ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77301
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۴۹
  • 200 بازدید
  • ارسال توسط :
دومین کنگره ملی شهدای دانشجو در دانشگاه فردوسی

دومین کنگره ملی شهدای دانشجو در دانشگاه فردوسی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، دومین کنگره ملی شهدای دانشجو عصر دیروز، ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور وزیر علوم، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور، جمعی از رؤسای دانشگاه‌های کشور و خانواده معزز شهدای مدافع حرم دانشجو به […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، دومین کنگره ملی شهدای دانشجو عصر دیروز، ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری با حضور وزیر علوم، رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور، جمعی از رؤسای دانشگاه‌های کشور و خانواده معزز شهدای مدافع حرم دانشجو به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

در آغاز کنگره محمدجواد نیک‌روش، مسئول سازمان بسیج دانشجویی طی سخنانی گفت: چندسالی است همایش‌هایی برای گرامیداشت یاد و سیره شهدای دانشجو در دانشگاه‌های کشور در حال برگزاری است و تلاش شده از ظرفیت‌های دانشگاهی برای یادبود شهدا و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت استفاده شود.

نیک‌روش ابراز داشت: اگر امروز نام ایران اسلامی بر تارک تاریخ می‌درخشد و هیبت نظام مقدس جمهوری اسلامی لرزه بر تن هر ابرقدرت انداخته است و 5+1 یا منهای یک را یارای پنجه در پنجه شدن با ملت قدرتمند ایران نیست و دشمن دون هرچه بر طبل عداوت و کینه‌توزی می‌کوبد، جز بدنامی و سیه‌رویی دشت نمی‌کند، همه را مدیون خون پاک جوانان این خانواده‌های دلاورپرور هستیم. 

وی افزود: ما باید تفکر و مرام شهدا را برای نسل‌های آینده بیان کنیم تا کشور عزیزمان و این امت قهرمان که به امامت همه ملت‌های مستضعف جهان در برابر ظلم و استکبار مبعوث شده، تا ابدالآباد بیمه شهدا شود و سرفراز بماند.

مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه کنگره شهدای دانشجو حرکتی است به واقع ملی که از سال 93 با حضور مراکز آموزش عالی کشور آغاز شده است، گفت: دومین کنگره ملی شهدای دانشجو با محوریت دانشجویان شهید مدافع حرم از سال 95 آغاز به‌کار کرد و برگزاری بیش از 750 یادواره دانشگاهی، 22 کنگره استانی، تولید 94 فیلم مستند، 53 قطعه موسیقی، 77 عنوان کتاب، 33 نمایش، 38 نرم‌‌افزار و دیدار با 1371 خانواده شهید را با هدف بیان زندگی و سیره دانشجویان شهید در کارنامه خود ثبت کرده است.

نیک‌روش در پایان خاطرنشان کرد: این اقدامات قدمی ابتدایی برای تحقق دانشگاه‌های چمران‌پرور است تا تفکرات شهدا در متن مواد آموزشی مورد تعلیم و تعلم قرار گیرد و ما در بسیج دانشجویی موظف به این امر هستیم.

در ادامه این مراسم معنوی غلامی، وزیر علوم ضمن ابراز خرسندی گفت: صحبت از شهیدان سخت و سنگین است در این محفل یاد کنیم از دانشجویانی که سنگر دانشگاه را رها کردند و برای دفاع از این خاک شهید شدند. همیشه در طول تاریخ جوانانمان را می‌بینیم که موجب ماندگاری نام اسلام شده‌اند.

وی افزود: همچنین از بسیج دانشجویی تشکر می‌کنم که این مراسم را پایه‌گذاری می‌کند تا از غفلت روزمره بیرون بیاییم و همواره به یاد شهیدان در دانشگاه‌ها باشیم.

غلامی در پایان گفت: امیدوارم پیروی از خط امام راحل و مقام معظم رهبری را که خط حق است، در دانشگاه‌ها یاری کنیم.

خاطر‌نشان می‌شود، اجرای قطعه موسیقی شهدای دانشجوی مدافع حرم توسط مجید اخشابی، رونمایی از 12 جلد کتاب شهدای دانشجو، شعرخوانی شاعر آئینی حمید برقعه‌ای، تجلیل از خانواده معظم شهدای مدافع حرم دانشجو و…از جمله برنامه‌های دومین کنگره شهدای دانشجو مدافع حرم بود.

فرهاد زمانی

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.