ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 76818
  • ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۱
  • 81 بازدید
  • ارسال توسط :
تحولات یمن|شکاف در ائتلاف جنگ‌افروزان؛ مشاور "بن زاید" خواستار خروج امارات از یمن شد

تحولات یمن|شکاف در ائتلاف جنگ‌افروزان؛ مشاور "بن زاید" خواستار خروج امارات از یمن شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، "عبدالخالق عبدالله" مشاور "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی در راستای تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نقشه امارات در یمن که در پی حوادث اخیر در جزیره "سقطری"، برملا شد، دولت فراری و مستعفی یمن را […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از القدس العربی، "عبدالخالق عبدالله" مشاور "محمد بن زاید" ولیعهد ابوظبی در راستای تلاش برای سرپوش گذاشتن بر نقشه امارات در یمن که در پی حوادث اخیر در جزیره "سقطری"، برملا شد، دولت فراری و مستعفی یمن را خائن توصیف کرد.(این موضع‌گیری از شکاف در ائتلاف جنگ‌افروزان هم حکایت می‌کند)

وی با متهم کردن دولت عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن به ناتوانی، فساد و درگیر کردن امارات به مسائل حاشیه‌ای، خواستار خروج نیروهای کشورش از یمن شد.

مشاور ولیعهد ابوظبی در صفحه خود در توئیتر نوشت: "امارات برای خنثی کردن کودتای حوثی‌ها و بازگرداندن مشروعیت در یمن حضور دارد، اما دولت یمن فاسد و ناتوان است و امارات را به مسائل حاشیه‌ای مشغول می‌کند".

وی در ادامه افزود: "اگر دولت یمن به درگیری‌ها ادامه دهد، امارات باید به ارزیابی نقش خود در یمن پرداخته و نظامیانش را سالم به کشور بازگرداند، چرا که آن‌ها وظیفه ملی خود و حتی فراتر از آن را انجام دادند".

عبدالخالق عبدالله در توئیتی دیگر نوشت: "هیچ کشوری در دنیا بیشتر از عربستان و امارات از دولت مشروع در یمن حمایت نکردند و این دولت باید عاقلانه رفتار کرده و تلاش‌های خود را برای نبرد آزادسازی الحدیده و صنعاء متمرکز کند و آنچه از مشروعیت برایش باقی مانده را با بیانیه‌های ناامید کننده و مسائل جانبی، تباه نکند".

در پی حوادث اخیر جزیره سقطری، "احمد بن دغر" نخست‌وزیر دولت فراری و مستعفی یمن روز شنبه در صفحه خود در فیسبوک نوشت: حضور نظامی امارات در سقطری و سیطره نیروهای اماراتی بر بندر و فرودگاه این جزیره را امری غیرقابل توجیه می‌دانم.

امارات چند روز قبل برخی از مراکز از جمله بندر و فرودگاه جزیره سقطری را به اشغال خود در آورد و این اقدام در حالی صورت گرفت که شماری از مسؤولان دولت فراری و مستعفی یمن از جمله "بن دغر" برای افتتاح چندین پروژه در این جزیره حضور داشتند.

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات در واکنش به این اقدامات کشورش در سقطری که بسیاری آن را اشغالگری آشکار امارات می‌دانند، گفت: امارات در جزیره سقطری روابطی تاریخی و خانوادگی دارد.

حملات راکتی و توپخانه‌ای یمنی‌ها به مواضع ارتش سعودی 

یک منبع نظامی به المسیره گفت یگان توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن توپخانه ارتش سعودی در پادگان "قزع" و پادگان "ابوالمض الغربی" و تعدادی از مقرهای نظامی این رژیم در "المصفق" واقع در جیزان را هدف قرار داد که در پی این حملات خسارات سنگینی به نظامیان سعودی وارد شد.

وی افزود یگان موشکی و توپخانه‌ای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن مراکز تجمع و مراکز دیده‌بانی نظامیان سعودی و مزدورانشان را در تعدادی از نقاط کوه "جحفان"، و "البیت الأبیض" واقع در "المبخره الجنوبیة" در جیزان را هدف قرار دادند که این حملات به دقت به اهداف مورد نظر اصابت کرد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.