ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77226
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۸
  • 98 بازدید
  • ارسال توسط :
همایش ملی شهدای دانشجو در مشهد برگزار شد

همایش ملی شهدای دانشجو در مشهد برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش گفت: قصه شهدا، قصه عشق است و این قصه کهنه به هر زبان که گویند نو است اما زبان گویا می خواهد.منصور غلامی افزود: بنا به بیان قرآن کریم شهدا نزد خدایشان روزی می خورند […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این همایش گفت: قصه شهدا، قصه عشق است و این قصه کهنه به هر زبان که گویند نو است اما زبان گویا می خواهد.
منصور غلامی افزود: بنا به بیان قرآن کریم شهدا نزد خدایشان روزی می خورند و اگر این ارتزاق نبود، شاید آنچه که حق شهداست، به طور کامل ادا نمی شد، اما خداوند وعده ای که داده حتما به آن وفا می کند.
وی اظهار کرد: کسانی که در عالم جوانی با همه شور و عشق و حرارتی که به این دوره از زندگی وصل است، یکباره همه چیز را رها کرده و به آنچه احساس مسئولیت می کنند، رهسپار می شوند.
وی بیان کرد: ما در همایش ملی شهدای دانشجو از دانشجویانی یاد می کنیم که سنگر دانشگاه را رها کرده و برای دفاع از کیان اسلام و مهینشان و ناموس این مرز و بوم، تحصیل را رها کردند و جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در 40 سال اخیر، فرزندان انقلاب اسلامی در عرصه علم و فناوری درخشیدند و پیروزی های زیادی در عرصه علم و فناوری به دست آوردند و ایران را در لیست مجامع علمی و دانشمندان علمی دنیا قرار دادند.
وی بیان کرد: قدردانی از شهدا، تقدیر از جوانان انقلاب اسلامی است و باید قدردان آن باشیم و بسترهای تلاش را در هر زمان برای آنان فراهم کنیم.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: چهار هزار و 500 شهید دانشجو تقدیم جمهوری اسلامی شدند که از این تعداد 100 شهید مربوط به شهدای مدافع حرم هستند.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی نیز گفت: تاکنون 700 همایش دانشگاهی و 22 همایش استانی با محوریت سازمان بسیج دانشجویی برای بزرگداشت یاد و نام شهدای دانشجو در کشور برگزار شده است.
محمدجواد نیک روش اظهار کرد: برگزاری همایش های ملی شهدای دانشجو از سال 1393 آغاز شده و امروز منشاء اثرات و تحولات زیادی در دانشگاه ها است چرا که خیل مخاطبان این همایش گواهی می دهد که خط سرخ شهادت هنوز در دل جوانان این مرز و بوم زنده است.
رئیس سازمان بسیج دانشجویی گفت: دومین همایش ملی شهدای دانشجو از سال 1395 در سه سطح دانشگاهی، استانی و ملی آغاز شده و محوریت محتوایی آن، دانشجویان شهید مدافع حرم بوده است.
نیک روش افزود: تولید 94 فیلم مستند، 53 قطعه موسیقی، 38 نرم افزار و 77 عنوان کتاب، برگزاری 133 تئاتر، 145 دوره مسابقات ورزشی، 415 شب خاطره دفاع مقدس و دیدار با هزار و 371 خانواده شهید از برنامه های این همایش ملی بوده است.
محمد کافی، رئیس دانشگاه فردوسی مشهد و رئیس اجلاسیه مرکزی دومین کنگره ملی شهدای دانشجو نیز گفت: افتخار این دانشگاه آن است که 35 درصد از کارکنان آن منسوب به خانواده شهدا، 130 نفر از استادان آن ایثارگر بوده و 2 هزار و 100 دانشجوی ایثارگر و شاهد در آن در حال تحصیل هستند.
در پایان این همایش از دستاورهای مکتوب دومین همایش ملی شهدای دانشجو رونمایی و از خانواده شهدای مدافع حرم دانشجو از استان های مختلف کشور قدردانی شد.
5132/7489

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.