ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77022
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
  • 75 بازدید
  • ارسال توسط :
پرونده انتخابات عراق -8| نگاهی به ائتلاف‌های «النصر، سائرون و الوطنیه» و برنامه‌های انتخاباتی آن

پرونده انتخابات عراق -8| نگاهی به ائتلاف‌های «النصر، سائرون و الوطنیه» و برنامه‌های انتخاباتی آن

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در این گزارش به ائتلاف‌های النصر، سائرون والوطنیه و برنامه‌های انتخاباتی آن پرداخته می‌شود. ائتلاف النصر حیدر العبادی نخست وزیر عراق ریاست این ائتلاف را برعهده دارد و این ائتلاف متشکل از "تشکل عراق خیزش و صلح، حزب فضیلت اسلامی، […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در این گزارش به ائتلاف‌های النصر، سائرون والوطنیه و برنامه‌های انتخاباتی آن پرداخته می‌شود.

ائتلاف النصر

حیدر العبادی نخست وزیر عراق ریاست این ائتلاف را برعهده دارد و این ائتلاف متشکل از "تشکل عراق خیزش و صلح، حزب فضیلت اسلامی، اتحادیه اسلامی ترکمان عراق، جریان اصلاحات ملی ، کنگره ملی عراق ، همه ما عراق هستیم، جریان ملی عشایری در عراق، تجمع مقتدرها برای صلح و سازندگی، جنبش الوفاء عراق، جریان عدالت و خیزش، تجمع صدای مردم، تجمع عراق جدید، تجمع انقلابیون قیام، جنبش عطاء، جریان حکمت ملی، جریان صالحان ملی، تشکل سپر عراق و امید رافدین و.. است.

حیدر العبادی رئیس ائتلاف النصر گفته است که تشکیل ائتلاف النصر برای "گذر از طایفه‌گری، تفرقه و تبعیض" است.  وی معتقد است که ائتلاف النصر عدالت و برابری را در بین عراقی‌ها در حقوق و وظایف ایجاد خواهد کرد.

العبادی می‌گوید که ائتلاف نصر در راستای حفاظت از پیروزی و جانفشانی‌های شهدا و مجروحان و وفاداری به مواضع دلاوران در صحنه‌های جنگ و مبارزه با فساد و انواع سهم خواهی‌ها و تکیه بر نیروهای کاردان ملی و مخلص گام برخواهد داشت.

وی می‌افزاید جریان النصر برای همه عراقی‌ها کار خواهد کرد و وحدت کشور و حاکمیت ملی را تقویت و مسیرهای اشتباه را اصلاح و عدالت و برابری را برقرار خواهد کرد.

العبادی، آبادانی و اصلاحات و آشتی در درون جامعه و تحول نظام اداری و به روز کردن آن را از دیگر اهداف ائتلاف خود معرفی می‌کند و می‌افزاید: ما برای دورانی جدید و زندگی بهتر برای نسل‌های آینده گام برخواهیم داشت و ثروت ملی و انسانی ما تضمین کننده تبدیل عراق به یک کشور شکوفا و پیشرو است.

تقویت امنیت و بالابردن توان نظامی در داخل و حفظ سیاست بی طرفی موثر و همکاری با کشورهای جهان در مبارزه با تروریسم و تقویت مبادلات تجاری با این کشورها از جمله دیگر اهداف ائتلاف النصر است.

ائتلاف سائرون

ائتلاف سائرون نتیجه ائتلاف حزب الاستقامه وابسته به جریان صدر با شماری از احزاب مدنی و نیروهای سیاسی از جمله حزب سوسیالیست، حزب دولت عادل، جوانان برای تغییر، جوانان عدالت خواه و جنبش تغییر و عدالت است.

ضیاء کریم سخنگوی حزب الاستقامه می‌گوید به جز حزب سوسیالست باقی احزاب و نیروهای سیاسی عضو ائتلاف سائرون برای اولین بار در حیات سیاسی عراق شرکت می‌کنند.

وی درباره برنامه انتخاباتی ائتلاف سائرون می‌گوید: برنامه مورد توافق ائتلاف همان تغییر دادن وضعیت بد موجود در عراق است. حرکت در مسیر اصلاحات و خدمت به همه اقشار ملت عراق هدف اصلی این ائتلاف به شمار می رود.

 

ضیاء کریم می‌افزاید: ما برنامه داریم و برنامه ما هم نهادسازی و ایجاد اصلاحات فراگیر در کشور است.

ائتلاف الوطنیة

ریاست ائتلاف الوطنیه با ایاد علاوی است. این ائتلاف متشکل از حزب عراق برای اصلاحات، حزب گفت وگو و تغییر، حزب گزینه عربی، جبهه وحدت ملی، تجمع خیزش نسل، اول میهنم، طرح ملی عراق، حزب حامیان عربیت، جبهه عراق برای گفت وگوی ملی، تجمع مدنی برای اصلاحات، جنبش عمل و وفاط، حزب مسیر مدنی، حزب اصلاح ملی، جبهه نهضت و اصلاح عراق، جریان صلح مدنی، پیشرفت مدنی آزاد، آزادگان الفرات، تجمع صلح دموکراتیک، همپیمانان و باب العرب است.

این ائتلاف تقویت وحدت ملی با تکیه بر آشتی ملی و پایان سهم خواهی طایفه‌ای  و کنار زدن یکدیگر به منظور تاسیس یک نظام حکومتی دموکراتیک را از جمله اهداف و برنامه‌های خود برشمرده است.

تحقق امنیت، ثبات و توسعه دستگاه‌های امنیتی داخلی و ملی، لغو همه نوع حضور مسلحانه غیرمنظم، تلاش برای از بین بردن پدیده تروریسم و علل و ریشه های آن، ساختن نیروهای مسلح و نیروهای امنیت داخلی عراق براساس اصل وفاداری به میهن و اتکا به اصل ملی گرایی و کاردانی در انتخاب این نیروها، تاکید بر دور نگه داشتن نیروهای مسلح از کارهای سیاسی و احترام آنها به قانون اساسی از دیگر اهداف ائتلاف الوطنیه به شمار می‌رود.

این ائتلاف در اهداف خود همچنین بر لزوم مبارزه با فساد مالی و اداری، فعال سازی نقش پارلمان و پیگیری قوه مجریه و تبدیل دستگاه قضایی به مامنی برای همگان و بهبود سیستم تامین اجتماعی تاکید کرده است.

ائتلاف بغداد

رئیس ائتلاف بغداد را محمود المشهدانی رئیس اسبق پارلمان عراق برعهده دارد. این ائتلاف متشکل از چند تشکل و ائتلاف اهل سنت است. بارزترین آنها تشکل‌های "الانبار هویت ما است، دیالی هویت ما، نینوا هویت ما است، صلاح الدین هویت ما است" به شمار می‌رود.

این ائتلاف همچنین متشکل از جبهه نجات ترکمان، حزب الاصاله عربی، حزب وحدت فرزندان عراق، حزب الحل، تجمع همکاری، حزب الوفاط، حزب سور عراق و حزب آزادی و پیشرفت است.

بارزترین شخصیت‌های این ائتلاف نیز محمود المشهدانی و آلاء طالبانی از رهبران کرد حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق است.

 

ائتلاف بغداد اعلام کرده است که هدف از طرح بهره برداری از سرمایه‌ها و ثروت های عراق و جلوگیری از سیاست قرض کردن از خارج است. این طرح حاوی طرح‌ها و راهبرد اقتصادی ملی برای نجات عراق از وضعیت فعلی آن است.

این ائتلاف افزود: طرح اقتصادی ائتلاف بغداد مبتنی بر بستن همه راه‌های فساد زا و اجازه ندادن به مفسدان برای سرقت ثروت ملت عراق و عدم اکتفا به شعار مبارزه با فساد بلکه تدوین طرح ها و سازوکارها برای پیگرد مفسدان است.

ائتلاف میهن

ریاست ائتلاف میهن با برهم صالح است. این ائتلاف متشکل از حزب تغییر، ائتلاف عدالت دموکراتیک به ریاست برهم صالح رهبر سابق اتحادیه میهنی کردستان عراق و جنبش اسلامی کرد است.

انتظار می‌رود که ائتلاف میهن رقابت شدیدی با لیست صلح کردستان عراق داشته باشد.

ائتلاف همبستگی عراقی

اثیل النجیفی سیاستمدار وابسته به اقلیت و استاندار سابق نینوا این ائتلاف را به رهبری برادرش اسامه النجیفی معاون رئیس جمهور تشکیل داد که شامل 11 گروه سیاسی از جمله فراکسیون "طرح عربی" به رهبری خمیس الخنجر و نیز حزب الحق به رهبری احمد المساری نماینده پارلمان عراق است.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.