ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77075
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵
  • 334 بازدید
  • ارسال توسط :

سودان هم به فکر دوشیدن گاو شیرده ترامپ افتاد

آل‌سعود و امارات در سه سال گذشته مزدوران زیادی از کشورهای دیگر استخدام کرده‌اند. در این میان نظامیان سودانی را می‌توان بزرگ‌ترین گروه مزدوران خارجی دانست که در یمن با انقلابیون درگیر می‌شوند و کشته می‌دهند. اما اخیرا اگر سودان نیم نگاهی به روش کار ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا داشته باشد، با هدف دریافت دلارهای بیشتر […]

آل‌سعود و امارات در سه سال گذشته مزدوران زیادی از کشورهای دیگر استخدام کرده‌اند. در این میان نظامیان سودانی را می‌توان بزرگ‌ترین گروه مزدوران خارجی دانست که در یمن با انقلابیون درگیر می‌شوند و کشته می‌دهند.
اما اخیرا اگر سودان نیم نگاهی به روش کار ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا داشته باشد، با هدف دریافت دلارهای بیشتر از آل‌سعود، تهدید کرده به دنبال بازگرداندن نیروهای خود از یمن است!
در پی اعلام این خبر، عربستان و امارات سریعا با هدف منصرف کردن سودان از تصمیم خود برای خروج از ائتلاف به وعده‌های مالی و اقتصادی روی آوردند یعنی دقیقا همان چیزی که سودان می‌خواست!
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از فارس دولت سودان اعلام کرده عربستان توافقنامه‌ای به منظور تجهیز این کشور به فرآورده‌های نفتی به مدت پنج سال امضا کرده‌ است. یک هیئت سودانی نیز با دعوت وزیر نفت سعودی به ریاض سفر کرده و در جریان این سفر توافقنامه‌ای بین دو طرف به منظور تجهیز سودان به فرآورده‌های نفتی به مدت پنج سال امضا شده است.
عبدالرحمن عثمان وزیر نفت سودان اما پس از بازگشت به سودان گفت که ما برای عقد قرارداد بلندمدت به عربستان سفر کرده بودیم که این امر نیاز به برخی اقدامات و همکاری با بانک توسعه عربستان دارد و این قرارداد پنج ساله است و سودان سالانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار تُن مصرف خواهد داشت!
امارات نیز سریعا هیئتی به ریاست «محمد شرف» معاون وزیر خارجه در امور اقتصادی به خارطوم اعزام کرد که گفت‌وگوهایی به منظور تقویت روابط اقتصادی و تجاری انجام دادند.
ترامپ در دوران مبارزات انتخاباتی خود خطاب به کشورهای مرتجع عربی گفته بود، اگر در انتخابات پیروز شود، در صورتی به حمایت‌های خود از اعراب ادامه خواهد داد که آنها، پول این حمایت را بدهند.
ترامپ حتی صراحتا از آل‌سعود به عنوان گاو شیرده نام برده و گفته بود، تا زمانی که این گاو شیر می‌دهد، آن را خواهد دوشید در غیر این صورت آن را ذبح خواهد کرد!
ناظران معتقدند که عربستان و امارات در حال حاضر تمایل دارند که به هر نحوی شده ارتش سودان نظامیان خود در یمن را حفظ نماید.
اگر چه سودان بطور رسمی شمار نظامیان خود در ائتلاف علیه یمن را اعلام نکرده است اما پیش از این نیز بارها اعلام کرده حاضر است ۶ هزار نظامی به یمن اعزام کند. برخی تحلیلگران سیاسی معتقدند که در پرتو تنش به وجود آمده بین امارات و عربستان با قطر و افزایش حضور قطر در سودان به دنبال عقد قراردادی درخصوص بندر بورتسودان به عنوان بندر اصلی این کشور، امارات و عربستان نیز به تقویت روابط با خارطوم روی آورده‌اند.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.