ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77040
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸
  • 86 بازدید
  • ارسال توسط :

نصب سامانه‌های هشدار ریاض و الشرقیه عربستان وارد لاک دفاعی شد

صالح الصماد رئیس‌فقید شورای عالی سیاسی یمن که توسط عربستان ترور شد در فروردین ماه اعلام کرد که سال 2018 سال حملات موشکی به ریاض خواهد بود. پس از این وعده، بارها موشک‌های اسرائیل به اهداف نظامی و اقتصادی عربستان اصابت کرد و آل‌سعود را به این نتیجه رساند که در موضع دفاعی قرار گیرد. به […]

صالح الصماد رئیس‌فقید شورای عالی سیاسی یمن که توسط عربستان ترور شد در فروردین ماه اعلام کرد که سال 2018 سال حملات موشکی به ریاض خواهد بود. پس از این وعده، بارها موشک‌های اسرائیل به اهداف نظامی و اقتصادی عربستان اصابت کرد و آل‌سعود را به این نتیجه رساند که در موضع دفاعی قرار گیرد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس، «سلیمان بن عبدالله العمرو» مدیرکل سازمان دفاع مدنی عربستان اعلام کرد، سامانه‌های هشدار در «ریاض» و «الشرقیه» نصب شده‌اند. بر اساس گزارش پایگاه خبری «عاجل»، منطقه ریاض شامل شهر ریاض و استان‌های «الخرج، الدلم و الدرعیه» می‌شود. در ادامه این گزارش آمده است مدیریت کل سازمان دفاع مدنی عربستان دوشنبه هفته گذشته به ساکنان چند منطقه درباره نصب این سامانه‌ها اطلاع‌رسانی کرده است.
از سوی دیگر، «مهدی المشاط» رئیس‌شورای عالی سیاسی یمن با «محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات یمن دیدار و گفت‌وگو کرد. مشاط در این دیدار بر ضرورت افزایش تلاش‌ها و تقویت میزان آگاهی و آمادگی نیروهای یمنی تاکید کرد. وزیر دفاع یمن نیز از آمادگی بالای نیروهای یمنی خبر داد و اعلام کرد که این نیروها دشمن را غافلگیر خواهند کرد و معادله و استراتژی این جنگ را تغییر خواهند داد.
این در حالی است که پس از حمله روز 17 اردیبهشت جنگنده‌های سعودی به دفتر ریاست‌جمهوری در «صنعا»، برخی ادعا کرده بودند که سرنوشت «مهدی المشاط» رئیس‌شورای عالی سیاسی یمن مشخص نیست. هرچند که جنبش انصارالله اعلام کرده بود که وی در صحت کامل به سر می‌برد و در این حمله، آسیبی ندیده است.
خبر دیگر اینکه، دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربه منصور هادی» بعد از آنکه خواسته‌اش در ارتباط با جزیره سقطری برآورده نشد، از امارات به سازمان ملل شکایت کرد. نماینده دولت مستعفی در سازمان ملل متحد چهارشنبه شب نامه این دولت را به شورای امنیت این سازمان تحویل داد.
در این نامه آمده است، حضور نظامی امارات متحده در سقطری غیر قانونی بوده و توجیهی ندارد. نیروهای اماراتی بر فرودگاه و بندر جزیره سیطره دارند و به کارمندان در آنجا گفته‌اند باید محل کارشان را تا اطلاع ثانوی ترک کنند.
این شکایت دولت مستعفی یمن از امارات بعد از آن اتفاق افتاد که نظامیان اماراتی که بیش از 300 نیرو بودند، به همراه‌تانک و تجهیزات سنگین سه‌شنبه هفته گذشته وارد جزیره مذکور شده و فرودگاه و بندر آن را ‌اشغال کردند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.