ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77380
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳
  • 481 بازدید
  • ارسال توسط :
سفر سفیر عربستان در یمن به جزیره مناقشه‌برانگیز سقطری

سفر سفیر عربستان در یمن به جزیره مناقشه‌برانگیز سقطری

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، محمد سعید آل جابر، سفیر عربستان در یمن به بهانه اجرای دستورات پادشاه کشورش مبنی بر آغاز برنامه بازسازی یمن و شروع آن از جزیره سقطری وارد این جزیره بحث برانگیز شد. سفیر عربستان مدعی شد این سفرش […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایسنا، به نقل از روسیا الیوم، محمد سعید آل جابر، سفیر عربستان در یمن به بهانه اجرای دستورات پادشاه کشورش مبنی بر آغاز برنامه بازسازی یمن و شروع آن از جزیره سقطری وارد این جزیره بحث برانگیز شد.

سفیر عربستان مدعی شد این سفرش به جزیره به دستور پادشاه عربستان و با هماهنگی رئیس جمهور مستعفی یمن صورت گرفته و هدف از آن “آغاز بازسازی یمن از جزیره سقطری” است.

جزیره سقطری که امارات به عنوان یکی از کشورهای حاضر در ائتلاف نظامی علیه یمن، به آن چشم طمع دارد، در هفته‌های گذشته به محل مناقشه میان دولت مستعفی یمن و ابوظبی بدل شده بود. امارات تقریبا این جزیره راهبردی را به اشغال نظامی و البته اقتصادی خود درآورده به گونه‌ای که منصورهادی تهدید کرد کار را به شورای امنیت می‌کشاند. اکنون به نظر می‌رسد عربستان تلاش دارد از این موقعیت برای گرفتن جای امارات در سقطری استفاده کند.

پیشتر رئیس شورای مرکزی جدایی‌طلبان جنوب یمن تاکید کرده بود: ما پیشتر گفته بودیم که جنوب یمن مورد طمع گروه‌های منطقه‌ای و خارجی واقع شده و آنها به دنبال منابع طبیعی، اراضی و موقعیت استراتژیک و حساس آن هستند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.