ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 76908
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
  • 95 بازدید
  • ارسال توسط :
نگرانی آژانس بین‌المللی مهاجرت درباره استرداد هزاران مهاجر یمنی از عربستان

نگرانی آژانس بین‌المللی مهاجرت درباره استرداد هزاران مهاجر یمنی از عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کشور عربستان اقدام به اعمال جریمه،‌ مجازات حبس و استرداد علیه آن دسته از مهاجرانی که بدون اوراق هویتی معتبر در این کشور به سر می‌برند، کرده تا آنچه را که مشکلات مربوط به نیروی کار بازار سیاه […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کشور عربستان اقدام به اعمال جریمه،‌ مجازات حبس و استرداد علیه آن دسته از مهاجرانی که بدون اوراق هویتی معتبر در این کشور به سر می‌برند، کرده تا آنچه را که مشکلات مربوط به نیروی کار بازار سیاه در این کشور تلقی کرده، کاهش دهد.

مدیر بخش عملیات‌ها و وضعیت‌های اضطراری در سازمان بین‌المللی مهاجرت به رویترز گفت: سازمان بین‌المللی مهاجرت به طور قطعی عنوان می‌کند که از تاریخ ژانویه سال جاری میلادی تاکنون بالغ بر ۱۷ هزار یمنی از عربستان اخراج شده‌اند و دلیل این مساله تنها وضعیت مهاجرتی آنها در عربستان بوده است.

همچنین گزارش شده که عربستان با مهاجران غیرقانونی کشورهای دیگر نظیر بنگلادش، فیلیپین و اتیوپی نیز برخورد کرده و آنها را به کشورهایشان مسترد کرده است.

وی گفت: موضع ما این است که شما نمی‌توانید مردم را به کشوری مثل یمن به ویژه زمانی که خودتان آن را بمباران می‌کنید بازگردانید بنابراین سوال ما این است که آیا هیچ راهی وجود ندارد که عربستانی‌ها این قانون را برای یمنی‌ها تا زمانی که کشوری برای بازگشت به آن داشته باشد متوقف کند.

براساس برآورد وی حدود ۷۰۰ هزار مهاجر یمنی در عربستان مشغول به کار هستند. این در حالی است که تاکنون در جریان جنگ یمن بیش از ۱۰ هزار نفر کشته و بالغ بر سه میلیون تن نیز آواره شده‌اند و در این کشور بدترین بحران انسانی حال حاضر جهان مشاهده می‌شود.

همچنیناین مسئول سازمان ملل نسبت به سرنوشت مهاجران آفریقایی در یمن که براساس گزارش‌ها بسیاری از آنها به دست قاچاقچیان اسیر و یا مورد اخاذی و سوءاستفاده قرار گرفته‌اند، اظهار نگرانی عمیق کرد.

براساس گزارش‌ها هر ماه حدود ۷۰۰۰ نفر اغلب از کشورهای اتیوپی، سومالی و اریتره به یمن می‌آیند به این امید که به خاک عربستان برسند.

او خاطر نشان کرد: بازگرداندن این مهاجران به خانه مشکل اصلی نیست بلکه مشکل اصلی وادار کردن ائتلاف تحت رهبری عربستان به دادن مجوز برای کاهش درگیری‌ها است تا بدین ترتیب اتوبوس‌های سازمان بین‌المللی مهاجرت بتواند از صنعاء با دریافت تضمین‌های امنیتی به بندر حدیده بروند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.