ایستگاه صلواتی:
دانلود صلواتی تقویم دیو.اری و پوستر شهدا

موقعیت شما : صفحه اصلی » دسته‌بندی نشده
  • شناسه : 77715
  • ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۶:۲۶
  • 79 بازدید
  • ارسال توسط :
دو روایت از دیدار سران ائتلاف های الفتح و سائرون عراق

دو روایت از دیدار سران ائتلاف های الفتح و سائرون عراق

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، دو طرف در این دیدار که در محل اقامت صدر در بغداد پایتخت عراق انجام شد بر تشکیل دولتی که بتواند خواسته های شهروندان عراقی را نمایندگی کند، تاکید کردند.با توجه به برخی اختلاف نظرها میان این دو ائتلاف، دیدار رمضانی سران دو […]

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهدای مدافع حرم به نقل از ایرنا، دو طرف در این دیدار که در محل اقامت صدر در بغداد پایتخت عراق انجام شد بر تشکیل دولتی که بتواند خواسته های شهروندان عراقی را نمایندگی کند، تاکید کردند.
با توجه به برخی اختلاف نظرها میان این دو ائتلاف، دیدار رمضانی سران دو ائتلاف از رویدادهای قابل توجه روزهای اخیر در راستای تشکیل یک ائتلاف بزرگ پارلمانی و تشکیل دولت جدید بر اساس آن بشمار می رود.
چند ساعت پس از دیدار عامری با صدر، سخنگوی جریان حکمت ملی عراق از تفاهم هایی برای اعلام یک ائتلاف پارلمانی چهار جانبه شامل الفتح (عامری)، سائرون (صدر)، النصر (عبادی) و الحکمه (حکیم) طی 72 ساعت آینده خبر داد.
‘محمد جمیل المیاحی’ گفت: توافقات سیاسی وجود دارد که منجر به اعلام ائتلاف میان الفتح، سائرون، النصر و الحکمه طی 72 ساعت آینده خواهد شد.
ساعتی بعد اما، خبرگزاری السومریه نیوز به نقل از یک منبع در ائتلاف الفتح گفت هر چند همه تلاش ها برای آن است که هیچ گروهی حذف نشود و تصمیمات بر مبنای فرقه گرایی و سهمیه بندی (پست های حکومتی میان گروهها) نباشد، اما تشکیل چنین ائتلاف چهارگانه ای ظرف 72 ساعت صحت ندارد.
وی که نامش در این گزارش نیامده است، گفته است که هر اظهارنظری در خصوص تشکیل یک ائتلاف (بزرگ پارلمانی) هنوز زودهنگام است و تا این لحظه چنین توافقی بوجود نیامده است.
دیدار عامری با صدر درحالی صورت گرفته است که به محض اعلام نتایج اولیه انتخابات عراق در اوایل هفته گذشته، جریان های رسانه ای وابسته به آمریکا و عربستان، موج خبرسازی برای القای وجود شکاف و اختلاف میان ائتلاف های پیروز در انتخابات و تلاش برخی ائتلاف ها برای حذف یک یا دو ائتلاف دیگر در دوره جدید اداره کشور آغاز کرده اند.
از جمله این موارد القای شکاف عمیق و مانور بر روی اختلافات سیاسی میان ائتلاف های صدر و مالکی و نیز صدر با الفتح (جریان الحشد الشعبی) بوده است.
با این حال دیدارهای مختلف سران ائتلاف های پیروز در انتخابات با یکدیگر طی هفته گذشته نشان می دهد رهبران سیاسی عراق با درک شرایط ویژه کشور در دوران پساداعش، دنبال تفاهم هر چه بیشتر و تشکیل یک ائتلاف پارلمانی فراگیر و دولتی کارآمد و قوی جهت مقابله با چالش های مختلف داخلی و خارجی هستند.
درهمین چارچوب است که این روزها دیدارها و تماس های تلفنی پر تعداد و فشرده ای میان رهبران مختلف سیاسی عراق در خصوص تحولات جاری کشور، نحوه برگزاری انتخابات، نتایج انتخابات و نیز ویژگی های دولت آینده در جریان است.
بر اساس نتایج نهایی چهارمین انتخابات پارلمانی عراق ائتلاف های سائرون (مقتدی صدر) با 54، الفتح (هادی العامری) 47، النصر (حیدرالعبادی) 42، دولت قانون (نوری المالکی) 25، حزب دموکرات کردستان عراق (مسعود بارزانی) 25، الوطنیه (ایاد علاوی) 21، الحکمه (سید عمار حکیم) 19 و ائتلاف القرار (اسامه النجیفی) 14 کرسی بیشترین سهم از پارلمان آینده عراق را از آن خود کردند.
چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق روز شنبه با حضور 27 ائتلاف انتخاباتی و 205 حزب و جریان سیاسی برگزار شد و در مجموع در 88 فهرست انتخاباتی برای تصدی کرسی های پارلمانی (329 کرسی) باهمدیگر به رقابت پرداختند.
این نخستین انتخابات عراق پساداعش در عراق بود و 44.5 درصد از واجدین شرایط در آن شرکت کردند.
خاورم**380**

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.