ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77154
  • ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
  • 93 بازدید
  • ارسال توسط :
تحولات عراق|تشکیل دولت بعد از عید فطر؛ رایزنی ائتلاف النصر با تمام احزاب سیاسی

تحولات عراق|تشکیل دولت بعد از عید فطر؛ رایزنی ائتلاف النصر با تمام احزاب سیاسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، عباس البیاتی از اعضای ارشد ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه این ائتلاف در گفت‌وگوهای آینده در ارتباط با تشکیل دولت، هیچ خط قرمز یا […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری سومریه نیوز، عباس البیاتی از اعضای ارشد ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه این ائتلاف در گفت‌وگوهای آینده در ارتباط با تشکیل دولت، هیچ خط قرمز یا وتو در مورد هیچ فراکسیون، حزب و یا شخصیت سیاسی ندارد، زمان تشکیل دولت آینده را بعد از تعطیلات عید فطر اعلام کرد.

به گفته وی محور دولت جدید بر عملگرایی سیاسی متمرکز شده و مبتنی بر تخصص و حرفه افراد خواهد بود و به دنبال برنامه عملی و واقعی و اقتصادی برای کشور است و از درون پارلمان پشتوانه محکمی خواهد داشت تا در مرحله بعدی کشمکش و اختلافی بین دولت و پارلمان وجود نداشته باشد.

البیاتی در مورد ائتلاف های پارلمانی یادآور شد، تعداد کرسی های پارلمان برای هر یک از فراکسیون ها و ائتلاف ها به دور از سهمیه بندی خواهد بود و انتظار می رود تشکیل دولت تا حدودی دشوار باشد.

وی با بیان "ائتلاف النصر با تمام فراکسیون ها وارد گفت وگو خواهد شد"، گفت که این ائتلاف هیچ خط قرمزی در مورد فراکسیون‌ها، احزاب و یا شخصیت‌های سیاسی قائل نیست و نزدیک بودن برنامه‌های انتخاباتی اصل توافقات و ائتلاف های آینده خواهد بود.

همچنین ائتلاف النصر برگزاری موفقیت آمیز انتخابات را به ملت عراق تبریک گفت و اعلام کرد، ائتلاف ها و گفت وگوهای تشکیل دولت آینده بر اساس نهایی شدن وضعیت پارلمان خواهد بود.

حسین العادلی سخنگوی ائتلاف النصر گفت: به ملت عراق و نهادهای امنیتی و اداری کشور برگزاری موفقیت آمیز انتخابات را تبریک می گوییم.

وی افزود: عراق با گام های ثابت به سمت تقویت زیربنای دولت دموکراتیک و تکمیل هویت و مسیر خود در حرکت است و امیدواریم کمیساریای عالی انتخابات بررسی شک و تردید در مورد برخی موارد نقض قانون در انتخابات را سرعت بخشد.

العادلی گفت هنوز زود است در مورد ائتلاف های مربوط به تشکیل دولت آینده صحبت کنیم و منتظر نهایی شدن انتخابات هستیم و معیارهای تشکیل دولت مبتنی بر اصول ملی به دور از انحصار طلبی و سهیمه بندی بی حاصل است.

این در حالی است که تمام استان های عراق روز شنبه صحنه برگزاری انتخابات پارلمانی بودند و بنابر اعلام کمیساریای عالی انتخابات میزان مشارکت در انتخابات بالغ بر 44.52 درصد بود.

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.