ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77511
  • ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۱
  • 134 بازدید
  • ارسال توسط :
ائتلاف های مالکی، عامری و حکیم به تفاهم نسبی رسیدند

ائتلاف های مالکی، عامری و حکیم به تفاهم نسبی رسیدند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، ‘عبدالهادی السعداوی’ روز جمعه به خبرگزاری السومریه نیوز عراق گفت: ائتلاف ‘دولت قانون’ بجز باور به دولت ‘اکثریت سیاسی’ هیچ خط قرمز دیگری برای پیوستن سائر ائتلاف ها به خود قائل نیست. .وی افزود: ائتلاف دولت قانون با هدف تحقق اکثریت سیاسی (بجای […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، ‘عبدالهادی السعداوی’ روز جمعه به خبرگزاری السومریه نیوز عراق گفت: ائتلاف ‘دولت قانون’ بجز باور به دولت ‘اکثریت سیاسی’ هیچ خط قرمز دیگری برای پیوستن سائر ائتلاف ها به خود قائل نیست. .
وی افزود: ائتلاف دولت قانون با هدف تحقق اکثریت سیاسی (بجای سهمیه بندی فرقه ای یا توافق سیاسی) در داخل پارلمان عراق و تشکیل دولت بر مبنای آن، در حال گفت وگو و رایزنی با بقیه ائتلاف های سیاسی است.
این فعال سیاسی گفت: ائتلاف دولت قانون در حال بزرگترین نقش در جذب ائتلاف های سیاسی برای تشکیل دولت آینده است.
وی همچنین از رسیدن به تفاهم هایی با ائتلاف های انتخاباتی گروههای اهل سنت و کرد عراقی خبر داد که محور آن تلاش برای تشکیل دولتی قدرتمند است که نخست وزیر آن متعلق به تمامی عراقی ها باشد و هیچ تحمیلی به او در تعیین اشخاص در وزارتخانه ها صورت نگیرد.
به زعم السعداوی، دست برداشتن ‘حیدر العبادی’ از تمایل به حفظ پست نخست وزیری، وی را به ورود به ائتلاف پارلمانی نزدیک می کند، اما اصرار او بر این امر به نظر می رسد مورد مخالفت همه ائتلاف هاست و این امر یکی از موانع رسیدن به تفاهم (از سوی حیدرالعبادی) با سایر ائتلاف ها بشمار می رود.
وی گفت: ائتلاف الفتح قبل از انتخابات نزدیک بودن مواضع خود به ائتلاف دولت قانون را اعلام کرده بود و تشکیل دولت اکثریت سیاسی را پذیرفته است.
السعداوی همچنین از استقبال فراوان ائتلاف های کرد عراقی از گفت و گو (با ائتلاف دولت قانون) برای تشکیل دولت اکثریت سیاسی خبر داد.
گفتنی است که ‘عمار الحکیم’ رهبر جنبش حکمت ملی و رئیس ائتلاف ‘الحکمه’ در دیدار دیشب خود با ‘مقتدا صدر’ رهبر جریان صدر و حامی ائتلاف ‘السائرون’ از شروع تلاش این دو ائتلاف برای گفتگو با سایر گروه های سیاسی برای تشکیل دولت آینده خبر دادند.
این رویدادها درحالی است که این روزها دیدارها و تماس های تلفنی پر تعداد و فشرده ای میان رهبران مختلف سیاسی عراق و همچنین اقلیم کردستان عراق در خصوص تحولات جاری کشور، نحوه برگزاری انتخابات، نتائج انتخابات و نیز ویژگی های دولت آینده در جریان است.
گفتنی است فهرست های بزرگ پیروز انتخابات بر اساس شمارش اولیه و یک جمع بندی غیر رسمی به ترتیب سائرون (مقتدا صدر) با 54 کرسی، الفتح (هادی العامری) با 47 کرسی، النصر (حیدر العبادی) با 43 کرسی، دولت قانون (نوری المالکی) با 25 کرسی، الوطنیه (ایاد علاوی) با 22 کرسی و جریان حکمت (سید عمار الحکیم) با 19 کرسی و القرار (اسامه النجیفی) با 13 کرسی هستند.
چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق روز شنبه با حضور 27 ائتلاف انتخاباتی و 205 حزب و جریان سیاسی برگزار شد و در مجموع در 88 فهرست انتخاباتی برای تصدی کرسی های پارلمان (329 کرسی) با همدیگر به رقابت پرداختند.
این نخستین انتخابات پساداعش در عراق بود و 44.5 درصد مردم در آن شرکت کردند.
خاورم*2*380**

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.