پنتاگون درباره مشارکت مستقیم نیروهای آمریکایی در جنگ علیه یمن، درستی رویکرد رهبران یمن در همان لحظات اول را نشان داد و ثابت کرد که جنگ علیه این کشور در وهله اول جنگی آمریکایی است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین تاکید کرد: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کاملا حق دارند از تمامی ابزارها برای دفاع از یمن در برابر نیروهای اشغالگر با تابعیت‌های مختلف استفاده کنند.

محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلابی یمن نیز در همین راستا با انتشار توئیتی به آمریکایی‌ها هشدار داد، اگر پای آنها به خاک یمن گذاشته شود، قطع خواهد شد و ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در تمامی جبهه‌ها در کمین آنها هستند.

الحوثی در توئیتی دیگر با تاکید بر اینکه مردم یمن مخالف حضور نیروهای نظامی بیگانه در کشورشان هستند، نوشت، اظهارات مسؤولان آمریکایی بر مخالفت آنها با صلح و ادامه دادن به این مخالفت جهت افزایش تنش‌ها علیه یمن دلالت دارند.

در بخش میدانی نیز خبرگزاری رسمی عربستان (واس) تاکید کرد، دو سرباز ارتش در منطقه مرزهای جنوبی در استان الطوال در جازان طی درگیری‌ها با ارتش و کمیته‌های مردمی یمن کشته شدند.

خبرگزاری واس روز پنجشنبه نیز اعلام کرده بود، ۵۸ سرباز عربستانی در آوریل گذشته طی درگیری‌ها با ارتش و کمیته‌های مردمی کشته شدند.

وزارت دفاع یمن نیز اعلام کرد که نیروهایش در همان ماه ۵۶ حمله انجام داده و ۴۰ عملیات نفوذ به خاک یمن را خنثی کردند.

یک منبع پزشکی پیشتر به شبکه المیادین گزارش داد، عصر روز شنبه در اثر دو حمله هوایی جنگنده‌های ائتلاف عربستانی به خانه‌ای در باقم در صعده اعضای یک خانواده پنج نفره کشته شدند. همچنین در حمله هوایی ائتلاف به یک خودرو در جاده باقم یک غیرنظامی کشته شد، علاوه بر این در دیگر حملات هوایی نیز تعدادی از خانه‌ها و دارایی‌های شهروندان در این شهر واقع در شمال غرب استان صعده تخریب شدند.

علاوه بر این دو سرباز عربستانی با شلیک تک‌تیراندازهای ارتش و کمیته‌های مردمی در ارتفاعات الشیخ در الحسکول کشته شدند، همزمان در حملات توپخانه‌ای و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی تعدادی از پایگاه‌های دشمن در منطقه الخوبه هدف قرار گرفته و تعدادی از نیروهای مستقر در آنها کشته و زخمی شده و دو خودروی نظامی در جیزان عربستان مهندم شدند.

در عسیر نیز ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با موشک‌های بالستیک مراکز تجمع دو ارتش عربستان و سودان در پایگاه عین الثورین را بمباران کردند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.