ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 76850
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۷:۰۳
  • 276 بازدید
  • ارسال توسط :

ایجاد بانک اطلاعاتی شهدای دانشجو در بسیج دانشجویی/ ۴۰۰۰ شهید دانشجو تاکنون اطلاعات شان ثبت شده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیر وجدانی نیا، معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی و رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجو در نشست خبری دومین کنگره ملی شهدای دانشجو گفت: فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس در دانشگاه‌ها یکی از مهمترین فعالیت‌ها محسوب می‌شود و آموزش عالی و همچنین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، امیر وجدانی نیا، معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی و رئیس ستاد کنگره شهدای دانشجو در نشست خبری دومین کنگره ملی شهدای دانشجو گفت: فعالیت‌های حوزه دفاع مقدس در دانشگاه‌ها یکی از مهمترین فعالیت‌ها محسوب می‌شود و آموزش عالی و همچنین دانشگاه‌های ستادی در دوران دفاع مقدس تلاش‌های زیادی انجام دادند که شاهد آن دانشجویان شهیدی است که تقدیم کشور کردند.

وی افزود: کنگره ملی شهدای دانشجو از سال ۹۲ به دبیری بسیج دانشجویی کار خود را آغاز کرد و سال ۹۳ اولین کنگره برگزار شد.

وجدانی نیا اضافه کرد: ویژگی مهم کنگره این است که منحصر به یک دوره نیست و در سه سطح دانشگاهی، استانی و ملی برگزار می‌شود که در بیش از ۵۰۰ دانشگاه و ۳۱ استان اجلاسیه‌های استانی برگزار شده است.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی یادآور شد: دبیرخانه دائمی کنگره ملی شهدای دانشجو در بسیج دانشجویی تشکیل شده است.

وجدانی نیا خاطرنشان کرد: دور دوم کنگره از سال ۹۵ با محوریت شهدای مدافع حرم آغاز شد که تعداد قابل توجهی از دانشجویان شهید مدافع حرم بودند.

وی ادامه داد: این کنگره در سه سطح، ۷۹۶ یادواره دانشگاهی در ۲۲ استان یادواره استانی برگزار شد، ۹۴ مستند تلویزیونی، ۷۷ عنوان کتاب، ۵۳ قطعه موسیقی، ۴۲ فیلم کوتاه، ۱۴۵ دوره مسابقه ورزشی، ۴۱۵ شب خاطره و … برای این دوره برگزار شده است و سعی شد در دوره دوم از برنامه‌های کم اثر پرهیز شده مخاطبان را گسترش دهیم و تولید آثار فرهنگی در دانشگاه‌ها افزایش پیدا کند.

وجدانی نیا با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این کنگره معرفی الگو به دانشجویان است، گفت: معرفی شهدای دانشجو و سیره این شهدا تبیین چرایی دفاع مقدس در خارج از مرزها، تبیین اسلام‌های تقلبی در کشور‌های اسلامی ایجاد شده از اهداف مهم این کنگره است.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی یادآور شد: تا قبل از برگزاری کنگره شهدای دانشجو آمار دقیقی از شهدای دانشجو نداشتیم، اما از آغاز فعالیت کنگره بانک اطلاعاتی شهدای دانشجو جمع آوری شده که اطلاعات آن در بیش از ۲۰ استان به پایان رسیده که تاکنون بیش از ۴۰۰۰ شهید دانشجو از دوران انقلاب، ترور، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم داریم که پیش بینی می‌شود تا پایان جمع آوری این بانک اطلاعاتی تعداد شهدای دانشجو به ۴۵۰۰ دانشجو برسد.

وی اظهار داشت: شهر‌های تهران، خراسان رضوی و فارس در این بانک اطلاعاتی بیشترین شهدای دانشجو را دارند که هر کدام با ۴۰۰ دانشجوی شهید جزو سه استان اول هستند.

وجدانی نیا در خصوص برگزاری اختتامیه دومین کنگره ملی شهدای دانشجو گفت: اختتامیه این کنگره ۲۴ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در دانشگاه فردوسی مشهد با حضور خانواده‌های شهدا دانشجو از ۲۲ استان برگزار خواهد شد. همچنین وزیر علوم و محسن رضایی، دبیر تشخیص مصلحت نظام در این مراسم حضور دارند.

وی از دیگر برنامه‌های این کنگره را تجلیل از ۲۲ خانواده شهدای مدافع حرم، رونمایی از ۸ کتاب این کنگره و تجلیل از شهدای جبهه مقاومت و خانواده دو دانشجوی شهید یمنی عنوان کرد. همچنین شعرخوانی حمید برقعی و استقبال از خانواده‌های شهدای مدافع حرم را نیز خواهیم داشت.

معاون فرهنگی بسیج دانشجویی یادآور شد: در پایان کنگره دوم آغاز به کار کنگره سوم را خواهیم داشت و همچنین در حاشیه کنگره غرفه‌های نمایشگاهی در زمینه دفاع مقدس برپا شده که دانشگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت و یا آثاری دارند در معرض دید مخاطبان قرار دهند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.