ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77249
  • ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۷
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
برگزیدگان رزمواره مدافعان حرم معرفی و تجلیل شدند/ خبرگزاری تسنیم رسانه برتر شد

برگزیدگان رزمواره مدافعان حرم معرفی و تجلیل شدند/ خبرگزاری تسنیم رسانه برتر شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، آیین اختتامیه نخستین «رزمواره مدافعان حرم» عصر امروز (دوشنبه، 24 اردیبهشت‌ماه) با حضور سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار اکبری […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، آیین اختتامیه نخستین «رزمواره مدافعان حرم» عصر امروز (دوشنبه، 24 اردیبهشت‌ماه) با حضور سردار سرتیپ بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، علی اصغر جعفری مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، سردار اکبری و… برگزار شد.

سردار بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره مدافعان حرم سخن می‌گفت، بیان کرد: فرزندان خانواده شهدای حرم کار بزرگی انجام دادند. این شهدا از جهان اسلام دفاع کردند. آنها تبعیت ولی امر مسلمین را در سوریه و عراق به نمایش گذاشتند. یکی از ثمره‌های دفاع مقدس این بود که چنین افرادی را برای شهدای مدافع حرم الگو قرار داده بود. دفاع مقدس یک جنگ جهانی کوچک بود که با پیروزی ایران در آن انقلاب اسلامی قوت گرفت. ثمره این پیروزی تشکیل بسیج جهان اسلام شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن آمده بود که به واسطه داعش اسرائیل را هم‌مرز جمهوری اسلامی ایران بکند اما همین بسیج جهانی در مرزهای رژیم صهیونیستی ایجاد شد. پیروزی‌های بزرگ رزمندگان در سوریه و عراق ثمره فداکاری آنها و تبعیتشان از مقام ولایت است. به واسطه این جنگ مردم منطقه آگاه شدند و بسیج در سوریه و عراق با اسم‌های مختلفی ایجاد شد. افرادی همچون حاج قاسم سلیمانی ثمره دفاع مقدس هستند.

سردار کارگر با بیان اینکه ایران جزو کشورهای قدرتمند در دنیا است، خاطرنشان کرد: امروز تصمیم مهمی در دنیا بدون حضور جمهوری اسلامی ایران گرفته نمی‌شود.

وی یادآور شد: یکی از اشکالات ما در دوران دفاع مقدس این بود که تجربه کافی نداشتیم. ما آن زمان از ابزار هنر غافل بودیم اما امروز با ابزار هنر آشنا هستیم و توانسته‌ایم فداکاری و رشادت مدافعان حرم را به نمایش بگذاریم و همواره هنرمندان ما در این راستا حضور فعال و تاثیرگذاری داشته‌اند.

سردار کارگر در پایان سخنان خود گفت: امیدوارم رزم‌واره مدافعان حرم در سطح بین‌المللی به میزبانی استان‌های کشور برگزار شود چراکه داعش فقط برای نابودی اسلام نبامده بود بلکه انسانیت را هدف گرفته بود.

در ادامه این مراسم سردار حسین اکبری رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی در سخنانی بیان کرد: بحث مدافعان حرم در این مقطع از تاریخ که حماسه آفریده‌اند نگاه مکمل به دفاع مقدس است. آنها توانسته‌اند از ارزش‌های الهی دفاع کنند. در این راستا دو نسل برای حضور بسیار حریص بودند. نخست جاماندگان دفاع مقدس و دیگری نسل جوان.

وی ادامه داد: نظام سلطه در تلاش بود تا در منطقه اهداف و نیات پلید خودش را عملی کند اما این تحولات و گفتمان مقاومت بود که با نظام سلطه در منطقه به تقابل پرداخت. آمریکا در منطقه شکست خورد.

رئیس مجمع جهانی بیداری اسلامی تاکید کرد: اندیشه مقاومت آمریکا را شکست داد و به او خسارت‌های زیادی وارد آورد. انگیزه بسیجی و مدافعان حرم در سوریه و عراق تمام معادلات نظام سلطه و رژیم صهیونیستی را برهم زد. اگر زمانی بخش‌های وسیعی از این دو کشور اشغال بود توانستند آنجا را پاکسازی کنند.

اکبری ادامه داد: قدرت مقاومت امروز یک توان منسجم است که از مرزهای ایران خارج شده است و توانسته است استقلال و توان خود را حفظ کند. امروز یک بسیج در جهان اسلام شکل گرفته است و مقاومت به عنوان یک مولفه کنشگر این قابلیت را دارد که اگر اسرائیل یا قدرت‌های بزرگ بخواهند تهدید کنند به آنها پاسخ بدهد.

در بخش دیگر رزم‌واره مدافعان حرم علی‌اصغر جعفری مدیرعامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در سخنانی بیان کرد: در حقیقت این رزم‌واره یک جشنواره بود اما برای آنکه عنوان آن در شأن مدافعان حرم باشد عبارت رزم‌واره را انتخاب کردیم.

وی درباره پیامدهای برگزاری رزم‌واره مدافعان حرم توضیح داد: تجلیل از افرادی که با بصیرت و وقت‌شناسی توانستند از ارزش‌های اسلامی دفاع کنند و به حمایت از ولایت و امامت بپردازند، ادای احترام جامعه فرهنگی و هنری به مدافعان حرم و خانواده آنها و شکل‌گیری یک حرکت جمعی جهادی غیرسازمانی پیامدهای برگزاری این جشنواره بود.

جعفری خاطرنشان کرد: برای این رزم‌واره بیش از 2 هزار و 100 اثر در شش بخش دریافت شد. در بخش مردمی 537 اثر، شنیداری 510 اثر، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و سایت‌ها 469 اثر، دیداری 170 اثر، فضای مجازی 161 اثر و سرود و نغمه‌ها 202 اثر دریافت کردیم.

در بخش پایانی این مراسم برگزیدگان نخستین رزم‌واره مدافعان حرم و تعدادی از خانواده شهدای مدافع حرم تجلیل شدند.

اسامی برگزیدگان به شرح زیر است:

بخش فضای مجازی
نفر اول یاسمین پارسانفر
سوم: سعید غضنویی

طرح و تصاویر گرافیکی:
نفر اول: سید نجم‌الدین قادری
نفر دوم: محمد کیانی
نفر سوم: محمد بانی

نرم افزارهای کاربردی:
نفر اول: مرتضی غنی لو
نفر دوم: علیرضا شیخ اسلامی
نفر سوم: فردین سعیدی رنجبر 

سایت و وبلاگ:
نفر اول: سید هادی بنیادی 
نفر دوم: محمد مرشد
نفر سوم: جاویدان اسلامی پور

شبکه‌های مستند:
رتبه اول: مهدی یوسفی
رتبه دوم: حامد کیهانی
رتبه سوم: معصومه طالب نجف آبادی

بخش مطبوعات و خبرگزاری‌ها:

چند رسانه‌ای:
رتبه اول: زینب چخماقی
رتبه دوم: محمد ضیایی
رتبه سوم: حسین نورانیان

در بخش تیتر:
نفر اول: زینب تاجدینی

در بخش مقاله:
نفر اول: مهرداد برون
نفر دوم: مهدی گوهری قادر
نفر سوم: احمد یوسف‌پور

عکس: 
نفر اول: مهرداد مددی
نفر دوم: بهزاد علی‌پور
نفر سوم: احسان گزینی

گزارش خبری: 
رتبه دوم: مهدی بختیازی
رتبه سوم: مهسا شمس کلائی

بخش مسابقه خبری:

رتبه اول: مریم خباز 
رتبه دوم: امین مولایی
رتبه سوم: شکوفه زمانی

رسانه برتر:
رتبه اول: خبرگزاری تسنیم 

بخش موسیقی سرود و نغمات آیینی: 

موسیقی بی کلام:
رتبه اول: محمدامین آرتا

بخش موسیقی با کلام:
نفر اول: ابوالفضل صادقی نژاد
نفر دوم: ابوالفضل چمنی
نفر سوم: مهدی چناری

بخش مدیحه سرایی و نغمات:
رتبه دوم: یاسین یاحقی

بخش نماهنگ:
نفر اول: محمدباقر معلم
نفر دوم: محمد جواد هادیان
نفر سوم: سارا افتخاری

بخش سرود:
رتبه دوم: حسین توکلی
رتبه سوم: جابر قربانی‌نسب

ترانه سرایی: 
رتبه اول: کاوه محمدی

در بخش موسیقی سید حسام‌الدین سراج مورد تقدیر ویژه قرار گرفت.

همچنین ابراهیم حاتمی‌کیا بخاطر فیلم سینمایی «به وقت شام» و سیروس مقدم بخاطر سریال تلویزیونی «پایتخت 5» مورد تقدیر ویژه قرار گرفتند.

خانواده‌های شهدای مدافع حرم در ادامه این مراسم به شرح زیر تجلیل شدند:

خانواده شهید تیپ زینبیون محمدحسین رضوی
خانوده شهید تیپ حیدریون عراق حمید تقوی
خانواده شهید فاطمیون غفور و مصطفی جعفری
خانواده شهید سپاه جمهوری اسلامی ایران عبدالله اسکندری
خانواده شهید بسیجی محمود مراد اسکندری
خانواده شهید رسانه محسن خزایی
خانواده شهید اهل تسنن اسماعیل شکاعی‌پور
خانواده شهید ارتش حسین همتی 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.