ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77088
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۳:۰۲
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
آمریکا دچار ضعف در تشخیص و تصمیم است/ بسیاری از موضوعات استراتژیک آمریکا در منطقه مشخص نیست

آمریکا دچار ضعف در تشخیص و تصمیم است/ بسیاری از موضوعات استراتژیک آمریکا در منطقه مشخص نیست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعدالله زارعی شب گذشته در ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو در هتل الغدیر مشهد، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در منطقه استراتژی معینی دارد یا خیر؟ اظهار کرد: بنده به عنوان کارشناس این منطقه که بیش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعدالله زارعی شب گذشته در ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو در هتل الغدیر مشهد، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در منطقه استراتژی معینی دارد یا خیر؟ اظهار کرد: بنده به عنوان کارشناس این منطقه که بیش از 30 سال در مسائل منطقه به طور مستمر مطالعه دارم و تدریس کرده‌ام، پاسخم آری و نه است.

وی تصریح کرد: پاسخ آری از این جهت است که تصور اینکه یک ابرقدرت در یک منطقه حساس عملیاتی که گفته می‌شود 37 پایگاه نظامی ثابت و 70 پایگاه نظامی شناور دارد، نمی‌شود استراتژی نداشته باشد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه در بسیاری از موضوعات، استراتژی آمریکا مشخص نیست، افزود: مثلاً تکلیف آمریکا با شیعیان کشمیر، لبنان، بحرین و یمن مشخص نیست و رفتار او با شیعیان پر از تناقض است.

زارعی با بیان اینکه تکلیف آمریکا در خصوص دموکراسی در منطقه هم مشخص نیست، گفت: آن‌ها رفتار مشخصی با ترکیه و ایران که سطحی از دموکراسی را دارند، ندارند و می‌بینید آمریکایی که شعار دموکراسی می‌دهد و از آن به عنوان ارزش یاد می‌کند، بهترین دوستانش در منطقه ما کشورهایی هستند که در کشورشان صندوق رأی نیست و همچنین همه می‌دانند که حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی به‌ خاطر دموکراسی نیست.  

وی درباره رابطه آمریکا با کردها بیان کرد: تکلیف آمریکا با کردهای منطقه هم مشخص نیست، چراکه با کردها در سوریه و منطقه دیرالزور کار می‌کنند، اما در درگیری بین ترکیه و کردهای سوریه کاری به نفع همپیمانان خود انجام ندادند و درگیری‌ها در 6 استان کردی ترکیه را نادیده می‌گیرند.  

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: همچنین تکلیف دولت آمریکا با ملت‌ها و گروه‌های مردمی که در مسیر تحول قرار گرفته‌اند مشخص نیست، برای مثال در حالی‌ که ادعا می‌کردند از اخوان‌المسلمین حمایت می‌کنند در فروپاشی محمد مرسی حمایتی انجام ندادند.
 
 وی، این مسائل را رمز اصلی شکست سیاست‌های آمریکا در منطقه دانست و گفت: آمریکا هر روز سیاست‌های جدیدی را دنبال کرده و سیاست‌هایی که هنوز به نقطه معینی نرسیده را رها می‌کند و به نظر من سیاست‌های آمریکا در منطقه برای خودش جز هزینه چیزی نداشته و تا زمانی که تکلیفش را مشخص نکند همین سردرگمی مشاهده می‌شود.

زارعی با اشاره به محبوبیت حزب‌الله بیان کرد: غافلگیری آمریکا در این مورد نشان می‌دهد که آمریکا دچار ضعف در تشخیص است و ضعف در تشخیص منجر به ضعف در تصمیم می‌شود.

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: ما در جمهوری اسلامی می‌دانیم که در حوزه مسائل منطقه چه می‌کنیم، دوستان، دشمنان و طرفیت‌هایمان را می‌شناسیم و می‌دانیم در 20 سال آینده در منطقه کجا خواهیم ایستاد و سعی می‌کنیم امکانات کم‌ خود را به صحنه آورده و جزء‌جزء پیش برویم.

وی با بیان اینکه کشوری مانند ایران غافلگیر نمی‌شود و برای غلبه بر شرایطی که قرار است بر او تحمیل شود تدارک می‌بیند تا خودش را به سلامت عبور دهد، تبیین کرد:  سیاست ما در منطقه براساس شناخت اجتماعی‌ است، بنابراین به مذاق کشورهای منطقه خوش می‌آید، اگرچه برای کشورهایی که با مبنای استعماری شکل گرفته سازگاری نداشته باشد.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.