ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77442
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۷:۵۰
  • 310 بازدید
  • ارسال توسط :
تورم در سودان از مرز 57 درصد گذشت

تورم در سودان از مرز 57 درصد گذشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، مرکز آمار سودان اعلام کرده است، مواد خوراکی شاهد بیشترین افزایش قیمت بوده و طی ماه گذشته به طور متوسط 55.74 درصد افزایش قیمت داشت.تورم در سودان در ماه دسامبر سال گذشته میلادی 25.15 درصد بود اما با سیاست های اقتصادی جدید دولت […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، مرکز آمار سودان اعلام کرده است، مواد خوراکی شاهد بیشترین افزایش قیمت بوده و طی ماه گذشته به طور متوسط 55.74 درصد افزایش قیمت داشت.
تورم در سودان در ماه دسامبر سال گذشته میلادی 25.15 درصد بود اما با سیاست های اقتصادی جدید دولت این کشور در نخستین ماه سال جاری میلادی، رقمی بی سابقه را تجربه کرد و به 52.37 درصد رسید.
متوسط نرخ تورم در سودان در ماه فوریه 54.34 درصد و در ماه مارس 55.60 درصد بود و حال به 57.65درصد رسیده است . این ارقام نشان می دهد تورم در این کشور از ابتدای سال جاری سیر صعودی را طی کرده و این روند همچنان ادامه دارد و در نتیجه مشکلات اقتصادی این کشور در حال افزایش است .
دولت سودان با آغاز سال جاری میلادی، قیمت دلار را در بانک ها افزایش داد و اینگونه قیمت رسمی دلار به 18 پوند سودانی رسید در حالی که پیش از این هر دلار آمریکا 6.9 پوند سودانی بود.
دولت سودان اوایل سال جای میلادی به دلیل کمبود بودجه و نداشتن منابع مالی، یارانه گندم را حذف کرد و واردات آن را به بخش خصوصی واگذار کرد که نان باعث دو برابر شدن قیمت نان طی چند روز شد.
سودان از زمان جدا شدن سودان جنوبی از آن، بیش از 80 درصد منابع نفتی خود را از دست داد و این روزها با مشکل منابع ارزی مواجه است.
«ابراهیم غندور» وزیر خارجه پیشین سودان که حدود یک ماه پیش برکنار شد، چند روز پیش از برکناری گفت، برخی دیپلمات های این کشور از 6 ماه پیش حقوق خود را دریافت نکرده اند.
دولت سودان به دلیل کمبود بودجه ، چند هفته پیش نیز تصمیم به تعطیلی 13 نمایندگی دیپلماتیک خود گرفت و برخی پست ها را از نمایندگی های سیاسی خود حذف کرد.
در پی افزایش بی سابقه قیمت ها در سودان، شمار زیادی ازمردم این کشور در مناطق مختلف دست به تظاهرات زدند و نیروهای امنیتی سودان نیز شماری از رهبران احزاب مخالف را بازداشت کردند.
اعتراض ها در سودان طی دوماه اخیر پس از آن آغاز شد که قیمت هر کیسه 50 کیلویی آرد گندم از 167 پوند سودانی (9 دلار ) به 450 پوند (25 دلار )افزایش یافت و در نتیجه قیمت نان در این کشور نیز دوبرابر شد.
سودان از سال 2015 به طمع به دست آوردن کمک های مالی عربستان ، شماری از نیروی نظامی خود را به جنگ یمن اعزام کرد اما ظاهرا عربستانی ها انتظارات مقام های سودان را برآورده نکرده اند و این روزها مردم و نمایندگان مجلس این کشور خواستار بازگرداندن نیروهایشان هستند.
آن ها می گویند مصر حتی یک سرباز هم به جنگ یمن نفرستاده است اما عربستان کمک های مالی زیادی به این کشور می کند در حالی که شمار زیادی از نیروهای سودانی در یمن کشته شده اند، اما این کشور همچنان باید منتظر کمک ها باشد و از سوی دیگر سعودی ها به آن ها احترام نمی گذارند و به آن ها به چشم مزدور نگاه می کنند.
خاورم **2041**1144

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.