ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 76865
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۹:۰۸
  • 96 بازدید
  • ارسال توسط :
یادی از شهدای مدافع حرم کرمانشاه در نمایش «حرف‌های گفتنی»

یادی از شهدای مدافع حرم کرمانشاه در نمایش «حرف‌های گفتنی»

مرتضی اسدی‌مرام، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: با نویسندگی و کارگردانی نمایش خیابانی «حرف‌های گفتنی» در ششمین جشنواره سراسری «تئاتر ایثار» حضور دارم که قرار است در دو روز 22  و 23 اردیبهشت به ترتیب در بازار کرمانشاه و تئاتر شهر کرمانشاه اجرا شود. وی در مورد این روایت نمایشی […]

یادی از شهدای مدافع حرم کرمانشاه در نمایش «حرف‌های گفتنی»

مرتضی اسدی‌مرام، نویسنده و کارگردان تئاتر در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: با نویسندگی و کارگردانی نمایش خیابانی «حرف‌های گفتنی» در ششمین جشنواره سراسری «تئاتر ایثار» حضور دارم که قرار است در دو روز 22  و 23 اردیبهشت به ترتیب در بازار کرمانشاه و تئاتر شهر کرمانشاه اجرا شود.

وی در مورد این روایت نمایشی گفت: «حرف‌های گفتنی»؛ نمایشی در قالب پرفورمنس است و بدون کلام و با تکیه بر فرم و بدن قرار است، از شهدای مدافعان حرم کرمانشاه یاد کند.

اسدی‌مرام ادامه داد: این نمایش علاوه بر تکیه بر فرم و استفاده نمایشی از بدن بازیگر، به شکل تلفیقی و با استفاده از عناصر هنرهای تجسمی و غالباً عکس سعی در القای مؤثر مفهوم ایثار و شهادت به مخاطب دارد.

وی در مورد برگزاری جشنواره‌های تئاتر با موضوع فرهنگ ایثار و شهادت در استان‌های مرزی و جنگ‌زده گفت: علاوه بر برگزاری جشنواره «تئاتر ایثار» در کرمانشاه، مردادماه امسال نیز جشنواره تئاتر«فتح خرمشهر» به میزبانی منطقه آزاد اروند در استان خوزستان برگزار می‌شود که این بر ارزش و اعتبار آثار به نمایش درآمده در این رویدادها و جشنواره‌ها کمک زیادی  خواهد کرد.

اسدی‌مرام در پایان گفت: مردم این استان‌ها که در دوران دفاع مقدس مواجهه مستقیم با جنگ داشتند ارتباط مناسبی با روایت آثار نمایشی برقرار خواهند کرد چراکه به واسطه خاطراتی که از آن دوران در ذهن دارند، به عینه در جریان اجرای آثار نمایشی، این وقایع برایشان تداعی می‌شود.

یادآور می‌شود، ششمین جشنواره سراسری «تئاتر ایثار» 21 تا 24 اردیبهشت به میزبانی کرمانشاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.