ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77665
  • ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
  • 83 بازدید
  • ارسال توسط :
ماجرای تله افکار عمومی چیست؟ | پای یک اسرائیلی به پرونده تخلف ترامپ باز شد

ماجرای تله افکار عمومی چیست؟ | پای یک اسرائیلی به پرونده تخلف ترامپ باز شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران به نقل از وال استریت ژورنال، جوئل زامل یک کارآفرین سرشناس اسرائیلی تبار است ، که روابطی ویژه با فرزند ارشد دونالد ترامپ، یعنی دونالد ترامپ جونیور دارد.  به نظر می رسد حجم این روابط تا حدی صمیمانه بوده که حتی وی در نقش  […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از جماران به نقل از وال استریت ژورنال، جوئل زامل یک کارآفرین سرشناس اسرائیلی تبار است ، که روابطی ویژه با فرزند ارشد دونالد ترامپ، یعنی دونالد ترامپ جونیور دارد. 

به نظر می رسد حجم این روابط تا حدی صمیمانه بوده که حتی وی در نقش  مشاور محتوای ترامپ درخصوص امور خاورمیانه در جریان  انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی فعالیت کرده است. اما پرونده وقتی پیچیده تر می شود که بدانیم اکنون بررسی پرونده این کارآفرین اسرائیلی به روابط پشت پرده وی با اعراب حاشیه خلیج فارس نیز مرتبط شده است.

 مدتی است که مولر بررسی هایی جدی را در مورد کار جوئل زامل، به عنوان  یک بازرگان اسرائیلی متولد استرالیا با تجربه حضور در رسانه های اجتماعی و حوزه تخصصی جمع آوری اطلاعات انجام داده است. زامل بنیانگذار چندین شرکت مشاوره خصوصی است، از جمله یک شرکت تحسین برانگیز با نام "Wikistrat" به عنوان یک گروه سایبری و بررسی اطلاعات مخفی و البته  یک شرکت اطلاعات خصوصی محرمانه با شعار «تجسم واقعیت».

اگرچه بر اساس بررسی ها وال استریت ژورنال تا این لحظه اطلاعاتی در خصوص دادگاه تجدید نظر زامل برگزار نشده ، اما حجم اتهامات وارده به وی کم نیست. برای مثال شواهد حکایت از آن دارند که  زامل با دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد  ترامپ طی ماه های منتهی به  انتخابات سال 2016، همراه با جورج نادر، مشاور ارشد امور دیپلماتیک امارات متحده عربی،جلساتی متعدد برای ایجاد یک کمپین قوی برای ترامپ تشکیل دادند.

افزون بر این ها بر اساس مدارکی که توسط نیویورک تایمز افشا شده، اریک پرینس، یک پیمانکار دفاعی ایالات متحده که متخصص امور خاورمیانه است و پیوندی نزدیک با این کمپین دارد، نیز در این جلسات حاضر بوده است.

نکته جالب ماجرا این که؛  نادر، پس از انتخاب ترامپ به عنوان رئیس جمهور ایالات متحده، مبلغ 2 میلیون دلار به  زامل پرداخت (به عنوان  شخصی  که با نامزد اصلی رقابت ها آشنایی قبلی داشت).

آلن فوترفاس، وکیل جوان ترامپ، در یک بیانیه بر این دیدارها مهر تایید زد و گفت: "پیش از انتخابات سال 2016، دونالد تامپ جونیور،یک ملاقات کوتاه با  اریک پرینس، جورج نادر و فرد دیگری که ممکن است جوئل زامل باشد، را به یاد می آورد. آنها  در خصوص پلت فرم رسانه های اجتماعی یا استراتژی های بازاریابی  صحبت کرده اند. اما چون ترامپ جوان به ایده هایشان علاق مند نبود دیگر یکدیگر را ملاقات نکردند."

 زامل با تیم مشاوره ویژه ای ملاقات کرده و در خصوص  رابطه تجاری اش با  نادر مود بازپرسی قرار گرفته است. اگرچه وکیل او می گوید، هدف این بازپرسی ها  زامل نیست و پرونده در مورد شخص دیگری در جریان است. نادر نیز با تحقیقات همکاری می کند، اما وکیل او بلافاصله به درخواست های خبرنگاران برای اظهار نظر پاسخ مثبت نداده است.

مارک موکاسی، وکیل زامل، در بیانیه ای اعلام کرد که موکل وی هیچ کمکی به کمپین ترامپ  ارائه نکرده است و حتی هیچ مبلغی از کمپین ترامپ دریافت نکرده است.چرا که از وی درخواست نشده کار خاصی انجام دهد. وی در بخشی دیگر از این بیانیه تاکید کرد که  زامل در این مدت هرگز به دستکاری و رصد اطلاعات خصوصی مردم در  " رسانه های اجتماعی" مشغول به کار نبوده است و شرکت های  او از "اطلاعات عمومی" برای مقاصد قانونی استفاده می کرده است.

 موکازی گفت که بازپرس های پرونده به وی اطمینان داده اند که هدف اصلی پژوهش ها، موکل او نیست.این ادعاها در شرایطی مطرح می شود که دونالد جونیورترامپ چند ماه پیش از شروع انتخابات در برج شخصی خود میزبان زامل و دیگر مظنون و شاهدین پرونده بوده و با آنان در نیویورک دیدار کرده است.

به طور اخص نیز کار 2 شرکت اصلی زامل، ارائه مشاوره ویژه به ترامپ ارزیابی شده که می تواند به عنوان بخشی از تحقیقات مداوم در مورد دخالت روسیه در انتخابات سال 2016 باشد.فعالیت اصلی گروه های تحت سرپرستی زامل در حوزه سایبری، با نام کار گروه "Psy" شناخته شده است. به گفته یکی از افرادی که با عملیات  های این شرکت آشنایی دارد، این شرکت عمدتا کار جمع آوری  و دستکاری افکار و اطلاعات خصوصی را انجام می دهد.درواقع یکی از رقبای اصلی این شرکت،." Black Cube " است که یکی دیگر از شرکت های اسرائیلی است که در این حوزه فعالیت می کند. هر 2 شرکت برای افکار عمومی تله روانی ایجاد می کردند.

چندین نفر که با این شرکت ارتباط دارند، جزو مقامات اطلاعاتی  و سربازان کهنه کار اسرائیلی هستند که تجربیاتی در زمینه هایی مثل عملیات روانی دارند. با توجه به مطالبی که بر اساس ارزیابی های این شرکت جمع آوری شده است، گروه Psy-Group به مشتریان  مجموعه ای از خدمات شامل "تله های عسل"(یک اصطلاح که توسط سازمان های جاسوسی برای یک تاکتیک جمع آوری اطلاعات اطلاق می شود) ، ارائه می دهد.این شرکت فعالیت های گسترده ای نیز در بخش های تاریک وب اجرا می کند.

این شرکت در توجیه فعالیت های خود می گوید: "در فضای اکنده از انواع فعالیت های غیر قانونی (هک کردن، تقلب، تروریسم)، حضور در محیط تاریک وب، نیاز به مهارت های ویژه ای برای دسترسی، حرکت و  پیشگیری دارد آن هم  با حفظ کامل قوانین."

پای کارآفرین اسرائیلی تبار به پرونده تخلف انتخاباتی ترامپ باز شد / لابی گری های پنهانی فرزند ارشد ترامپ با متقلبان سایبری / از همکاری با امارات و عربستان تا دخالت در امور خاورمیانه

دیگر شرکت آقای زامل، Wikistrat، از شبکه ای از متخصصان برای تجزیه و تحلیل مشکلات ژئوپلیتیک استفاده کرده و قراردادی برای اجرای سناریوهای جنگی علیه جنبش های سیاسی اسلامی در یمن برای امارات طراحی کرده است. درواقع  هر 2 کشور عربستان سعودی و امارات برای مواضع خود در یمن همکاری هایی جهت دار با این شرکت داشتند. همکاری هایی که به موج جنگ در یمن دامن زد. به گفته بسیاری از افراد آگاه به مسائل منطقه، زامل روابطی نزدیک با  مقامات ارشد اماراتی داشت.

تلاش های Wikistrat برای دولت های عرب حاشیه خلیج  فارس به مرور  تبدیل به یک شرکت به عنوان "اطلاعات هوشمند"  شد ( با استفاده از منابع محلی در منطقه و پیش بینی وقایع )، بر همین اساس نیز  زامل در سالهای اخیر ارتباط نزدیکی با مقامات عالی امنیت ملی اماراتی ایجاد کرده است و  جلسات تجاری ویژه ای در امارات برگزار می کند.

براساس اطلاعاتی که از عملکردهای Wikistratبه دست آمده مقر اصلی این شرکت در اسرائیل  است اما فضای فیزیکی دفتر این شرکت به ایالات متحده (در واشنگتن دی سی) منتقل شده  ، تا ظاهر آن را به عنوان یک شرکت آمریکایی جا بزنند. به گفته منابع اگاه اغلب کارمندان این شرکت در  تل آویو  یا از راه دور کار می کنند.

ملاقات با زامل، را می توان اولین تلاش ترامپ پسر برای قدرت دادن کمپین پدرش ارزیابی کرد. تلاش هایی که پای برخی از مقامات روسی را به پرونده باز می کند. افرادی که در تلاش بودند بر علیه کمپین هیلاری کلینتون دسیسه کنند.

وکیل ویژه ترامپ در این پرونده  جلساتی را با حضور نادر و پرینس برگزار کرده است. این در حالی است که پرینس اخیرا باا کریل دیمیتریف ملاقات کرد، وی از نزدیکان به ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه است و یک صندوق سرمایه گذاری ایجاد شده توسط دولت روسیه را مدیریت می کند.

انتهای پیام

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.