ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77068
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
  • 99 بازدید
  • ارسال توسط :
قبایل یمن به امارات هشدار دادند

قبایل یمن به امارات هشدار دادند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دامنه اعتراض‌ها به حضور نظامیان امارات متحده عربی در یمن و اشغالگری ابوظبی در این کشور در حال گسترش است. با انتشار خبر اشغال جزیره «سُقُطری» از سوی نظامیان امارات طی هفته گذشته موجی از احساسات ضد اماراتی در بین […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دامنه اعتراض‌ها به حضور نظامیان امارات متحده عربی در یمن و اشغالگری ابوظبی در این کشور در حال گسترش است.

با انتشار خبر اشغال جزیره «سُقُطری» از سوی نظامیان امارات طی هفته گذشته موجی از احساسات ضد اماراتی در بین مردم یمن شکل گرفته است.

قبیله‌های استان «المَهره» در شرق یمن امروز (شنبه) در واکنش به این اشغالگری، طی بیانیه‌ای به امارات متحده عربی هشدار دادند.

این قبایل ضمن حمایت از مواضع اخیر دولت مستعفی یمن به ریاست «عبدربّه منصور هادی» در قبال اشغالگری امارات، هشدار دادند چنانچه این کشور نیروهای خود را از جزیره مذکور خارج نکند،‌ واکنش سخت و دندان شکنی خواهد دید.

به دنبال ورود بیش از ۳۰۰ نظامی اماراتی به فرودگاه و بندر سقطری و اشغال آنجا که به وسیله تانک و سلاح‌های سنگین صورت گرفت، دولت مستعفی یمن که کنترل استان‌های جنوبی این کشور در دست این دولت است، ضمن درخواست از عربستان برای پایان دادن به اشغالگری امارات در سقطری تهدید کرد که از این کشور به سازمان ملل شکایت خواهد کرد.

نماینده دایم دولت مستعفی بعد از آنکه عربستان سعودی نتوانست خواسته منصور هادی را جامه عمل بپوشاند، طی نامه ضمن اعتراض به اشغالگری امارات، از سازمان ملل خواست ابوظبی را از ائتلاف سعودی خارج کند. (جزئیات بیشتر)

در مارس سال ۲۰۱۵ میلادی دولت هادی برای مشروعیت دادن به مداخله عربستان سعودی در یمن، از شورای امنیت سازمان ملل خواست مجوز این اقدام را صادر کند. شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۱۶ با این درخواست موافقت کرد، به همین دلیل این شورا می‌تواند امارات را از ائتلاف تحت رهبری سعودی کنار بگذارد.

قبایل استان مهره همچنین طی هفته گذشته به همراه سایر استان‌های یمن از جمله ساکنان جزیره سقری، علیه اقدامات متجاوزانه امارات در جنوب یمن تظاهراتی برگزار کردند.

موقعیت منحصر به فرد و راهبردی جزیره سقطری، در کنار مساحت بزرگ آن در دل دریای عرب و بهره‌مندی از طبیعت زیبا و بکر، امارات را برای اشغال آن و تبدیل این جزیره به مکان سیاحتی و ساخت پایگاه نظامی وسوسه کرده است.

به رغم گذشت بیش از سه سال از تجاوز نظامی ائتلاف سعودی به یمن که به بهانه بازگرداندن دولت مستعفی صورت گرفت، اظهارات مقام‌های این دولت به ویژه «بن دغر»، نخست وزیر دولت مستعفی که حتی برای چند روزاماراتی‌های اجازه خروج به وی از سقطری را ندارند،  نشان می‌دهد که اختلافات دولت مذکور با امارات ریشه‌ای بوده و معلول حوادث فعلی نیست.

دولت مستعفی بعد از ماجرای سقطری، در بیانیه‌ای اشغالگری امارات در جزیره سقطری را تأیید کرد و اعلام داشت این اختلافات محدود به این جزیره نبوده و در همه استان‌های جنوبی و شرقی با امارات مشکل دارد.

اختلافات امارت با دولت مستعفی ناشی از اختلاف ریاض با ابوظبی است؛ طی ماه‌های گذشته عناصر و نظامیان وابسته به ۲ طرف سعودی و اماراتی به شدت در شهر عدن درگیر شدند که بر اثر آن‌ها ده‌ها نفر از ۲ طرف کشته و زخمی شدند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.